تعداد کاربران گوگل پلاس به 400 میلیون نفر رسید، 100 میلیون کاربر فعال در هر ماه

چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
گوگل دیروز اعداد ارقامی را منتشر کرد که موجب شگفتی بسیاری شد. 400 میلیون نفر عضو شبکه اجتماعی نوپا گوگل پلاس شده‌اند و 100 میلیون نفر از آن‌ها در طول ماه در این شبکه فعالیت دارند. این یک موفقیت بزرگ برای گوگل محسوب می‌شود و شاید بتوان آن را پر‌سرعت‌ترین رشد در تعداد اعضای تمامی خدمات تاریخ بشریت دانست. با زومیت همراه باشید تا با جزییات این خبر آشنا شوید.
تبلیغات

این شبکه اجتماعی تنها یک سال است که پا به عرصه رقابت گذاشته است و توانسته رشد بسیار چشمگیری داشته باشد. بااین‌حال فیسبوک رهبر بی چون و چرای شبکه‌های اجتماعی، در حال رسیدن به عدد یک میلیارد کاربر است.

نایب رئیس بخش مهندسی شرکت گوگل، Vic Gundotra امروز این تعداد 400 میلیونی را اعلام کرد. اما تا حدی ابهام نیز در میان خبرگزاری‌ها وجود دارد، به‌طور مثال وب‌سایت CNET ادعا می‌کند که از دید گوگل، اگر کاربران با هر کدام از سرویس‌های گوگل پلاس یک برخورد کوچک نیز داشته باشند، یک کاربر فعال به حساب خواهند آمد.

اما این مدیر گوگل در ادامه این موضوع را روشن کرد که منظور از کاربران فعال افرادی هستند که ازطریق کامپیوتر، موبایل یا اپلیکیشن گوگل پلاس به وب سایت plus.google.com مراجعه کردند.

البته در ادامه مشخص شد روش دیگری نیز برای اندازه گیری تعداد افراد فعال در این شبکه وجود دارد که هر کس را که روی دکمه گوگل پلاس در یوتوب یا اپلیکیشن‌ها یا گوگل پلی کلیک کند یک کاربر فعال به حساب می‌آورد. در این حالت تعداد کاربران فعال در ماه جون 2012 نزدیک به 150 میلیون نفر بوده است.

دیدگاه شخصی من این است که گوگل پلاس برای رقابت مستقیم با فیسبوک ایجاد نشده است، بسیاری به اشتباه فیسبوک را هدف این اقدام می‌دانند در صورتی که به نظر من این موضوع اشتباه است. فیس بوک تنها یک غول ناکارامد است که تنها به دلیل هدفمند بودن تبلیغاتش، درآمد دارد ولی آنقدر حجم اطلاعات بی‌مورد و شخصی در دیتاسنترهای فیسبوک زیاد است که بیشتر به درد سازمان جاسوسی آمریکا می‌خورد و تشخیص گرایش‌های بازار در آن دشوار به نظر می‌رسد.گوگل نیز شبکه اجتماعی گوگل پلاس را به منظور جمع آوری اطلاعات با معنی‌تر از کاربران انجام داده است، به این معنی که شما در حالتی که در اکانت خود لاگین هستید، هر کاری را که انجام می‌دهید، هر آنجه را جستجو می‌کنید یا هر چیزی را که پلاس می‌دهید در کنار نام شما ثبت می‌شود و موجب ایجاد فضای تبلیغاتی هوشمند و مؤثر‌تر می‌شود

وقتی گوگل اطلاعات شخصی کاربران را در دست داشته باشد راحت‌تر می‌توانند تبلیغات شرکت‌های دیگر را بصورت هدفمند نمایش دهد. مهم‌ترین دلیلی که برخی از شرکت‌ها اقدام به تبلیغات در فیسبوک می‌کنند نیز همین است چون آن‌ها می‌توانند مخاطب خاصی را هدف قرار دهند مثلا شما می‌توانند تبلیغ خود را فقط برای آقایان یا خانم‌ها نمایش دهید یا آنهایی که ازدواج کرده‌اند یا آنهایی که حداقل ۲ فرزند دارند یا مثلا اگر شرکت شما در زمینه خدمات بیمه اتومبیل فعالیت می‌کند می‌توانید، تبلیغ خود را فقط برای افرادی نمایش دهید که خودرو دارند. گوگل نیز با راه‌اندازی گوگل پلاس قصد دارد سیستم تبلیغات خود، که بیشترین درآمد را برای این غول جستجو دارد، تقویت کند.

نظر شما در مورد گوگل پلاس چیست؟ آیا گوگل می‌خواهد انباری از اطلاعات بی‌استفاده شخصی شما باشد یا اینکه می‌خواهد از علایق و خواسته‌های شما خبر دار شده و براساس آن‌ها تبلیغات هدفمند را نمایش دهد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات