گوگل به‌زودی یک مسدودکننده‌ی تبلیغات را در کروم فعال می‌کند

دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
گوگل به دنبال جذب رضایت بیشتر کاربران، از ۱۵ فوریه یک سیستم مسدودکننده‌ی تبلیغات را در کروم فعال می‌کند که یک سری از تبلیغ‌های خاص و آزاردهنده را مسدود می‌کند.
تبلیغات

گوگل چندی پیش اعلام کرد قصد دارد یک سری از تبلیغات خاص را مسدود کند. حالا زمان دقیق این اقدام مشخص شده است. گوگل قصد دارد در تاریخ ۱۵ فوریه ۲۰۱۸ اقدام به اجرای طرح ائتلاف تبلیغات بهتر کند که گوگل یکی از اعضای آن است.

این طرح تمام تبلیغات در تمام وب‌سایت‌ها را مسدود نمی‌کند؛ بلکه آن دسته از تبلیغاتی را که بسیار آزاردهنده یا ناخوانده به نظر می‌رسند متوقف می‌کند. ولی تمام تبلیغات سایت‌هایی که حتی یک تبلیغ در آن مطابق این استانداردها نیست مسدود می‌شوند؛ حتی اگر تبلیغات دیگر مطابق این استانداردها باشند.

گوگل با ناشران همکاری می‌کند تا قبل از فعال شدن این ویژگی اطمینان حاصل کند آن‌ها با استانداردهای جدید در یک راستا هستند. تلاش زیادی صورت گرفته است تا اطمینان حاصل شود که مسدود شدن تبلیغات بدون هشدار قبلی، برای وب‌سایتی اتفاق نخواهد افتاد.

این غول فناوری همچنین امیدوار است با ساخت مسدودکننده‌ی تبلیغات خود در کروم، بتواند نگرانی‌های مصرف‌کنندگانی که از نظر آن‌ها تبلیغات مزاحم تجربه‌ی استفاده آن‌ها از اینترنت را خراب می‌کنند کم کند؛ ولی بدون اینکه آن‌ها را مجبور کند از مسدودکننده‌هایی خارج از محیط کروم استفاده کنند که خود آن‌ها هم به‌نوعی ایجاد مزاحمت می‌کنند و تبلیغات خود را دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات