واکسن کوو برکت مجوز مصرف اضطراری در ایران گرفت

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
وزیر بهداشت امروز (۲۴ خرداد ۱۴۰۰) از صادر شدن مجوز اضطراری مصرف عمومی واکسن ایرانی کووایران برکت خبر داد.
تبلیغات

وزیر بهداشت از صدور مجوز مصرف اضطراری واکسن ایرانی کووایران برکت خبر داد. در نتیجه‌ی این تصمیم، تزریق داوطلبانه واکسن کوو برکت از هفته آینده آغاز می‌شود. داوطلبانه بودن تزریق واکسن به این جهت است که کووایران برکت هنوز مرحله سوم تست بالینی را به اتمام نرسانده.

واکسن کووایران برکت محصول ستاد اجرایی فرمان امام است و کارآزمایی بالینی آن از ۹ دی ماه سال ۹۹ آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، واکسن تولید مشترک پاستور و کوبا نیز هفته آینده با آماده‌ شدن مدارکش به مجموعه واکسیناسیون در کشور می‌پیوندد.

پیام طبرسی، محقق کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت، ۹ خردادماه به تسنیم گفت نتایج مطالعه واکسن کوو ایران برکت برای تأیید سازمان جهانی بهداشت نیز به آن‌ها ارائه خواهد شد. طبرسی تصریح کرد:

پس از بررسی نتایج توسط سازمان غذا و دارو، در صورت صلاحدید این سازمان، واکسن کوو ایران برکت وارد فاز واکسیناسیون عمومی خواهد شد؛ نتایج واکسن کوو ایران برکت به سازمان جهانی بهداشت ارائه خواهد شد زیرا مطالعه‌ بسیار شفاف و دقیق بوده است.

مسئولان پروژه ساخت واکسن کووایران برکت پیش‌تر گفته‌اند که یک میلیون دوز واکسن تولید شده است و این مقدار تا پایان تیرماه به سه میلیون دوز می‌رسد. تاکنون بیش از ۵ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. با اضافه‌ شدن واکسن‌های ایرانی به نظر می‌رسد روند واکسیناسیون در کشور سرعت بگیرد و دیگر شاهد مشکلاتی همچون به پایان رسیدن حجم واکسن برای تزریق دوز دوم نباشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات