وزارت بهداشت: سوار مترو و اتوبوس شلوغ نشوید

شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد با توجه ‌به اینکه یکی از راه‌های گسترش زنجیره انتقال ویروس ازدحام افراد در مکان‌های سرپوشیده است، بهتر است مردم از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی استفاده نکنند.
تبلیغات

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هشدار داد با توجه ‌به اینکه یکی از راه‌های گسترش زنجیره انتقال ویروس ازدحام افراد در مکان‌های سرپوشیده است، هموطنان تا حد امکان از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی استفاده نکنند. به‌گفته‌ی لاری، درصورتی‌که مردم از این وسایل عمومی استفاده می‌کنند، باید از سوار شدن به اتوبوس‌ یا واگن‌ مترو با جمعیت زیاد و با سیستم تهویه نامناسب خودداری کنند.

لاری ضمن اعلام این موضوع، اهمیت رعایت توصیه‌های بهداشتی در وسایل حمل‌و‌نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس را خاطرنشان و در این مورد اظهار کرد:

هم‌وطنان از سوار شدن به اتوبوس‌ها یا واگن‌های مترو با جمعیت زیاد و با سیستم تهویه‌ی نامناسب به‌طور جد خودداری کنند. در صورت استفاده از مترو یا اتوبوس حتما از ماسک استفاده و نسبت به رعایت اصول فاصله‌گذاری ۱٫۵ تا ۲ متر اقدام کنند. 

سخنگوی وزارت بهداشت توصیه‌های دیگری برای استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی اظهار کرد: «افراد در هنگام استفاده از مترو و اتوبوس از صحبت کردن در طول مسیر پرهیز کنند؛ هزینه‌ی سفر را به‌صورت غیر نقدی پرداخت کنند و حتی‌الامکان سعی کنند تا دستگیره، صندلی و سایر بخش‌های مترو یا اتوبوس را لمس نکنند. همچنین از هرگونه تماس دست با صورت، دهان، بینی و چشم طی مسیر به‌طور جدی خودداری و پس از استفاده از مترو یا اتوبوس دست‌های خود را به‌خوبی ضد عفونی کنند.»

پیش از این معاون کل وزارت بهداشت اعلام کرده بود که ۲۶٫۵ درصد انتقال ویروس کرونا در وسایل حمل‌و‌نقل عمومی رخ می‌دهد و میزان انتقال بیماری از طرق دیگر کمتر است. ایرج حریرچی روز پنج‌شنبه با شرکت در برنامه‌ی «سلام صبح بخیر» صدا و سیما، اظهار کرد ۲۰ درصد افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت است، قرنطینه را رعایت نمی‌کنند. همین موضوع اهمیت اجتناب از حضور یافتن در مکان‌های پرازدحام را نشان می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات