ناظران سازمان بهداشت جهانی امروز وارد ایران می‌شوند [به‌روزرسانی]

سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
رئیس برنامه‌ی فوریت‌های بهداشتی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است تیم ناظران سازمان بهداشت جهانی امروز وارد ایران می‌شوند.
تبلیغات

بنابر اعلام مایکل رایان، رئیس برنامه‌ی فوریت‌های بهداشتی سازمان جهانی بهداشت، ناظران سازمان بهداشت جهانی امروز ۶ اسفند وارد ایران می‌شوند تا وضعیت را بررسی کنند. او همچنین گفت ناظران ما به همه‌ی کشورها سر می‌زنند تا مطمئن شوند آن‌ها امکانات و ملزومات لازم برای مقابله با شیوع کرونا را دارند.

مایکل رایان درباره‌ی آمار دقیق مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا هشدار داد و گفت ممکن است ایران، تنها موارد شدید را شناسایی کند؛ زیرا اپیدمی در مراحل اولیه است. او افزود باید دقیقا متوجه شویم در ایران چه اتفاقاتی رخ داده است. واضح است که در این کشور تجمعاتی برای جشن‌های مذهبی برگزار می‌شود و افراد شرکت‌کننده در این مراسم‌ها به سایر نقاط سفر می‌کنند. 

رئیس برنامه‌ی فوریت‌های بهداشتی سازمان جهانی بهداشت می‌گوید اینکه موج نخست مبتلایان در کشوری با ارائه‌ی رقم بیشتری از جان‌باختگان آغاز شود، هنوز چیزی نیست که ایران را از دیگر کشورها متمایز کند. به‌گفته‌ی او در نخستین موجی که از یک کشور گزارش می‌شود، ممکن است تنها جان‌باختگان شمرده شوند و درنتیجه شماری که ارائه می‌شود به مراتب بیشتر باشد؛ ممکن است ویروس کرونا مدت‌ها قبل از آن‌که ما پیش‌تر گمان می‌بردیم به ایران وارد شده باشد. او در ادامه گفت اینکه گاهی شتاب ناگهانی و گسترش موارد دیده می‌شود به‌معنی این نیست که ماهیت و روند طبیعی انتقال ویروس تغییری کرده است.

سازمان جهانی بهداشت همچنین اعلام کرده است جهان باید آماده‌ی ورود به مرحله‌ی همه‌گیری کرونا شود. به‌گفته‌ی این سازمان، اپیدمی ویروس کرونا در چین به اوج خود رسیده و شیوع آن در سایر نقاط جهان نگران‌کننده است؛ بنابراین، تمامی کشورها باید برای همه‌گیری احتمالی و جهانی ویروس کرونا آماده باشند.

به‌روزرسانی: سخنگوی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد مقامات این سازمان در رم حضور دارند تا در مورد اقدامات ایتالیا برای مقابله با شیوع این ویروس بحث و تبادل نظر کنند.

 سازمان جهانی بهداشت (WHO) از کشورها درخواست کرده است تا آمادگی خود را در برابر کروناویروس تقویت کنند. به‌گفته‌ی سخنگوی سازمان جهانی بهداشت بسیاری از کشورها «برنامه‌ی همه‌گیری» را آماده کرده‌اند و ممکن است در برخی از کشورها بسته به شرایط موجود این برنامه‌ها عملیاتی شود اما در حال حاضر این سازمان، جز آنچه در سی‌ام ژانویه (۱۰ بهمن ۹۸) مبنی بر وضعیت اضطرار اعلام کرده بود، برنامه‌‌ی دیگری ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات