ایرپادهای آینده می‌توانند دما و وضعیت بدن را کنترل کنند و به‌عنوان سمعک استفاده شوند

چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، اپل مشغول کار روی ایرپادهایی با ویژگی‌های سلامتی نظیر پایش دما و نظارت بر وضعیت بدن است که می‌توانند‌ در نقش سمعک نیز ظاهر شوند.
تبلیغات

به‌گزارش MacRumors و طبق اطلاعات به‌دست‌آمده از وال‌استریت ژورنال، نمونه‌های اولیه ایرپاد مجهز به حسگرهای پایش دما برای نظارت بر دمای بدن کاربر از داخل گوش در دست تولید است. این گزارش ادعا می‌کند که حسگرهای دمای داخل گوش می‌توانند هم‌زمان با حسگری مشابه در اپل واچ سری ۸ کار کنند.

در این گزارش، آمده است که ایرپاد یادشده مبتنی‌بر ویژگی‌های سلامتی‌محور از حسگرهای حرکتی نیز برای نظارت بر وضعیت کلی کاربر استفاده می‌کند و درصورت بروز مشکل، اعلانی برای کاربران ارسال می‌کند. افزون‌براین، ادعا می‌شود که از ایرپادهای آینده می‌توان به‌عنوان سمعک استفاده کرد.

گفتنی است هفته گذشته اپل ویژگی قابلیت کانورسیشن بوست (Conversation Boost) را با ارائه به‌روزرسانی جدید فِرم‌ور به ایرپاد پرو آورد. ویژگی یادشده می‌تواند تأثیر بسزایی بر بهبود مکالمات افراد کم‌شنوا بگذارد و ظاهرا از فناوری پرتودیسی میکروفون و یادگیری ماشینی برای جداسازی صدای انسان استفاده می‌کند. بااین‌حال، مشخص نیست عملکردهای جدید سمعک که اپل آن‌ها را بررسی می‌کند، به افزونه کانورسیشن بوست مربوط می‌شود یا ویژگی کاملا متفاوتی برای سمعک است. ایرپادها از قبل به میکروفون و آمپلی‌فایر و پردازنده مجهز‌‌ند که بستر لازم برای عملکرد سمعک را فراهم می‌کند.

گفته می‌شود نسل بعدی ایرپاد‌ها ممکن است به‌عنوان سمعک برای برخی از مبتلایان به کم‌شنوایی مناسب نباشند؛ زیرا عمر باتری آن‌ها تمام روز را دوام نمی‌آورد؛. باوجوداین، در این گزارش اشاره شده است که گسترش مقررات FDA برای کلاس جدیدی از سمعک‌ها مشکلات شنوایی خفیف تا متوسط ​​را هدف قرار می‌دهد و انتظار می‌رود سال آینده بتواند راه را برای استفاده از ایرپاد به‌عنوان سمعک همواره کند.

گزارش مذکور در حالی منتشر می‌شود که اخیرا شایعات درباره استفاده از حسگرهای بیولوژیکی در ایرپاد پرو ۲ بیش از هر زمان دیگری شنیده می‌شود. حتی برخی مدیران اپل نیز به این امکان اشاره کرده‌اند. بااین‌حال، منابع می‌گویند انتظار نمی‌رود ایرپاد با ویژگی‌های سلامتی در سال ۲۰۲۲ معرفی شود و حتی این احتمال وجود دارد که اپل هرگز این ویژگی را به‌صورت عمومی عرضه نکند.

برای مطالعه‌ تمام مقالات مرتبط با ایرپاد به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات