نگاه نزدیک به ساعت هوشمند Smart watch 2 سونی

شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱
مطالعه 4 دقیقه
سونی در کنفرانس چهارشنبه شب خود علاوه بر رونمایی از Xperia Z1 از نسل دوم ساعت هوشمند خود با نام Smart Watch 2 نیز پرده برداشت. ما نیز شانس کار کردن با آن را یافتیم و از این رو در ادامه مطلب نگاه نزدیک زومیت از این گجت پوشیدنی را شاهد خواهید بود.
تبلیغات

نسل دوم ساعت هوشمند سونی، نسبت به نسل اول از جنبه‌های مختلف بهبود یافته است، این ساعت در برابر نفوذ مایعات به داخل دستگاه مقاوم بوده و از فناوری NFC و بلوتوث برای ارتباط با تلفن هوشمند، پشتیبانی می‌کند.

امسال شاهد ساعت‌های هوشمند بسیاری خواهیم بود، علاوه بر سونی، سامسونگ نیز ساعت گلکسی گیر را در IFA رونمایی کرد و شواهدی نیز بدست آمده که نشان می‌دهند اپل، گوگل و حتی مایکروسافت، بدنبال طراحی و ساخت ساعت هوشمند هستند.

مهمترین قابلیت ساعت‌های هوشمند در ارتباط آن‌ها با تلفن هوشمند است. در واقع این ساعت‌ها قرار است، مکمل تلفن هوشمند بوده و انجام برخی از امور را از طریق ساعت میسر کنند.

بدنه ساعت هوشمند سونی فلزی و بند آن لاستیکی است. بدنه آلومینومی باعث شده تا ساعت لوکس و جذاب به نظر برسد و حس کالای با کیفیت را به انسان القاء کند. بند این ساعت به راحتی و همچون اغلب ساعت‌های مچی، قابل تعویض است تا کاربر بتواند از بندهای مختلف در رنگ‌بندی و طرح‌های متنوع استفاده نموده و ظاهر ساعت خود را تغییر دهد. همان دکمه بزرگ پاور که در تلفن‌های سری اکسپریا سونی بکار گرفته شده در ساعت هوشمند این شرکت نیز وجود دارد. این دکمه که دقیقا کارایی شبیه به آنچه در تلفن‌های هوشمند را در ساعت اسمارت واچ 2 ایفا می‌کند در لبه راست ساعت جای گرفته است. شاید این دکمه پاور برای تلفن‌های هوشمند 5 اینچی یا بزرگ‌تر مناسب باشد، اما برای این ساعت 1.6 اینچی کمی بزرگ به نظر می‌رسد. البته این موضوع سلیقه ای است و شاید نظر شما در این زمینه با ما متفاوت باشد.

اسمارت واچ 2 مجهز به صفحه نمایش 1.6 اینچ از نوع LCD و با رزولوشن 220 در 176 پیکسل است. این در حالی است که ساعت هوشمند گلگسی Gear سامسونگ از صفحه نمایش 1.63 اینچ از نوع OLED و با رزولوشن 320 در 320 پیکسل بهره می‌برد.

مشخصات فنی اسمارت واچ 2 سونی

  • قابلیت اتصال به تلفن‌های هوشمند مجهز به اندروید 4.0 به بالا از طریق NFC و بلوتوث 3
  • طول عمر باتری: استفاده کم تا 7 روز، استفاده عادی 3 تا 4 روز
  • شارژ از طریق درگاه میکرو USB
  • ضد آب با پشتیبانی از استاندارد IP57
  • صفحه نمایش 1.6 اینچ از نوع LCD با رزولوشن 220 در 176 پیکسل
  • نرم افزارهای پیش فرض: برقرای یا رد تماس تلفنی، اعلانیه مربوط به تماس‌های از دست رفته، ارسال و دریافت پیامک، ایمیل، جیمیل، فیس بوک، توییتر، کنترل موزیک، تقویم و اسلاید شو تصاویر

ساعت هوشمند سونی حدود 122 گرم وزن دارد و ابعاد آن نیز برابر 42 در 9 در 41 میلی متر است. یکی از قابلیت های بسیار خوب اسمارت واچ 2، مقاوم بودن آن در برابر نفوذ مایعات به داخل دستگاه است که باعث می‌شود به راحتی از آن در شرایط مختلف استفاده کرد. البته بهتر است از این ساعت در حمام یا استخر استفاده نکنید! ولی می‌توان با خیال راحت از آن در یک روز بارانی استفاده کرد یا نگران ریخته شدن نوشیدنی برروی آن نبود.

سونی در اسمارت واچ 1 از یک پورت خاص برای شارژ دستگاه بهره برده بود، اما در اسمارت واچ 2 از درگاه استاندارد microUSB استفاده شده، درگاهی که در اغلب تلفن‌های هوشمند نیز استفاده می‌شود. این اقدام سونی باعث شده تا به راحتی و از طریق کابل‌هایی که امروزه همه جا یافت می‌شوند بتوان ساعت را به کامپیوتر متصل نموده تا اطلاعات گوشی را منتقل کرد و یا نسبت به شارژ آن اقدام نمود.

وقتی ساعت را روشن می‌کنید با محیطی شبیه به اندروید روبر می‌شوید سه دکمه استاندارد اندروید شامل بازگشت به عقب، صفحه اصلی و منو در لبه پایین ساعت وجود دارند. اپلیکیشن‌ها نیز در قالب آیکون‌های در دسترس هستند. اتصال بین ساعت هوشمند با تلفن‌های هوشمند از طریق بلوتوث به آسانی میسر می‌‌شود. وقتی ساعت را با تلفن جفت می‌کنید، از شما خواسته می‌شود تا نرم افزار مخصوص ساعت را دریافت نموده و بر روی تلفن خود نصب کنید.

Smartwatch 2

متاسفانه اسمارت واچ 2 از نسخه 3 بلوتوث پشتیبانی می‌کند که نسبت به نسخه 4 مصرف انرژی بیشتری دارد. البته سونی ادعا می‌کند که اسمارت واچ 2 بین 3 تا 4 روز را بدون نیاز به شارژ باتری، دوام می‌آورد. اگر این مدت زمان باتری در عمل نیز ارائه شود، آنوقت ساعت هوشمند سونی از نظر طول عمر باتری در مقایسه با Galaxy Gear با طول عمر باتری 24 ساعت، به مراتب بهتر خواهد بود.

در لیست نرم افزارهای ساعت هوشمند اپلیکیشن‌های همچون فیس بوک و توییتر نیز به چشم می‌خورند، اما ما فرصت کافی برای آزمایش کارایی آنها را نداشتیم.

برای آگاهی از تمام امکانات ساعت هوشمند سونی باید تا بررسی دقیق این محصول توسط زومیت صبر کنیم. اما تا اینجای کار نظر شما در مورد اسمارت واچ 2 چیست؟ آیا مایل به خرید آن هستید؟ آن را در مقایسه با گلکسی گیر سامسونگ چطور ارزیابی می‌کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات