نگاه نزدیک به پدفون 2 ایسوس، هم تلفن هم تبلت

یک‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۶
مطالعه 5 دقیقه
همان‌طورکه پیش‌تر وعده داده بودیم، روز گذشته دفتر ایسوس در ایران، بصورت رسمی ورود نسل دوم پدفون به بازار کشور را جشن گرفت. پدفون محصول خلاقانه و جذاب ایسوس است که نقش تلفن هوشمند و تبلت را ایفا می‌کند و کاربر با خرید یک مجموعه هر دو ابزار را دراختیار خواهد داشت. در خلال این کنفرانس خبری ما نیز شانس کار کردن با پدفون 2 را یافتیم و در ادامه به نگاه نزدیک زومیت نسبت به این محصول منحصر‌به‌فرد می‌پردازیم.
تبلیغات

پدفون در واقع مجموعه یک تلفن هوشمند و یک داک تبلت است، تلفن هوشمند به نحوی طراحی شده که وقتی در داک تبلت قرار می‌گیرد، نقش قلب تپنده تبلت را ایفا می‌کند. در واقع شما با خرید یک محصول تبلت و تلفن هوشمند را بصورت یک جا دراختیار خواهید داشت. داک تبلت شامل یک نمایشگر، دوربین 1 مگاپیکسلی برای مکالمه ویدیویی، باتری داخلی و مدارهای لازم برای اتصال تلفن هوشمند به تبلت است. در واقع داک تبلت فاقد پردازنده داخلی است در عوض وقتی تلفن در دل تبلت جای می‌گیرد، پردازش امور توسط خود تلفن هوشمند انجام می‌شود. اپلیکیشن‌ها، فایل‌های کاربر و اطلاعات دیگر نیز روی حافظه ذخیره‌سازی خود تلفن ذخیره می‌شوند و در واقع داک تبلت فقط صفحه‌نمایش تلفن هوشمند را بزرگ می‌کند. بدین‌ترتیب کاربر نیازی به همگام‌سازی اطلاعات بین تبلت و تلفن هوشمند خود نیز ندارد.

با خرید پدفون تا نزدیک به 50 درصد در هزینه یک تبلت و یک تلفن هوشمند صرفه‌جویی می‌شود اما نمی‌توان بصورت هم‌زمان از تلفن یا تبلت استفاده نمود، چون داک تبلت تنها زمانی فعال می‌شود که تلفن در درگاه اختصاصی مربوط به آن جای بگیرد.

padfone2 price

پدفون 2 از دو هفته دیگر با گارانتی و خدمات پس از فروش شرکت آوات و قیمت 3 میلیون تومان وارد بازار کشور می‌شود.

مشخصات سخت‌افزاری و قیمت پدفون 2 ایسوس

  • پردازنده: 4 هسته‌ای 1.5 گیگاهرتز Snapdragon S4 Pro از نوع Cortex A15 به همراه گرافیک Adreno 320
  • صفحه‌نمایش تلفن: 4.7 اینچ از نوع Super IPS+ با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل به همراه محافظ شیشه‌ای گوریلا گلس
  • صفحه‌نمایش داک تبلت: 10.1 اینچ از نوع IPS با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل به همراه محافظ شیشه‌ای گوریلا گلس
  • باتری تلفن: 2140 میلی‌آمپر ساعت و باتری تبلت: 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • دوربین جلو 1.2 مگاپیکسل و دوربین پشت 13 مگاپیکسل با F2.4
  • حافظه رم: 2 گیگابایت
  • حافظه ذخیره‌سازی: 16 یا 32 یا 64 گیگابایت به همراه 50 گیگابایت فضای مجانی آنلاین ابری به مدت دوسال
  • ابعاد تلفن: 137.9 در 68.9 در 9 میلی‌متر، ابعاد داک تبلت: 263 در 180.8 در 10.4 میلی‌متر
  • سیستم‌عامل اندروید 4.1 یا آبنبات پاستیلی گوگل
  • وزن تلفن 135 گرم و وزن داک تبلت 514 گرم، مجموع وزن 649 گرم
  • قیمت در بازار کشور: 3 میلیون تومان

ایسوس تجربیات خود در نسل اول پدفون را در طراحی و ساخت پدفون 2، بکار گرفته و تغییرات جذابی را در آن اعمال کرده است. به‌عنوان مثال در نسل دوم پدفون تلفن بدون نیاز به در و باز و بست کردن آن در جای خود جای می‌گیرد و طراحی درگاه آن در تبلت به شکلی است که تلفن به خوبی در جای خود ثابت باقی می ماند و حتی اگر آن را برعکس بگیرید از جای خود تکان نمی‌خورد ما حتی چند ضربه به پشت تبلت وارد کردیم، اما تلفن از دل تبلت جدا نشد. این در حالی است که وقتی بصورت کشویی فشاری به تلفن وارد کنید به‌راحتی از جای خود خارجی می‌شود و همه این‌ها نشان‌دهنده دقت ایسوس در طراحی این محصول و ورود و خروج ساده تلفن در دل داک است.

پدفون از فناوری به نام Instant Data Transition یا تبدیل آنی اطلاعات بهره می‌برد، یعنی وقتی تلفن را در داک تبلت قرار می‌دهید بلافاصله تصویر به سایز تبلت تبدیل شده و در واقع تبلت دراختیار کاربر قرار می‌گیرد. در آزمایشاتی که ما انجام دادیم این مدت زمان آنی نیست ولی در کمتر از 2 ثانیه اتفاق می‌افتد که فوق‌العاده به نظر می‌رسد. این بدین معنا است که وقتی تلفن را در داک تبلت قرار می‌دهید 2 ثانیه بعد تبلت آماده استفاده است.

داک تبلت دارای یک باتری داخلی 5000 میلی‌آمپر ساعتی است که وقتی باتری 2140 میلی‌آمپر ساعتی تلفن نیز به آن اضافه شود، طول عمر بالای نزدیک به 16 ساعت می‌رسد. جالب است بدانید که وقتی تلفن را در داک تبلت قرار می‌دهید دستگاه بصورت خودکار از انرژی موجود در باتری داخلی تبلت برای شارژ باتری تلفن بهره می‌برد. در زمان شارژ نیز وقتی تبلت را به شارژر متصل کنید اولویت شارژ با باتری داخلی تلفن است.

خود تلفن پدفون نیز از نظر مشخصات سخت‌افزاری و کیفیت ساخت در سطح بالایی قرار دارد. بدنه دستگاه خوش ساخت و با کیفیت است و در پشت آن از همان طراحی همیشگی حلقه‌های تو در تو ایسوس استفاده شده است. این تلفن مجهز به پردازنده سریع 4 هسته‌ای S4 Pro کوالکام و حافظه رم 2 گیگابایت است که اجرای سریع کلیه اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را در رزولوشن طبیعی نمایشگر تبلت و تلفن هوشمند میسر می‌کند.

دوربین پدفون مجهز به سنسور 13 مگاپیکسلی سریع سونی است که قادر به ضبط 100 فریم عکس پشت سر است. دوربین این تلفن با سرعت 6 فریم در ثانیه عکس برداری می‌کند.

پدفون 2 ایسوس

هر دو دستگاه وزن سبک و ضخامت باریکی دارند و حتی وقتی تلفن در دل تبلت قرار می‌گیرد مجموع وزن هر دو دستگاه کمتر از آیپد می‌شود.

پدفون 2 به نظر محصول با کیفیت، خوش ساخت و نوآورانی است که نظر هر علاقه‌مند به فناوری را به خود جلب می‌کند، اما تا بررسی دقیق و تخصصی آن نمی‌توان در مورد جنبه‎‌های مختلف آن اظهار نظر قطعی کرد. خوشبختانه دفتر ایسوس در ایران قرار است این محصول را به‌زودی دراختیار زومیت قرار دهد، پس ما نیز بررسی تخصصی آن را منتشر خواهیم کرد.

نظر شما در مورد پدفون 2 ایسوس چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات