نگاه نزدیک: کامپیوترهای بدون کیس (All in One) ایسوس

یک‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۳
مطالعه 6 دقیقه
روز به روز بر محبوبیت کامپیوترهای بدون کیس یا All in Oneها افزوده می‌شود و به نظر می‌رسد این کامپیوترهای جایگزین بسیار مناسبی برای کامپیوترهای رومیزی معمولی هستند. کامپیوترهای بدون کیس همان قدرت و توان کامپیوترهای رومیزی را دارند اما در عوض فضای بسیار کمتری اشغال می‌کنند و ظاهر و جلوه زیباتری نیز دارند. جمعه گذشته کنفرانس معرفی کامپیوترهای بدون کیس (AIO) ایسوس در ایران برگزار گردید و ازآنجاکه زومیت نیز در این کنفرانس شرکت داشت، طبق معمول همیشه نگاه نزدیک زومیت از محصولات معرفی شده را آماده کرده‌ایم که در ادامه مطلب آن را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

امسال تمامی شرکت‌ها روی کامپیوترهای بدون کیس یا All in Oneها تمرکز ویژه‌ای داشته‌اند و محصولات متنوع خود را وارد بازار کرده‌اند. ایسوس نیز برای اینکه از قافله عقب نماند، چند مدل کامپیوتر بدون کیس کارآمد و جالب را وارد بازار کرده‌ است. کامپیوترهای بدون کیس همان‌طورکه از نامشان پیدا است، فاقد کیس فعلی کامپیوترهای رایج بازار هستند و قطعات موجود در کیس در پشت نمایشگر یا در پایه آن جای گرفته‌اند. بدین‌ترتیب، AIOها فضای بسیار کمی اشغال کرده و خبری از سیم‌های آزاردهنده ارتباطی بین نمایشگر و کیس نیست. کامپیوترهای بدون کیس شکل و شمایل جذابی نیز دارند و اکثر آن‌ها به لطف سیستم‌عامل ویندوز 8 که همه چیز را لمسی کرده، مجهز به صفحه لمسی بزرگ هستند.

All in One یک کامپیوتر کامل در قالب یک مانیتور

صفحه‌نمایش لمسی کامپیوترهای بدون کیس سبب شده تا بدون ماوس و کی‌برد نیز بتوان از آن‌ها استفاده کرد همین عامل موجب می‌شود تا این کامپیوترها را به محصولی ایدئال برای اماکن عمومی، فروشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها و غیره بدل شوند.

در تصویر پایین می‌توانید دسته‌بندی کلی All in Oneهای ایسوس را مشاهده کنید، بجز ET2013, ET2210 و ET1612 باقی AIOهای ایسوس لمسی هستند:

اکثر کامپیوترهای بدون کیس جدید ایسوس با سیستم‌عامل ویندوز 8 و نمایشگرهای 21.5، 23.6 و 27 اینچ وارد بازار خواهند شد.

نگاه نزدیک به ET2700 ایسوس

پیش از این در همایش سالانه ایسوس شانس کار کردن با کامپیوتر بدون کیس ET2700 را یافته بودیم و در زومیت نگاه نزدیک آن را مشاهده کرده بودید، اما در آن زمان خبری از ویندوز 8 و رابط سازگار لمسی نبود و نتوانستیم به‌طور کامل با این محصول کار کنیم.

AIOهای سری 2700 ایسوس مجهز به نمایشگر 27 اینچ Full HD (رزولوشن 1920 در 1080) وارد هستند. نمایشگر 27 اینچ 10 لمسی این کامپیوتر فوق‌العاده به نظر می‌رسد و کیفیت تصویر و دقت نمایش رنگ‌ها در کاملاً مناسب است، صفحه لمسی نیز پاسخ‌دهی بسیار خوبی دارد. لذت کار کردن با ویندوز 8 در چنین نمایشگر با کیفیت و بزرگی مثال زدنی است و از کار کردن با آن حتماً لذت خواهید برد. اما پس از مدتی کار کردن با کامپیوتر به مشکلی کوچکی برخورد کردیم، AIOهای ایسوس اگرچه دارای صفحه لمسی بزرگ هستند، اما متأسفانه فاقد دکمه Home ویندوز 8 هستند و همین عامل باعث می‌شود تا کمی کار کردن با ویندوز 8 مشکل شود، البته خوشبختانه امکان استفاده از نوار «چارم بار» ویندوز 8 برای دسترسی به صفحه اصلی وجود دارد، اما وجود دکمه فیزیکی می‌تواند دسترسی به صفحه اصلی را سرعت بخشد.

اکثر کامپیوترهای بدون کیس بازار مجهز به پردازنده سریع و قدرتمند کامپیوترهای رومیزی هستند، پردازنده‌ای که بر خلاف سری M که در لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌شود یا سری U که در اولترابوک‌ها بکار گرفته می‌شود، مصرف بالاتری دارد اما توان و قدرت بازده آن‌ها فوق‌العاده بالا است. سری ET2700 ایسوس نیز به لطف پردازنده قدرتمند Core i7، آنقدر سریع است که همه چیز را به نرمی اجرا می‌کند. در سری ET27 دو مدل اصلی ET2701 و ET2700 وجود دارند که هر کدام از این دو نیز با چند مشخصات سخت‌افزاری متفاوت وارد بازار خواهند شد. اما مشخصات سخت‌افزاری که بین این سری مشترک است عبارت‌اند از: صفحه لمسی 27 اینچ Full HD با پشتیبانی از 10 انگشت هم‌زمان، پردازنده Core i7 ، حافظه رم 8 گیگابیتی، درایو ترکیبی DVD و Blu-ray و سیستم‌عامل ویندوز ۸.

در لبه راست این کامپیوتر یک کارت خوان حافظه 1 به 3، یک درگاه ترکیبی eSata و USB 2.0، دو درگاه USB 3.0، جک خروجی صدا، یک هدفون، یک میکروفون و جک مخصوص ساب ووفر ایسوس وجود دارد. در قسمت پشت کامپیوتر نیز دو درگاه دیگر USB 2.0، یک ورودی HDMI، یک خروجی VGA، درگاه LAN، قفل کینگستون و اسلات برق جای داده شده است.

تنها مشکلی که در صفحه‌نمایش 27 اینچی ET2700 مشاهده کردیم، انعکاس نور محیط بود که استفاده از آن را در محیط‌های پور نور کمی با مشکل مواجه می‌کند.

کاربر اگر تمایل داشته باشد می‌تواند از تیونر اختیاری در سری ET2700 بهره‌مند شود و کانال‌های تلویزیونی را نیز ازطریق این محصول مشاهده کند. نکته قابل توجه دیگر این است که ET2701 با ساب وفور خارجی ایسوس عرضه می‌شود که خروجی صدا را جذاب کرده و لذت موسیقی را دو چندان می‌کند.

کامپیوتر بدون کیس ET2700 آنقدر زیبا است که توانسته جایزه IF Design را از آن خود کند.

نگاه نزدیک به ET2300 ایسوس

All in One مدل ET2300 ایسوس مجهز به نمایشگر 23 اینچ از نوع IPS و رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل است، این نمایشگر LED به لطف پنل IPS زاویه دید بسیار وسیعی دارد و رزولوشن بالای آن به همراه قابلیت لمس 10 انگشتی اش، کار با ویندوز 8 را لذت بخش می‌کند. اما مهترین برتری این کامپیوتر بدون کیس در طراحی خاص لولای آن است که باعث شده 90 درجه بچرخد و مانند یک تبلت بزرگ بصورت کامل افقی قرار گیرد. آن‌وقت است که با یک تبلت 23 اینچی ویندوز 8 که مجهز به یک پردازنده قدرتمند نسل سوم اینتل (Ivy Bridge) نیز است، طرف می‌شوید. تبلتی که قادر به اجرای کلیه نرم افزارهای قدیمی و جدید ویندوز نیز است. کار کردن با این کامپیوتر بدون کیس، بسیار لذت بخش است و نمایشگر IPS آن نیز رنگ‌ها را با دقت فوق‌العاده‌ای نمایش می‌دهد.

ایسوس قطعات سخت‌افزاری و پورت‌های این کامپیوتر را در قسمت پایین پایه قرار داده است تا نمایشگر آن کاملاً باریک و زیبا به نظر برسد.

ET2300 حدود 11 کیلوگرم وزن دارد و ابعاد آن 572 در 265 در 448 میلی‌متر است. در قسمت پشت پایه، چهار درگاه USB 3.0، یک e-Sata، یک کارت خوان 3 به 1 حافظه، 1 جک 3.5 میلی‌متری هدفون و 1 جک میکروفون وجود دارد. در لبه پشت پایه نیز درگاه‌های ورودی و خروجی HDMI، جک شبکه LAN، قفل کینگستون، 2 درگاه پرسرعت تاندربولت (Thunderbolt) و خروجی 2.5 میلی‌متری ساب وفر ایسوس وجود دارد.

ET2300 با مشخصات سخت‌افزاری مختلف و با پردازنده‌های نسل سوم اینتل Core i7, i5 و i3 وارد بازار خواهد شد و دارای گرافیک GT 630M با 1 یا 2GB رم، حافظه رم 4 تا 8 گیگابایت، دیسک سخت 500 تا 2 ترابایت و درایو DVD است.

نگاه نزدیک ET2200 و ET2000

ایسوس علاوه بر AIO های رده بالای سری ET2700 و ET2300، کامپیوترهای بدون کیس ارزان‌قیمت‌تر سری ET22 و ET20 را نیز معرفی کرد. هرچند این کامپیوترها مجهز به ویندوز 7 هستند اما برخی از مدل‌های ET2210 , ET2013 و ET2012 با صفحه لمسی وارد بازار می‌شوند. این کامپیوترها که مجهز به نمایشگر 20 و 22 اینچ هستند، بیشتر برای شرکت‌ها و مکان‌های اداری طراحی شده‌اند.

این کامپیوترها مجهز به پردازنده Core i3 یا Core i5 نسل سوم اینتل بوده و حافظه رم آن‌ها تا 8 گیگابایت و دیسک سخت آن‌ها تا 2 ترابایت خواهد بود. AIOهای سری ET22 مجهز به نمایشگر 22 اینچ با رزولوشن 1080p و AIOهای ET20 با نمایشگر 20 اینچ و رزولوشن 1600 در 1900 پیکسل وارد بازار خواهند شد.

قیمت گذاری این کامپیوترها به نحوی خواهد بود که شرکت‌ها به‌راحتی بتوانند، کامپیوترهای مورد نیاز خود را از این دو سری انتخاب کنند.

محصولات جدید ایسوس به‌زودی وارد بازار کشور خواهند شد اما هنوز قیمت هیچ کدام را نمی‌دانیم.

نظر شما در مورد کامپیوترهای بدون کیس چیست؟ به نظر شما این کامپیوترها جایگزین کامپیوترهای معمولی با کیس امروزی خواهند شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات