نگاه نزدیک: لومیا 820 نوکیا

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۴
مطالعه 4 دقیقه
همیشه برای سرمایه‌گذاری در یک اکوسیستم جدید نباید ناگهان به سراغ پرچمداران رفت. گاهی اوقات مدل‌های میانی برای کاربران انتخاب مناسب‌تری به نظر می‌رسند. در اندروید نیز موبایل‌هایی مانند اچ تی سی One S چنین خصوصیتی دارند. ویندوز فون 8 نیز به یک قدرتمند کوچکتر و جذاب نیاز دارد. لومیا 820 تعادل بی‌نظیری میان عملکرد، زیبایی و قیمت برقرار می‌کند. شما با خرید این گوشی شاید به برخی امکانات بی‌نظیر لومیا 920 دسترسی نداشته باشید، اما مطمئن هستید که نوکیا برای طراحی و ساخت این گوشی به هیچ عنوان کوتاهی نکرده است. در نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۲ زومیت شانس کار کردن با این تلفن را داشت، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا از نزدیک به لومیا 820 نوکیا آشنا شوید.
تبلیغات

هنگامی که این گوشی را در دست می‌گیرید اولین نکته‌ای که متوجه آن می‌شوید، اندازه بسیار مناسب آن است، نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ. از دید بسیاری از کاربران، ۴.۳ اینچ برای صفحه‌نمایش موبایل عدد جادویی است و علاوه بر امکان کارکردن با یک دست، فضای کاری مناسبی را نیز دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

از لحاظ طراحی این موبایل درمقابل برادر بزرگ خود یعنی لومیا 920 کم نمی‌آورد و شاید به دلیل اندازه مناسب‌تر و وزن کمتر، خوش‌دست‌تر هم باشد. این موبایل کیفیت بالای ساخت نوکیا را همانند لومیا 920 فریاد می‌زند و از تمام زوایا زیبایی خود را به رخ می‌کشد. رنگ‌های تند بازهم در این زبان طراحی به خوبی ترکیب شده است و جلوه بیشتری به این موبایل می‌دهد. بر خلاف لومیا 920 این گوشی از لبه‌های خمیده در بالا و پایین در کنار سطح پشتی صاف‌تری برخوردار است، ولی بااین‌حال همانند برادر بزرگتر ارگونومی آن عالی است. کارکردن با یک دست در این گوشی بسیار راحت است و احتمالاً شما برای انجام کارهای روزانه هیچگاه نیاز به استفاده از دو دست نخواهید داشت، البته رابط کاربری ویندوز نیز به این موضوع کمک می‌کند.

کیفیت ساخت این گوشی بسیار بالا است. شاید بدنه آن به یکپارچگی بدنه لومیا 920 نرسد، اما بازهم دقت در ساخت و ظرافت خطوط و سوراخ‌های بدنه کاملاً مشخص است. البته مزیت این طراحی غیر یکپارچه امکان تعویض روکش پشتی این موبایل است که برای بسیاری یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود. به دلیل پایه‌گذاری طراحی ویندوز فون 8 براساس سادگی و رنگ‌های شاد، این سیستم تعویض قاب پشتی می‌تواند یک راه‌حل جالب برای تنوع در ظاهر گوشی باشد. جنس بدنه بسیار خوب است و همانند لومیا 920 براق است، بنابراین تا حدی اثر انگشت روی آن باقی می‌ماند.

صفحه‌نمایش OLED این موبایل روشنایی بسیار خوبی دارد و در کنار روشنایی بالا، کنتراست بی‌نظیری را ارایه می‌کند. به احتمال بسیار زیاد این صفحه‌نمایش همان Super AMOLED plus گلکسی اس 2 (یا لومیا 900) است و با وجود تراکم پیکسل پایین‌تر نسبت به لومیا 920 و رزولوشن پایین‌تر، بازهم شفافیت بالایی به دلیل چیدمان RGB پیکسل‌ها دارد. زاویه دید صفحه‌نمایش بی‌نظیر است و به جز کاهش اندکی در میزان روشنایی، در رنگ‌ها تغییر خاصی ایجاد نمی‎‌شود. سرعت پاسخگویی بالا و نرخ رفرش شدن خوب صفحه‌نمایش موجب روان بودن پیمایش می‌شود و می‌توان آن را به سیستم PureMotion لومیا 920 مقایسه کرد. آیکونهای زنده ویندوز 8 کاملاً به وضوح دیده می‌شوند و رنگهای اغراق آمیز OLED به جلوه بیشتر آن‌ها کمک شایانی می‌کند.

عملکرد این گوشی همانند لومیا 920 بسیار سریع است. به لطف سیستم‌عامل بهینه شده ویندوز فون 8 و پردازنده کوالکام Snapdragon s4 دو هسته‌ای، این گوشی در کارهای روزمره و بازی کم نخواهد آورد و به‌راحتی از پس اجرای برنامه‌های ویندوز فون 8 بر خواهد آمد. تمامی برنامه‌ها به سرعت باز می‌شدند و همانند لومیا 920 تنها انیمیشن باز شدن برنامه میان کلیک و اجرا فاصله می‌انداخت.

جمع بندی

اگر قصد ورود به اکوسیستم ویندوز فون 8 را دارید و نمی‌خواهید به اندازه قیمت لومیا 920 هزینه کنید، این گوشی یک گزینه بی‌نظیر برای شما خواهد بود. چراکه از پشتیبانی کامل دو شرکت بزرگ نوکیا و مایکروسافت برخوردار است و با خرید آن از طیف وسیعی از قاب های رنگی (حتی با امکانات متفاوت) و لوازم جانبی نوکیا لذت خواهید برد. همچنین از دید بسیاری اندازه 4.3 اینچ بهترین اندازه برای تلفن هوشمند است و مطمئناً استفاده از آن برای کاربر بسیار راحت‌تر خواهد بود. حال این موارد را در کنار مشخصات سخت‌افزاری بسیار عالی مانند پردازنده کوالکام S4 و صفحه‌نمایش Super AMOLED plus قرار دهید تا یک محصول خوش قیمت تمام عیار داشته باشید. شرکت‌های دیگر برای رقابت با نوکیا در این بازه قیمت روزهای سختی را پیش رو خواهند داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات