نگاه نزدیک: تبلت ترنسفورمر TF300T اسوس، نمایشگر IPS با رزولوشن HD، پردازنده 4 هسته‌ای

سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۴
مطالعه 4 دقیقه
در دنیای تبلت‌های اندرویدی بازیگران موفق، کم هستند و اسوس جز موفق‌ترین‌ها به شمار می‌رود. علت این موضوع تکیه بر کیفیت بالای قطعات استفاده شده و ایده‌ صفحه‌کلید جدا شونده بوده است. این کمپانی تایوانی برای در ساخت تمام قسمت‌های تبلت خود کیفیت را در نظر گرفته است، از دوربین 8 مگاپیکسلی گرفته تا استفاده از پنل IPS و پردازنده چهارهسته‌ای Tegra ۳. ما در همایش خانواده اسوس شانس کار کردن با این تبلت را از نزدیک داشتیم، با زومیت همراه باشید تا از نزدیک با این محصول آشنا شوید.
تبلیغات

این تبلت از کیفیت ساخت نسبتاً مناسبی برخوردار است. هرچند پشت آن از جنس پلاستیک است ولی به‌راحتی در دست جای می‌گیرد و چسبندگی بسیار خوبی به کف دست دارد. درنتیجه در هنگام کار کردن به انرژی کمتری برای حفظ تعادل و نگه داشتن تبلت نیاز دارید. وزن آن نیز حدود 635 گرم است که بازهم به دلیل چسبندگی به دست کمتر به نظر می‌رسد. ضخامت این تبلت 9.9 میلی‌متر بوده و به دلیل لبه‌های خمیده بسیار نازکتر به نظر می‌رسد. از لحاظ ارگونومی در میان تبلت‌های 10 اینچی بسیار مناسب است.

کیفیت نمایشگر این تبلت نیز به دلیل استفاده از پنل IPS خوب است و در صورتی که خیلی از نزدیک به‌دنبال پیکسل‌ها نگردید رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسلی آن، برای بسیاری از امور مناسب به نظر می‌رسد. استفاده از پنل IPS باعث بهبود زاویه دید، افزایش دقت نمایش رنگ‌ها و کیفیت چشم‌نواز نمایشگر این تبلت شده و این تبلت را به یک دستگاه مناسب برای مصرف محتوای چندرسانه‌ای بدل کرده است.

داک یا صفحه‌کلید جداشونده ترنسفورمر TF300T نیز از کیفیت ساخت بسیار مناسبی برخوردار است، بسیار نازک است و کار کردن روی آن یک دنیا به صفحه‌کلید لمسی تفاوت دارد. در صورتی که کاربران به باتری بیشتر از 10 ساعت احتیاج دارند یا زیاد تایپ می‌کنند اسوس می‌تواند با وجود این انتخاب، کاملاً پاسخگوی شما باشد. همچنین این داک پورت USB در اندازه اصلی را دراختیار شما قرار می‌دهد.

نصب تبلت روی داک بسیار راحت است و دو میله فلزی که نسبت به پورت زیرین ارتفاع بیشتری دارند، تبلت را زودتر دراختیار گرفته و به سمت پورت هدایت می‌کنند. همین موضوع سبب می‌شود فرایند نصب بسیار راحت و سریع باشد و نیازی به تنظیم زاویه و جهت قرارگیری نداشته باشد.

نمایشگر این تبلت چند لمسی است و می‌تواند 10 نقطه تماس را هم‌زمان تشخیص دهد. به دلیل استفاده از پردازنده چهارهسته‌ای Tegra 3 به هیچ عنوان تاخیری در کارها حس نمی‌کنید و کار کردن در سیستم عامل اندروید ۴ بسیار روان و سریع انجام می‌پذیرد.

gmail transformer tf300t

این تبلت دارای دوربین 8 مگاپیکسلی CMOS با لنز 5 تکه‌ای و ضریب دیافراگم f/2.2 است. با اینکه دوربین تبلت اهمیت چندانی ندارد اما اسوس به هیچ عنوان در این مورد صرفه‌جویی ننموده است. دوربین جلویی نیز 1.2 مگاپیکسلی است و کیفیت مناسبی برای ارتباط تصویری ارایه می‌دهد. رابط کاربری دوربین همانند دیگر دستگاه‌های اندروید بسیار ساده است و قابلیت شخصی‌سازی برخی از امکانات را به کاربر می‌دهد.

این تبلت در دو مدل 16 و 32 گیگابایت ارایه می‌شود و اسوس مادام‌العمر 8 گیگابایت فضای ابری دراختیار خریداران قرار می‌دهد که بسیار جالب توجه است.

مشخصات فنی تبلت Transformer Pad TF300T اسوس

  • سیستم-روی-یک-چیپ Tegra 3 مدل T30L
  • پردازنده چهارهسته‌ای با فرکانس 1.2 گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی Geforce با 12 هسته
  • 1 گیگا بایت حافظه موقت (RAM)
  • نمایشگر 10.1 اینچی با رزولوشن 1280 در 800 از نوع LED Backlit
  • نوع پنل نمایشگر IPS و قابلیت تشخیص 10 نقطه تماس به صورت هم‌زمان
  • پشتیبانی از WiFi و استانداردهای b/g/n در فرکانس 2.4 گیگاهرتز
  • پشتیبانی از سیستم بولوتوث 3.1 و سیستم EDR به‌علاوه A2DP
  • پشتیبانی از سیستم صوتی Sonic Master
  • 16/32 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت فضای ابری مادام‌العمر از سوی اسوس
  • ظرفیت باتری 22 وات ساعت / 10 ساعت عمر باتری / 15 ساعت به همراه داک انتخابی
  • ابعاد 263 در 180 در 9.9 میلی‌متر
  • وزن 635 گرم
  • قیمت نسخه ۳۲ گیگابایتی در بازار تهران: ۱٫۲۰۰٫۰۰۰ تومان
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات