نگاه نزدیک زومیت به موتو ایکس 4

دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
مطالعه 5 دقیقه
در جریان نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ فرصتی پیش آمد تا نگاهی به میان‌رده‌ی جدید برند موتو، یعنی موتو ایکس ۴ داشته باشیم.
تبلیغات

نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ به‌عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی بزرگان فناوری در اروپا، شاهد معرفی محصولات مختلفی بود. سونی و ال‌جی از دو پرچم‌دار وی ۳۰ و اکسپریا ایکس زد وان رونمایی کردند؛ اما در این بین یک گوشی میان‌رده‌ی زیبا و خوش‌ساخت با نام موتو ایکس ۴ نیز برای علاقه‌مندان معرفی شد.

نگاه نزدیک موتو ایکس 4 / hands on moto x4

با در دست گرفتن موتو ایکس ۴ اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب خواهد کرد، کیفیت ساخت بالا و ترکیب هنرمندانه‌‌ی فلز و شیشه در آن است؛ به‌طوری که حس یک گوشی بالارده را به شما منتقل می‌کند. بخش‌های شیشه‌ای پشت و جلوی گوشی با پوشش گوریلا گلس پوشانده شده‌اند و با انحنای اطراف خود به خوش‌دست شدن دستگاه کمک می‌کنند. ضخامت ۸ میلی‌متری و وزن ۱۶۳ گرم دستگاه، مشابه رقبای میان‌رده‌ی دیگر است. حسگر اثر انگشت در موتو ایکس ۴ با کلید هوم یکپارچه شده و در قسمت جلویی دستگاه قرار گرفته است.

نگاه نزدیک موتو ایکس 4 / hands on moto x4

نمایشگر استفاده‌شده در ایکس ۴ از نوع IPS LCD است و رزولوشن تمام اچ‌دی دارد. این نمایشگر ۶۸.۴ درصد از بخش جلویی گوشی را می‌پوشاند؛ این درصد برای یک گوشی میان‌رده، نه آنچنان کم است که به زیبایی دستگاه صدمه بزند و نه آنقدر زیاد که بتوان آن را یک امتیاز مثبت به شمار آورد. ابعاد ۵.۲ اینچی و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ موتو ایکس ۴، تراکم ۴۲۴ پیکسل در هر اینچ به ارمغان می‌آورد.

نگاه نزدیک موتو ایکس 4 / hands on moto x4

فریم آلومینیومی گوشی با ظرافت خاصی با بخش شیشه‌ای ترکیب شده است. بهره‌مندی موتو ایکس ۴ از گواهی IP68 نشان از ضد گردوغبار و ضد آب بودن آن تا عمق ۱.۵ متری دارد. موتورولا از درگاه USB نوع C و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا در میان‌رده‌ی جدید خود استفاده کرده است. در بحث سخت‌افزار نیز شاهد پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۶۳۰ و ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم در موتو ایکس ۴ هستیم. این گوشی با ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی وارد بازار خواهد شد؛ با این حال امکان افزودن حافظه به کمک درگاه میکرو اس‌دی نیز وجود دارد.

نگاه نزدیک موتو ایکس 4 / hands on moto x4

موتورولا مانور زیادی روی دوربین موتو ایکس ۴ داده است. دوربین دوگانه‌ی پشت دستگاه از سنسورهای ۱۲ و ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند که با لنزهایی با گشودگی دیافراگم ۲ و ۲.۲ همراه شده‌اند. انتظار می‌رود دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی دستگاه هم به لطف فلاش ال‌ای‌دی جلوی گوشی و مود عکاسی کم‌نور، عکس‌های بهتری در محیط‌های تاریک بگیرد. قابلیت جدیدی با نام سلفی پانورامیک هم در نرم‌افزار دوربین گنجانده شده است؛ استفاده از این قابلیت، کادر بزرگ‌تر برای عکس‌های دسته‌جمعی و ثبت کامل مناظر را به همراه خواهد داشت.

نرم‌افزار دوربین موتو ایکس قابلیتی با نام «Landmark Detection» دارد. این قابلیت به‌صورت هوشمند پس از گرفتن عکس از یک سوژه یا مکان معروف، اطلاعات تکمیلی از آن را به نمایش می‌گذارد. متأسفانه به دلیل حضور ما در فضای سر پوشیده‌ی نمایشگاه، امکان تست این قابلیت وجود نداشت.

نگاه نزدیک موتو ایکس 4 / hands on moto x4

پس از معرفی اچ‌تی‌سی یو ۱۱ و بهره‌مندی آن از دستیار هوشمند الکسای آمازون در برخی بازارها، پیش‌بینی می‌کردیم که این دستیار راه خود را به دیگر دستگاه‌‌های اندرویدی نیز باز کند. موتو ایکس ۴ به‌صورت پیش‌فرض با دستیار هوشمند الکسا عرضه خواهد شد؛ برای فراخواندن این دستیار نیازی به اجرای اپلیکیشن خاصی نیست و می‌توان حتی در زمان قفل بودن گوشی نیز از آن استفاده کرد. به عقیده‌‌ی بسیاری از کاربران، گوگل اسیستنت نمونه‌ی قوی‌تری نسبت به الکسا در گوشی‌ها محسوب می‌شود؛ از این رو استفاده از دستیار هوشمند گوگل نیز در ایکس ۴ امکان‌پذیر است.

نگاه نزدیک موتو ایکس ۴ / hands on moto x4

موتورولا با همکاری استارتاپ فرانسوی Tempow، بخش نرم‌افزار بلوتوث را برای استفاده‌ی همزمان از چندین اسپیکر بلوتوث بهینه کرده است. به لطف این ویژگی می‌توان چندین اسپیکر مجزا را به ایکس ۴ متصل و حجم صدای هر یک را به دلخواه تنظیم کنید. شارژ ۱۵ واتی دستگاه نیز به لطف تکنولوژی توربو پاور (TurboPower) موتورولا با ۱۵ دقیقه شارژ، انرژی لازم برای ۶ ساعت کار با دستگاه را فراهم می‌کند. ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گوشی حداقل روی کاغذ برای یک دستگاه ۵.۲ اینچی مناسب است.

در پایان باید گفت موتو ایکس ۴ محصولی زیبا، خوش ساخت و قابل احترام از سوی برند موتو است. این گوشی به‌زودی و در ماه جاری میلادی با برچسب قیمت ۴۰۰ یورویی وارد بازار اروپا خواهد شد. هنوز زمان و قیمت دقیق عرضه‌ی این گوشی میان‌رده در بازارهای دیگر مشخص نشده است؛ با این حال طبق اعلام موتورولا،‌ عرضه‌ی جهانی این گوشی از اواخر پاییز آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات