نگاه نزدیک زومیت به SmartWatch 3 سونی

پنج‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
مطالعه 5 دقیقه
شب گذشته سونی در جریان برگزاری کنفرانس خود در نمایشگاه IFA 2014 برلین پرده از جدیدترین نسل از ساعت‌هوشمند خود برداشت که در مقایسه با نسل پیشین بهینه‌سازی‌هایی را به خود دیده است. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی نزدیک از پنجره‌ی زومیت به جدیدترین ساعت‌هوشمند سونی داشته باشیم.
تبلیغات

مهم‌ترین تغییر در نسل سوم ساعت هوشمند سونی استفاده از سیستم‌عامل Android Wear به جای سیستم‌عامل اختصاصی خود سونی است. به این ترتیب اسمارت واچ ۳ می‌تواند از امکانات پلتفرم اختصاصی گوگل و نرم‌افزارهای متنوع اندروید بهره ببرد. مشکی که در نسخه‌های قبلی اسمارت واچ سونی به خوبی به چشم می‌آمد.  گوگل پس از معرفی اندروید ویر در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان خود، بسیاری از ساعت‌های‌هوشمند اندرویدی را میزبانی کرده که شامل ساعت‌های‌هوشمند تولید شده توسط موتورولا، ال‌جی، ساسونگ و ایسوس است. به این‌ ترتیب سونی نیز به جمع تولیدکنندگان ساعت‌های‌هوشمند مبتنی بر اندروید ویر پیوسته است.

سونی در ساعت‌هوشمند خود بسیاری از نقاط ضعف موجود در نسل قبلی را بهبود داده است که از جمله‌ی آن می‌توان به امکان تعویض بند و نگه‌دارنده‌ی بخش اصلی ساعت اشاره کرد. طراحی ساعت هوشمند جدید سونی شبیه به اسمارت بند این شرکت است و هسته‌ اصلی که یک ساعت با شاسی فلزی است به راحتی از دل بند ساعت جدا می‌شود. بند ساعت طوری طراحی شده است که کاربر بتواند به سادگی آن را تعویض کند. بند ساعت دور تا دور ساعت را می‌پوشاند.

همچنین اسمارت‌واچ ۳ از نظر ضدآب بودن دارای ساختار بهتری نسبت به نسل قبل خود است.

اسمارت‌واچ ۳ سونی تا پایان سال جاری میلادی با قیمت ۳۰۰ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد، هرچند سونی هنوز بازارهایی را که قرار است اسمارت‌واچ ۳ در آن‌ها عرضه شود به‌همراه قیمت این محصولات برای مناطق خاص را منتشر نکرده است.

به‌نظر می‌رسد که طراحی ساعت‌های‌هوشمند اندرویدی به شکل مستطیل در حال تبدیل شدن به یک سنت است، چراکه اسمارت‌واچ ۳ سونی نیز دارای ساختاری مستطیلی است که درون یک نگه‌دارنده‌ که در واقع یک دست‌بند با محل قرار گرفتن بخش اصلی ساعت است، تشکیل شده است. بخش اصلی ساعت با قرار گرفتن در محل نگه‌داره‌ی دست‌بند، کاملاً درون آن جا می‌گیرد که شکل ظاهری نسبتاً خوبی را ایجاد می‌کند، در واقع باید اینگونه بیان کنیم که جاگیری ساعت درون دست‌بند بد نیست ولی نمی‌توان این ساعت هوشمند را بهترین و زیباترین ساعت‌هوشمندی خواند که می‌توان در بازار یافت، هرچند شکل ظاهری آن بصورت کلی در مقایسه با نسل پیشین بسیار بهتر شده است.

شاید خارج کردن بخش اصلی ساعت و امکان تعویض بند مورد استفاده، یکی از بهترین قابلیت‌هایی باشد که بخشی از کاربران را جذب خود خواهد کرد، چراکه این قابلیت امکان خرید چندین دست‌بند نگه‌دارنده در رنگ‌های متنوع را برای کاربرانی تنوع‌طلب میسر خواهد کرد که می‌توانند بدون نگرانی ساعت‌هوشمند خود را در رنگ‌های مختلف مورد استفاده قرار دهند.

سونی اسمارت واچ - زومیت

اسمارت‌واچ ۳ یک محصول ضدآب است و نباید از آسیب‌دیدن آن در شرایطی همچون دوش‌گرفتن یا زیر آب بردن آن نگران باشید. در صورتی که از جمله‌ی افرادی هستید که دوست دارید همیشه ساعت‌هوشمند خود را به‌دست داشته باشید، اسمارت‌واچ ۳ محصولی است که همیشه با شما همراه خواهد شد، حتی در استخر یا حمام!

دست‌بند مخصوص نگه‌داری از بخش اصلی ساعت‌هوشمند نیز بسیار راحت است و در هنگام به دست کردن آن توجه کاربر را به خود جلب نمی‌کند و این نشانه‌ی خوبی است، چراکه این ویژگی در زمان انجام فعالیت‌های ورزشی بیشتر به چشم می‌آید. سونی روش بسیار ساده‌ای را نیز برای باز و بسته کردن دست‌بند خود بکار بسته و می‌توان تنها با یک فشار ساده دست‌بند را به مچ دست بست. همچنین در حالت باز بودن گیره نیز می‌توان به‌راحتی با بالا و پایین کردن بند، اندازه‌ی دست‌بند را با مچ تنظیم کرد.

 ساعت‌هوشمند سونی از یک صفحه‌ی نمایش ۱.۶ اینچی چهارگوشه شکل بهره می‌برد که رزولوشن آن برابر ۳۲۰ در ۳۲۰ پیکسل است. در صورتی که احساس می‌کنید صفحه‌ی نمایش اسمارت‌واچ ۳ شبیه به سایر رقبا است، پر بی‌راه نگفته‌اید، چراکه سایر محصولات موجود در بازار نیز از صفحه‌ی نمایشی با این اندازه و رزولوشن مشابه بهره می‌برند. متن‌ها در محیط‌هایی با نور معمولی به‌راحتی خوانا هستند. نمی‌توانم در باره‌ی شدت روشنایی نمایشگر در نور روز اظهار نظر کنم. این موضوع را به بررسی اختصاصی زومیت از این محصول موکول می‌کنیم.

Smartwatch 3

رابط‌کاربری اسمارت‌واچ ۳ به‌دلیل بهره‌گیری از اندروید ویر همچون سایر رقبا است و تفاوت چندانی با گیر لایو سامسونگ و جی‌واچ ال‌جی ندارد. شاید در آینده‌ی نزدیک شاهد بکارگیری رابط‌کاربری اختصاصی کمپانی‌ها روی اندروید ویر و محصولات تولید شده توسط کمپانی‌ها باشیم، هرچند هنوز چنین اقدامی از سوی کمپانی‌ها صورت نگرفته است.

سونی اپلیکیشن‌هایی را نیز برای ساعت‌هوشمند خود معرفی کرده که می‌توان به اپلیکیشن واکمن به‌منظور مدیریت بهتر و راحت‌تر موسیقی از روی ساعت‌هوشمند اشاره کرد.

همچنین اسمارت‌واچ ۳ بصورت پیش‌فرض از وجود اپلیکیشن‌هایی برای همگام‌سازی اطلاعات با اپلیکیشن Health و LifeLog سونی برخوردار است. LifeLog اپلیکشنی است که کاربردهای مختلفی دارد و از جمله‌ی آن می‌توان به امکان ثبت اطلاعات حرکتی چون تحت نظر گرفتن میزان مسافت طی شده اشاره کرد. همچنین این اپلیکیشن اطلاعاتی در مورد سبک‌ زندگی کاربر چون موسیقی گوش داده، ویدیو‌های دیده شده یا مدت زمان خوابیدن کاربر و تصاویر ثبت شده را به‌همراه موقعیت مکانی تصاویر ثبت می‌کند.

سونی امکان استفاده از اپلیکیشن LifeLog را از طریق انتشار آن برای تمام ابزارهای اندرویدی امکان‌پذیر ساخته است، هرچند این کمپانی بهترین عملکرد این اپلیکیشن را در بکارگیری آن به‌همراه اسمارت‌بند خود عنوان کرده است.

اسمارت‌واچ ۳ سونی با داشتن ویژگی‌هایی چون ضدآب بودن، دست‌بند قابل تعویض و سیستم‌عامل اندروید ویر، شاهد تغییرات مثبت بزرگی در مقایسه با نسل پیشین خود بوده است. اسمارت‌واچ ۳ از نظر ظاهری تفاوت عمده‌ای با رقبایی چون جی‌واچ ال‌جی و گیر لایو سامسونگ ندارد و از این‌رو در صورتی که سونی درصدد موفقیت محصول خود باشد، باید ساعت‌هوشمند خود را از نظر قابلیت‌های نرم‌افزاری تقویت کرده و آن را بسیار کاربردی‌تر از رقبا روانه‌ی بازار سازد.

نظر شما در باره این ساعت هوشمند چیست؟

کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی Zoomit.ir/ifa-2014/ دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات