کارت‌های گرافیک میان‌رده مبتنی بر معماری RDNA 2 AMD به‌زودی از راه می‌رسند

چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از معرفی کارت‌های گرافیک بالارده و پرچم‌دار، اکنون زمان معرفی کارت‌های میان‌‌رده و پایین‌رده مبتنی بر معماری RDNA 2 AMD فرا رسیده است.
تبلیغات

هر دو غول صنعت پردازنده‌ی گرافیکی به‌تازگی GPU-های بالارده و پرچم‌دار مبتنی بر جدیدترین ریزمعماری گرافیکی خود را معرفی کرده‌اند؛ اما در این مدت بسیاری از کاربران و گیمرهایی که حاضر نیستند مبلغی بیشتر از ۴۰۰ دلار برای کارت گرافیک پرداخت کنند، بی‌صبرانه و امیدوارانه به‌ انتظار معرفی کارت‌های گرافیک میان‌رده و پایین‌رده نسل جدید AMD و انویدیا نشسته بودند. به ‌نظر می‌رسد این انتظار روز گذشته در جریان مراسم AMD در CES 2021 به پایان رسیده باشد.

AMD is on track to launch the first notebooks with #RDNA2 in the first half of 2021, and you'll see mainstream RDNA 2 desktop graphics card designs in the first half of the year as well. #CES2021 pic.twitter.com/EW2fBpSFDq— Radeon RX (@Radeon) January 12, 2021

به گزارش AnandTech،اAMD کارت‌های گرافیک دسکتاپ مبتنی بر ریزمعماری RDNA 2 را در نیمه‌ی اول ۲۰۲۱ راهی بازار می‌کند. باتوجه به تصاویر منتشرشده در رویداد AMD، به ‌نظر می‌رسد این کارت‌ها ابعاد بسیار کوچک‌تری از برادران غول‌آسای خود داشته باشند و حتی مدلی در میان تصاویر به چشم می‌خورد که تنها به یک عدد فن احتیاج دارد.

کارت های گرافیک میان رده و پایین رده RDNA 2 AMD

تقریبا می‌توان مطمئن بود که این کارت‌ها به ‌جای GPU-های Navi 21 به‌کاررفته در سری ۶۸۰۰ از GPU-های Navi 23 استفاده خواهند کرد و تعداد واحدهای پردازشی (CU) و حافظه‌ی گرافیکی آن‌ها از کارت‌های بالارده کمتر خواهد بود. وضعیت پشتیبانی از Infinity Cache، مصرف انرژی و از همه مهم‌تر، قیمت این کارت‌های میان‌رده و پایین‌رده هنوز مشخص نیست؛ هرچند پشتیبانی تمامی این کارت‌ها از دایرکت ایکس ۱۲ آلتیمیت قطعی است.

AMD هنوز درباره‌ی نسخه‌ی موبایل این کارت‌های گرافیکی اطلاعاتی منتشر نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات