کراس اور مفهومی آلفارومئو توناله رونمایی شد

چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
کراس‌اور کامپکت توناله محصول جدید آلفارومئو است که با پیشرانه‌ی هیبرید و طراحی نفس‌گیر، تا سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.
تبلیغات

درحالی‌که طرفداران برند خوش‌نام آلفارومئو منتظر معرفی مدل‌های گرندتورر هستند، اما به‌نظر می‌رسد که هنوز هم تب شاسی‌بلند و کراس‌اور در این شرکت ایتالیایی بالا است. آلفارومئو مدل مفهومی کراس‌اور توناله (Tonale) را به ژنو آورد تا نشان دهد هنوز هم باید به‌عنوان یکی از پرچمداران طراحی و زیبایی خودرو ستایش شود.

پس از تولید استلویو (Stelvio) به‌عنوان اولین شاسی‌بلند تاریخ آلفارومئو، این برند ایتالیایی حالا کراس‌اوری جدید را برای آینده در نظر گرفته است. برای رقابت با بی‌ام‌و X1 و آئودی Q3، آلفارومئو مدل توناله را تا سال ۲۰۲۰ تولید خواهد کرد. توناله با ابعاد کوچک‌تر از استلویو، اولین خودروی آلفارومئو با قوای محرکه پلاگین هیبرید خواهد بود؛ سیستم هیبرید این مدل ابتدا در جیپ رنگید عرضه خواهد شد. نام این مدل از گردنه‌ی کوهستانی توناله در شمال ایتالیا و بین رشته‌های راتین آلپ گرفته شده است.

Alfa Romeo Tonale Concept
Alfa Romeo Tonale Concept
Alfa Romeo Tonale Concept
Alfa Romeo Tonale Concept
Alfa Romeo Tonale Concept
مقاله‌های مرتبط:

همانند تمام محصولات آلفارومئو، اولین چیزی که در توناله توجه هر بیننده‌ای را جلب می‌کند، طراحی بی‌نظیر است؛ به‌نظر می‌رسد که تمرکز تیم طراحی آلفارومئو در این مدل، ترکیب جزئیات مدل‌های قدیمی در بدنه کراس‌اور بوده است. برای مثال، رینگ‌های بزرگ ۲۱ اینچ توناله که با الهام از تلفن‌های قدیمی و صفحه‌ی چرخشی شماره‌گیری شکل گرفته‌اند، یادآور مدل 33 استراداله دهه‌ی ۱۹۶۰ هستند. در نمای جلو، چراغ‌ها کاملاً براساس مدل‌هایی چون SZ و برِرا با ترکیب زبان طراحی آینده‌ی آلفارومئو خلق شده‌اند. تیم طراحی آلفارومئو به‌طور مشخص اشاره کرده که طراحی پنل جانبی این کراس‌اور مفهومی براساس مدل‌های Duetto و Disco Volante Spider طراحی شده؛ بخش عقب با اسپویلر و چراغ‌های باریکِ یک‌دست فوق‌العاده زیبا کار شده است. کابین آلفارومئو توناله با پنل تمام دیجیتال ۱۲.۳ اینچ پشت فرمان، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچ لمسی سیستم اطلاعات و سرگرمی و تزئیات فراوان چرم و آلکانترا، مدرن و راحت به‌نظر می‌رسد.

Alfa Romeo Tonale Concept
Alfa Romeo Tonale Concept
Alfa Romeo Tonale Concept
Alfa Romeo Tonale Concept
Alfa Romeo Tonale Concept

احتمالا با دیدن توناله، آرزوی تمام طرفداران آلفارومئو این است که مدل تولیدی، کمترین تغییرات ممکن در مقایسه با طراحی مدل مفهومی را داشته باشد. روبرتا زربی مدیرعامل آلفارومو در اروپا خبر خوبی به طرفداران این برند داد:

انتظار داریم که توناله، پرفروش‌ترین محصول آینده آلفارومئو باشد. مدل مفهومی توناله، نمایش نزدیکی از نمونه تولیدی است که نه‌تنها در ابعاد، بلکه در جزئیات طراحی مثل رینگ‌ها، چراغ‌های جلو و داشبورد مشابه نمونه نهایی و تولیدی خواهد بود.
Alfa Romeo Tonale Concept

توناله یکی از ۶ مدل پلاگین هیبرید آلفارومئو است که تا سال ۲۰۲۲ عرضه خواهند شد. این شرکت ایتالیایی هدف بزرگ خود را فروش سالانه ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو قرار داده؛ یکی از مدل‌های آینده‌ی آلفارومئو، شاسی‌بلند بزرگ‌تر از استلویو است که برای رقابت با بی‌ام‌و X5 طراحی ‌می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات