خودروی مفهومی و خودران رنو EZ-GO معرفی شد

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
خودروی مفهومی، الکتریکی و خودران رنو EZ-GO با قابلیت استفاده در سیستم حمل‌ونقل شهری و سطح چهار خودمختاری معرفی شد.
تبلیغات

رنو EZ-GO یک خودروی الکتریکی خودران و مشترک است که برای رانندگی در شهر و مناطق اطراف آن و نیز برای حمل‌ونقل مسافر طراحی شده است؛ این خودروی خودران که قادر به سوار کردن همزمان ۶ مسافر است، همراه ایستگاه اختصاصی ارائه خواهد شد که با محیط اطراف خود ترکیب می‌شود. در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ از این خودروی خودران رنو، رسما رونمایی خواهد شد.

Renault EZ-GO Concept

رنو EZ-GO چیزی بیش از یک خودروی مفهومی به نظر می‌رسد؛ یک وسیله نقلیه شهری یا شاید خودروی خدماتی است که به عنوان بخشی از اکوسیستم شهر هوشمند که توسط دولت‌ها، شهرداری‌ها و بخش خصوصی توسعه می‌یابد، خدمت می‌کند. پلت‌فرم ماژولار آن اجازه می‌دهد تا برای سایر کاربردهای احتمالی نیز استفاده شود. رنو EZ-GO اولین عضو خانواده‌ای از خودروهای مفهومی است که تا سال ۲۰۱۸ معرفی خواهند شد. در استراتژی طراحی چرخ زندگی رنو با نام "گل"، این خانواده مفهومی مظهر گلبرگ "کار" است.

حمل‌ونقل همگانی برای همه

رنو EZ-GO راه‌حلی برای مشکل فزاینده حمل‌ونقل همگانی فراهم می‌کند. این خودروی خودران از طریق یک سرویس رزرو فوری در برنامه کاربردی گوشی هوشمند، یا از ایستگاه‌های داخل شهر (بسته به اولویت کاربر)، کار می‌کند.

Renault EZ-GO Concept

این خدمات ممکن است توسط سازمان‌های خصوصی یا عمومی اداره شود. رنو EZ-GO می‌تواند به طور بالقوه ۲۴ ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته کار کند و خدمات خودرو و حمل‌ونقل عمومی مانند مترو و اتوبوس را تکمیل می‌کند. خودروی خودران رنو ترکیبی از انعطاف‌پذیری و راحتی حمل‌ونقل فردی را با کارایی و ایمنی ارائه شده توسط سیستم حمل‌ونقل همگانی فراهم می‌کند.

نقش دوگانه در شهرها

رنو EZ-GO نشان‌دهنده چشم‌انداز رنو در مورد آینده خدمات حمل‌ونقل بر اساس تقاضا است که می‌تواند یک دارایی واقعی برای هر شهر باشد؛ محصول مفهومی رنو به طور بالقوه طرحی نمادین و قابل تشخیص محسوب می‌شود، که نشان‌دهنده‌ی فلسفه و تعهد این شرکت برای ارائه حمل‌ونقل پایدار و کارآمد برای همه است. بیش از این جنبه نمادین، جنبه‌های عملکردی رنو EZ-GO باعث می‌شود تا بتواند نقش دوگانه‌ای در شهرها ایفا کند.

اول از همه، مسافرت را برای همه آسان می‌کند، خواه به عنوان یک خودروی حمل‌ونقل خودران یا این‌که به عنوان بخشی از چارچوب خدمات شهری در نظر گرفته شود. خدمات حمل مسافر از خانه تا محل کار (یا خانه تا مدرسه و دیگر اماکن عمومی) یا از ایستگاه تا ایستگاه، بخشی از قابلیت‌های بالقوه خودروی خودران رنو EZ-GO محسوب می‌شود. اشتراک این خدمات باعث مقرون‌ به صرفه بودن خودرو خواهد شد در حالی که انجام سفرهای ساده‌تر برای کاربران، باعث کاهش استرس و انتخاب گزینه‌های شخصی و حرفه‌ای می‌شود. فعالیت‌های اوقات فراغت و کار نیز به جای رانندگی برای کاربران انجام خواهد شد.

Renault EZ-GO Concept

علاوه بر این، خودروی مفهومی رنو EZ-GO تاثیر مثبتی بر وضعیت شهرها دارد. طبیعتا استفاده از این خودرو باعث بهبود جریان ترافیک و کاهش تعداد پارکینگ‌های موردنیاز می‌شود؛ رنو EZ-GO علاوه بر تشویق شهروندان به استفاده از خدمات حمل‌ونقل عمومی بسیار قابل احترام، بدون آلودگی و ساکت است. این ویژگی‌ها به لطف طراحی بدون انتشار آلایندگی، سیستم‌های هوشمند شبکه و باتری هوشمند بدست می‌آید.

نمای ظاهری عجیب و جذاب خودروی مفهومی خودران رنو EZ-GO به همراه ارتفاع محدود و سطوح شیشه‌ای بزرگ، پنجره‌ای واقعی به روی شهر خواهد بود که کمتر از یک اتوبوس یا تاکسی معمولی آشکار است. در نهایت، ایستگاه‌های درختی رنو EZ-GO با زیبایی بی‌نظیری به منظره شهری متصل می‌شوند. زاویه کم ایستگاه نشستن یا ایستادن را برای مردمی که چمدان دارند، داخل کالسکه یا صندلی چرخ‌دار هستند یا حتی با عصا راه می‌روند، آسان می‌کند. نیمکت‌های آن راحت هستند و برای لم دادن و نشستن راحت، بدون تقسیم فضا بین مسافران ساخته می‌شوند؛ صفحه نمایش ایستگاه اطلاعات مفیدی در مورد شهر ارائه می‌دهد که به همه کمک می کند، حتی کسانی که از رنو EZ-GO استفاده نمی‌کنند.

ایمنی؛ اولویت مهم رنو EZ-GO

آمارها نشان می‌دهد که رانندگی خودران منجر به کاهش چشم‌گیر تعداد حوادث رانندگی می‌شود. خودروی رنو EZ-GO دارای توانایی رانندگی خودران سطح چهار است که در محدوده مقیاس سطح پنج خودمختاری بین‌المللی SAE طبقه‌بندی می‌شود. این یعنی خودروی خودران قادر به کنترل فاصله‌ی خود از وسیله نقلیه قرار گرفته در جلو، نگهداری در خط حرکت، تغییر مسیر رانندگی (به عنوان مثال هنگام دور زدن) و پیچیدن به صورت خودکار در محل تقاطع است. همچنین می‌تواند در مواردی که حادثه‌ای استثنایی در مجاورت آن اتفاق بیفتد، به طور خودکار یا از طریق اتصال آن با مرکز نظارت در مسیر ایمن حرکت کند؛ این نوعی فناوری به شمار می‌رود که در حال حاضر توسط شرکت آلیانس (Alliance) توسعه یافته است.

Renault EZ-GO Concept

خودروی خودران رنو EZ-GO در مقایسه با خودروهای معمولی یا تاکسی، به دلیل سرعت محدود خود (۴۸ کیلومتر بر ساعت) از ایمنی بالایی برخوردار است؛ دهانه جلوی وسیع خودرو هنگام ورود و خروج از جاده برای مسافران ایمن است و نور نشانگری وجود دارد که روی زمین می‌افتد و به سرنشینان نشان می‌دهد که پلت‌فرم خودران رنو EZ-GO کجا توقف خواهد کرد.

Renault EZ-GO Concept

ایمنی نیز برای کاربران و افراد دیگر شهر در نزدیکی وسیله نقلیه تامین می‌شود؛ به دلیل الگوی نوری که نشان می‌دهد خودرو در حالت خودران است، پیام‌هایی از طریق نوارهای نوری (به عنوان مثال نشان دادن پیکان برای عابران پیاده هنگام عبور از جاده) و صداهای بیرونی ارسال می‌شود که حضور خودروی خودران را به عابر پیاده و دوچرخه‌سواران اطلاع می‌دهد.

Renault EZ-GO Concept
Renault EZ-GO Concept
Renault EZ-GO Concept
Renault EZ-GO Concept
Renault EZ-GO Concept
Renault EZ-GO Concept
Renault EZ-GO Concept
Renault EZ-GO Concept
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات