رونمایی از اشکودا کودیاک اسکوت 2017 در نمایشگاه ژنو

یک‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اشکودا از خودروی کودیاک اسکوت، که یک نسخه‌ی آفرود از شاسی‌بلند هفت‌نفره‌ی جدید این شرکت است، در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرد و آن را در معرض دید عموم قرار داد.
تبلیغات

کودیاک اسکوت نیز همچون مدل اکتاویا اسکوت از آیتم‌های حفاظتی بیشتری در زیر بدنه بهره می‌برد. علاوه بر مقاوم‌تر شدن در برابر آسیب‌های ناشی از رانندگی آفرود، این مدل تفاوت‌های ظاهری قابل توجهی با کودیاک معمولی دارد، از جمله برآمدگی‌های سپر‌های جلو و عقب که دارای رنگ نقره‌ای هستند و به سه بخش تقسیم شده‌اند.

مدل اسکوت همچنین از برخی ویژگی‌های ظاهری که منحصر به این مدل خاص هستند، بهره می‌برد، از جمله تریم نقره‌ای اطراف جلوپنجره، پنجره‌های جانبی و قاب‌ آینده‌های جانبی و همچنین ریل‌های سقفی نقره‌ای. از دیگر تغییرات این مدل می‌توان به استفاده از رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی، شیشه‌‌های دودی جانبی و عقب و آرم اسکوت روی گلگیر جلو اشاره کرد.

2017 Skoda Kodiaq Scout

از سیستم چهارچرخ متحرک و جعبه‌دنده‌ی خودکار DSG به صورت استاندارد در این خودرو استفاده شده است. همچنین یک سیستم کمکی آفرود، که وظیفه‌ی آن تنظیم پاسخ دریچه‌ی گاز، کمک فنرها و قفل دیفرانسیل برای کنترل کشش بهتر است، در این خودرو به کار گرفته شده است.

خریداران می‌توانند پیشرانه‌ی خودروی خود را از میان چهار گزینه انتخاب کنند: دو موتور بنزینی یکی ۱.۴ لیتری TSI به قدرت ۱۴۸ اسب بخار و دیگری ۲ لیتری TSI به قدرت ۱۷۸ اسب بخار، و دو موتور دیزلی یکی ۲ لیتری TDI به قدرت ۱۴۸ اسب بخار و دیگری ۲ لیتری TDI به قدرت ۱۸۷ اسب بخار.

2017 Skoda Kodiaq Scout

امکانات این خودرو بر اساس تیپ SE کودیاک معمولی است و شامل کروز کنترل، انتخاب حالت رانندگی (اکو، راحت، معمولی، اسپورت، تک‌سرنشین و برفی)، سیستم تهویه‌ی اتوماتیک، فرمان چندحالته، LEDهای روشن‌کننده‌ی محیط در ده رنگ، یک صفحه‌ی نمایش اطلاع‌رسانی و چندرسانه‌ی، رادیوی DAB، استریو با هشت بلندگو و صندلی‌هایی از جنس آلکانترا است.

سیستم‌های امنیتی همانند کودیاک معمولی هستند که از آن جمله می‌توان به دوربین‌های کمکی پارک جلو و عقب، سیستم کمکی محافظت از سرنشینان، تشخیص نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، و سیستم ترمز اضطراری خودکار (AEB) به همراه تشخیص عابر پیاده به صورت استاندارد اشاره کرد.

2017 Skoda Kodiaq Scout

فاصله‌ی کف کودیاک اسکوت از سطح زمین نسبت به مدل معمولی افزایشی ناچیز به میزان ۱۹۴ میلیمتر را تجربه کرده است. از نظر توانایی آفرود، این خودرو توانایی عبور از موانعی با زاویه شیب (Ramp Angle) برابر با ۱۹.۷ درجه و همچنین زاویه‌ی مبدا (Departure Angle) و زاویه‌ی مقصد (Approach Angle) به ترتیب برابر با ۲۳.۱ و ۲۲ درجه را دارد.

انتظار می‌رود قیمت این مدل اندکی از کودیاک معمولی بیشتر باشد. تیپ هم‌ارز این مدل در کودیاک معمولی که همان تیپ SE با موتور ۱.۴ لیتری TSI به قدرت ۱۴۸ اسب بخار است با قیمت ۳۱،۹۲۰ دلار عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات