RS3، هاچ‌بک و سدان قدرتمند آئودی در ژنو معرفی شد

شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
اخیرا خودروهای هاچ‌بک‌ قدرتمند محبوبیت زیادی را به دست آورده‌اند، در این کلاس، سری ۳ از محصولات آئودی، همراه با نسخه‌ی بهینه‌سازی‌شده‌ی RS3 در نمایشگاه ژنو امسال خبرساز شده‌اند.
تبلیغات

این‌روزها بی‌ام‌و با خودروی M140 یکی از سریع‌ترین هاچ‌بک‌های دنیا را ارائه می‌کند و برای آن دسته از افراد که محدودیت مالی کم‌تری دارند نیز مرسدس A45 AMG گزینه‌ی جذابی محسوب می‌شود. طبق معمول ضلع سوم خودروهای اسپرت آلمانی هم از این قافله عقب نمانده است؛ آئودی با RS3 چند سالی است که جایگاه خود را در کلاس هاچ‌بک‌های اسپرت تثبیت کرده است. در نمایشگاه ژنو امسال، این خودرو با پیشرانه‌ی ۵ سیلندر و توربوشارژ جدیدی ارائه می‌شود که با تزریق مستقیم سوخت، قدرتی بیشتر از قبل و مصرف سوختی کم‌تر را ممکن می‌کند.

آئودی RS3
آئودی RS3

این قدرتمندترین پیشرانه‌ی ۵ سیلندر دنیا محسوب می‌شود که با حجم ۲.۵ لیتر و از آلیاژ آلومینیوم، ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل نه‌تنها نسبت به نسخه‌ی ۴ سیلندر قبلی ۳۳ اسب بخار قوی‌تر شده است و ۱۵ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر تولید می‌کند، بلکه میانگین مصرف سوخت آن اندکی کاهش یافته است و ۸.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. آئودی سیستم اگزوز را هم به‌روزرسانی کرده و از فناوری تزریق سوخت دوگانه (dual injection) برای RS3 استفاده کرده است که علاوه بر افزایش قدرت خروجی موتور، حداقل مصرف سوخت ۶.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را هم ممکن می‌کند.

آئودی RS3

درمقایسه با رقبا، محصول آئودی ۶۰ اسب بخار از بی‌ام‌و M140 با پیشرانه‌ی ۳ لیتری توربوشارژ قوی‌تر است؛ اما ۲۰ نیوتن‌متر گشتاور کم‌تری تولید می‌کند. RS3 نسبت به مرسدس A45 AMG و پیشرانه‌ی توربوشارژ ۲ لیتری آن هم ۱۸ اسب بخار قدرت و ۴ نیوتن‌متر گشتاور بیشتری به همراه دارد که با این اوصاف برتری محسوسی نسبت به سه رقیب دیرینه‌ی خود پیدا می‌کند. دیگر عامل موفقیت آئودی، نسل جدید جعبه‌دنده‌های دوکلاچه و ۷ سرعته‌ی این کمپانی موسوم به اس ترونیک (S Tronic) است که با ترکیب نیروی هیدرولیک و برق، تعویض دنده‌ها را انجام می‌دهد و هماهنگ با نرم‌افزار هوشمندی که به آن دستور می‌دهد، عمل می‌کند. RS3 از سیستم دودیفرانسیل عالی آئودی موسوم به کواترو (Quattro) سود می‌برد که در شتاب‌گیری و فرمان‌پذیری، بسیار مفید است.

آئودی RS3

هاچ‌بک قدرتمند آئودی ظرف ۳.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که در مقایسه با نسخه‌ی سال ۲۰۱۶ حدود ۰.۲ ثانیه بهتر شده است. نهایت سرعت به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است؛ اما آئودی وعده داده است که بعد از ثبت سفارش و به خواست مشتری، آن را به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت افزایش دهد. با اینکه رقبای RS3 در مرسدس بنز و بی‌ام‌و هم نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دارند، اما M140 در ۴.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و A45 ظرف ۴.۲ ثانیه این سرعت را به دست ‌می‌آورد که باز هم نشانه‌ی برتری آئودی نسبت به رقبا است.

آئودی RS3

RS3 نسبت به نسخه‌ی سال ۲۰۱۶ حدود ۲ سانتی‌متر پهن‌تر شده و ۲.۵ سانتی‌متر هم به زمین نزدیک‌تر شده است. در حالت استاندارد، دیسک‌های ترمز تمام استیل ۳۱ سانتی‌متری در جلو و عقب هستند که با کالیپرهای ترمز ۸ پیستونی در جلو همراه می‌شوند. طبق معمول، آپشن‌ ترمزهای کربن‌ سرامیک برای خریداران قابل سفارش خواهد بود و رینگ‌های استاندارد ۱۹ اینچ با لاستیک‌های فاق ۳.۵ سانتیمتر و پهنای ۲۳.۵ سانتیمتر هم می‌توانند با نمونه‌های بزرگ‌تر، جایگزین شوند. پنل عقربه‌های پشت فرمان نیز به سفارش خریدار می‌تواند با مانیتوری جایگزین شود که علاوه بر اطلاعات کلی سرعت و دور موتور خودرو، میزان نیروی G، زمان‌های طی شده در پیست، فشار باد لاستیک‌ها و... را نشان دهد. هنگامی که RS3 در مود تعویض دنده‌ی دستی باشد، این نمایشگر به کلی تغییر کرده و حالتی اسپرت‌ به خود می‌گیرد که با رسیدن پیشرانه به دورموتورهای بالا و زمان مناسب تعویض دنده، تغییر رنگ خواهد داد.

آئودی RS3

جلوپنجره‌ی نسل جدید خودروهای آئودی، شش ضلعی شده است و چراغ‌ها دیگر حالتی بی‌تفاوت ندارند. در RS3 نیز شاهد ظاهری تهاجمی‌تر از قبل هستیم که با نورافکن‌های پرقدرت تمام LED در مرکز چراغ همراه شده است، درحالی‌که آپشن چراغ‌های LED با طرح ماتریکس نیز قابل سفارش خواهد بود. در نمای روبرو تقریبا همه‌چیز دارای قابی نقره‌ای رنگ شده است؛ به طوری‌که جلوپنجره‌ی لانه‌زنبوری و هواکش‌های داخل سپر، فریم زیبایی از آلومینیوم را به همراه دارد و چراغ‌ها نیز دارای نوار LED داخلی برای روشنایی روز هستند. درمیان سپر و پایین جلوپنجره، واژه‌ی کواترو (quattro) به وضوح دیده می‌شود و عبارت RS3 نیز، درشت‌تر از قبل کنار لوگوی چهار حلقه‌ی آئودی قرار گرفته است.

آئودی RS3

قیمت در نظر گرفته شده برای RS3 هنوز اعلام نشده است؛ اما در دو تیپ سدان (چهار در صندوق‌دار) و پنج‌در اسپرت‌بک، ارزش آن بین ۶۰ تا ۷۰ هزار دلار خواهد بود و مسلما خریداری را که شناخت کاملی از آئودی ندارد، به فکر گزینه‌های ارزان‌تر مثل فولکس گلف نوع R با پیشرانه‌ی ۳۰۰ اسب بخار و قیمت ۴۰ هزاردلاری با آپشن‌های کامل می‌اندازد. این درحالی است که آئودی A3 با پیشرانه‌ی ۲۲۰ اسب بخار، آستانه‌ی قیمتی در حدود ۳۳ هزار دلار دارد و نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی آن به نام S3 با پیشرانه‌ی ۳۰۰ اسب بخار و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۴.۴ ثانیه حدود ۴۵ هزار دلار قیمت دارد. مهم‌ترین رقبای RS3، بی‌ام‌و M140 و مرسدس A45 AMG هستند که به ترتیب ۶۵ هزار دلار و ۷۵ هزار دلار قیمت دارند.

در  پایان این مطلب، بیننده‌ی تیزر رسمی بسیار زیبای آئودی RS3 باشید.

دانلود با کیفیت 360p   720p   1080p

آئودی RS3
آئودی RS3
آئودی RS3
آئودی RS3
آئودی RS3
آئودی RS3
آئودی RS3
آئودی RS3
آئودی RS3
آئودی RS3
آئودی RS3
آئودی RS3
آئودی RS3
آئودی RS3
آئودی RS3
آئودی RS3
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات