آلپاین A110 معرفی شد؛ رقیبی تازه برای آلفارومئو 4C و پورشه 718 کیمن

پنج‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت فرانسوی آلپاین در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۷ از نسخه نهایی خودرو اسپرت A110 رونمایی کرد.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته کمپانی آلپاین به‌طور رسمی از مدل A110 رونمایی کرد و در هفته‌ی جاری این مدل را در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۷ در معرض نمایش همگان قرار داد. این خودروی فرانسوی در سراسر اروپا و حتی کشورهای آسیایی نظیر ژاپن عرضه خواهد شد. آلپاین A110 مانند پدربزرگ خود زیبایی خیره کننده‌ای دارد، اما برخلاف آن که برای مسابقات رالی ساخته شده بود و توانست عملکردی درخشان از خود نشان دهد، آلپاین A110 جدید برای رانندگی در خیابان ساخته شده است.

آلپاین A110

مانند سنت همیشگی آلپاین، پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توروبوشارژ این خودرو نیز توسط رنو ساخته شده است. قدرت ۲۵۲ اسب بخاری و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متری این پیشرانه از طریق یک جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی دو کلاچه ساخت کمپانی Getrag به چرخ‌های عقب A110 انتقال می‌یابد و این خودرو را قادر می‌سازد تا در عرض ۴.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. اگرچه آلفارومئو 4C با شتاب ۴.۱ ثانیه‌ای خود عملکرد بهتری از A110 نشان می‌دهد، اما مدل پایه‌ی پورشه 718 کیمن با شتاب ۴.۷ ثانیه‌ای خود مغلوب این فرانسوی چابک می‌شود.

آلپاین A110

درست مانند پدربزرگ خود، آلپاین A110 نیز بسیار سبک است. با وزنی معادل ۱۰۷۹ کیلوگرم تقریبا ۳۸ کیلوگرم از 4C و ۲۵۶ کیلوگرم از 718 کیمن سبک‌تر است. جالب‌تر این که برخلاف آلفارومئو 4C در بدنه‌ی A110 به‌طور عمده از آلومینیوم استفاده شده است و خبری از فیبر کربن نیست. در حقیقت تمام اجزای بدنه‌ی A110 از پلت‌فرم تا درها و ... همگی از آلومینیوم ساخته شده‌اند. کمپانی آلپاین تنها برای تزیینات داخل کابین A110 از فیبر کربن استفاده کرده است.

آلپاین A110

آلپاین برای تولید این خودرو از برترین تولید کننده‌های صنعت اتومبیل‌سازی کمک گرفته است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به جعبه‌دنده‌ی دو کلاچه‌ی کمپانی Getrag، ترمزهای ساخت برمبو، رینگ‌های ۱۸ اینچی سبک وزن آلومینیومی ساخت Fuchs و صندلی‌های اسپرت یک تکه ساخت Sabelt اشاره کرد.

آلپاین A110

 آلپاین فروش A110 را با یک نسخه‌ی ویژه در فرانسه آغاز خواهد کرد که قیمت آن معادل ۶۱ هزار و ۸۴۹ دلار است. به نشانه‌ی سال تأسیس این کمپانی، تنها ۱۹۵۵ عدد از A110 تولید خواهد شد. آلپاین رنگ‌های سیاه، سفید و آبی آلپاین را برای این خودرو در نظر گرفته است. نسخه‌ی ویژه‌ی این خودرو به سیستم اگزوز اسپرت سبک‌وزن، رینگ‌های ۱۸ اینچی مخصوص ساخت Fuchs مجهز شده است و برای افزودن به زیبایی آن از تزیینات چرمی دوخته شده روی صندلی‌ها، تزیینات فیبر کربنی مات، نماد پرچم فرانسه در داخل و خارج خودرو و یک پلاک شماره‌گذاری شده استفاده شده است. نسخه‌ی محدود این خودرو تا سال ۲۰۱۸ تولید خواهد شد و پس از آن تولید انبوه آن با آپشن‌های گوناگون عرضه خواهد شد.

آلپاین A110

نظر شما درباره‌ی این خودرو چیست؟ آیا A110 می‌تواند به رقیبی سرسخت برای پورشه و آلفارومئو تبدیل شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات