هیوندای i30 استیشن 2017 در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شد

پنج‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
هیوندای، از جدید‌ترین استیشن خود رونمایی کرد تا بدین ترتیب به رقابت با بزرگان آلمانی و آمریکایی این رده از خودروها بپردازد.
تبلیغات

هیوندای i30 استیشن مدل ۲۰۱۷ در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ رونمایی شد. این خودرو رقیب فورد فوکوس استیشن و فولکس‌واگن گلف استیشن است. i30 استیشن در حالی وارد بازار خواهد شد که یکی از جادارترین خودروهای این کلاس به شمار می‌رود.

هیوندای i30 استیشن

فضای بار i30 استیشن، در حالی که صندلی‌های عقب باز باشد، ۶۰۲ لیتر است؛ با تا کردن صندلی‌های ردیف عقب، این فضا به ۱۶۵۰ لیتر افزایش می‌یابد که رقم چشمگیری است. در مقایسه با رقبایی همچون فوکوس و گلف، به ترتیب شاهد ۱۳۴ و ۳۰ لیتر فضای بار بیشتری هستیم. این نسخه، ۳۰۹ لیتر فضای بار بیشتری نسبت به i30 هاچبک ارائه می‌دهد.

هیوندای i30 استیشن

هیوندای i30 واگن (استیشن) با سقف شیب‌داری طراحی شده است تا حس و حال خودروهای کوپه را تداعی کند. دماغه‌ی خودرو بدون تغییر بوده است و همانند نسخه‌ی هاچبک است؛ اما بخش عقب خودرو، ۲۴۵ میلی‌متر افزایش طول داشته و طراحی کاملاً متفاوتی دارد که ناشی از محل جایگیری پلاک روی در عقب است. در عقب خودرو نیز به عنوان بخشی از سپر طراحی شده است.

در داخل کابین، صندلی‌ها و داشبورد کاملاً همتا با نسخه‌ی هاچبک است. این تشابه به این معنی است که در نسخه‌ی استیشن نیز صفحه نمایش ۵ یا ۸ اینچی وجود دارد، که به سیستم اپل کارپلی، اندروید اتو، همچنین سیستم شارژ بی‌سیم تلفن‌های هوشمند و بلوتوث مجهز است.

هیوندای i30 استیشن

پیشرانه‌های مختلفی برای هیوندای i30 استیشن قابل سفارش است که مجهز به فناوری توربوشارژر هستند. پیشرانه‌ای که در سطح پایه روی خودرو نصب شده است نمونه‌ی یک لیتری ۳ سیلندر با تکنولوژی T-GDI (توربوشارژر-پاشش مستقیم سوخت) است که توان خروجی آن ۱۱۸ اسب‌بخار و در رده‌ی بالاتر، نمونه‌ی ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر است که ۱۳۸ اسب‌بخار توان تولید می‌کند. پیشرانه‌های دیزلی نیز در ۳ نمونه قابل سفارش است. هر سه نمونه حجم یکسان و معادل با ۱.۶ لیتر دارند که به ترتیب ۹۴، ۱۰۸ و ۱۳۱ اسب‌بخار تولید می‌کنند.

هیوندای ادعا می‌کند که i30 استیشن مجهز به پیشرفته‌ترین سیستم های ایمنی کمک راننده در این کلاس است. این خودرو مجهز به کروز کنترل تطبیقی است که توانایی ترمز خودکار یا افزایش سرعت تا سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. از دیگر سیستم‌های ایمنی می‌توان به ترمز اضطراری خودکار و دستیار حرکت بین خطوط اشاره کرد.

هیوندای i30 استیشن

همچنین هشداردهنده‌ی ترافیک در عقب خودرو، تشخیص نقاط کور و اولین سیستم نظارت بر هوشیاری راننده از جانب هیوندای در این خودرو عرضه خواهد شد. این سیستم در صورت مشاهده‌ی عبور از خطوط جاده و عدم کنترل به موقع خودرو، به راننده هشدار می‌دهد و از وی درخواست استراحت می‌کند. چراغ‌های تماماً LED در جلو نیز سفارشی است، این چراغ‌ها به تکنولوژی نوربالای خودکار مجهز است که با تشخیص خودروهای عبوری در ترافیک روبرو، به طور خودکار نوربالا را فعال یا غیرفعال می‌کند.

شاسی هیوندای i30 استیشن، به لطف استفاده از ۵۳ درصد فولاد با مقاومت بالا در جای جای آن، به میزان چشمگیری مقاوم‌تر شده است. هیوندای اعلام کرد که فرمان پذیری i30 به میزان ۲۰ درصد بهبود یافته است و باعث پاسخگویی بهتر در فرمان‌گیری می‌شود. دوره‌ی توسعه‌ی خودرو نیز در اروپا و با معیار عملکرد با سرعت بالا در پیست نوربرگرینگ آلمان سپری شده است.

فروش i30 هاچبک از ماه جاری شروع خواهد شد. نسخه‌ی هاچبک نیز طی سال جاری و متعاقباً اعلام خواهد شد. انتظار می‌رود که قیمت نسخه‌ی استیشن ۲ هزار پوند بیشتر از هاچبک و معادل با ۱۶,۹۹۵ پوند باشد.

هیوندای i30 استیشن
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات