کوینیگزگ آگرا RS Gryphon معرفی شد؛

چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
کوینیگزگ قرار است تا از مدل جدید آگرا رونمایی کند. این خودرو که RS Gryphon نام دارد دارای بدنه‌ی فیبرکربنی بدون رنگ با نقوش طلایی است.
تبلیغات

کمپانی سوئدی کوینیگزگ از ورژن جدید آگرا با نام RS رونمایی می‌کند. این آگرا RS ویژه که در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی می‌شود، گریفن، نام دارد. Gryphon یک ابر خودروی موتور وسط است که بدنه‌ی آن رگه‌هایی از طلای ۲۴ عیار تزئین می‌شود.

کوینیگزگ آگرا RS Gryphon

طراحی اسکاندیناوی تنها به خودروهای ولوو و لوازم‌ آشپزخانه‌ی Ikea محدود نشده و مربای زغال‌اخته عجیب‌ترین محصول سوئد به شمار نمی‌آید. آگرا RS معمولی خودرویی بسیار گران‌قیمت است و مدل گریفن آن چهره‌ی به‌مراتب برتری را از خود به نمایش می‌گذارد. بدنه‌ی گریفن از فیبر کربن بدون رنگ ساخته شده است. بااین‌حال خطوطی از جنس طلای ۲۴ عیار بر روی کاپوت، تجهیزات داخلی، سپرها و بخش‌های از موتور نقش می‌بندد.

کوینیگزگ آگرا RS Gryphon

کوینیگزگ اطمینان دارد که خریداران این خودرو در حین رانندگی هرگز نام آن را به‌واسطه‌ی نوشته شدن گریفن با نخ طلا بر روی داشبورد فراموش نخواهند کرد. وجود رگه‌های بیشتر از طلا را می‌توان در طراحی داخلی خودرو نظیر حاشیه‌های صندلی، درب‌های خودرو، اطراف سیستم تهویه‌ی مطبوع و فرمان مشاهده کرد. علاوه بر وجود طلا در تزئینات داخلی گریفن، می‌توان به سایر قطعات ساخته‌شده از جنس فیبر کربن، آلومینیوم آبکاری شده به رنگ مشکی و جیر مصنوعی سیاه‌رنگ اشاره کرد. در پشت کابین راننده، یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر خورجینی با توربوشارژ دوقلو با قدرت ۱۳۶۰ اسب بخار جا خوش کرده است. کوینیگزگ مدعی است که آگرا گریفن با وزن ۱۳۹۵ کیلوگرم دارای نسبت قدرت به وزن تقریباً ۱:۱ است.

کوینیگزگ آگرا RS Gryphon

این خودروی منحصربه‌فرد قرار است تا بعد از نمایشگاه ژنو به آمریکا فرستاده شود. گریفن ارسالی مجهز به سیستم ارتباط داده‌ها، سیستم تنظیم ارتفاع محور جلو و عقب برای عبور از مسیرهای شیب‌دار و دست‌اندازها، بلوتوث، سیستم اپل کارپلی و سقف جمع شونده است. تصور ما نیز این است که این خودروی استثنایی با بدنه‌ی فیبر کربنی بدون رنگ و نقوش طلایی، ظاهری خارق‌العاده داشته باشد. هنوز در مورد قیمت این مدل اظهار نظری نشده است، اما باید گفت کوینیگزگ‌های معمولی نیز خودروهای گران‌قیمتی هستند، پس چنین خودرویی با طرح‌هایی از طلای خالص قیمتی فراتر از مدل‌های استاندارد دارد. به نظر می‌رسد که قیمت نهایی خودرو حدود ۲ میلیون دلار باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات