شاسی‌بلند مفهومی سانگ‌ یانگ XAVL در نمایشگاه ژنو رونمایی شد

چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
سانگ‌یانگ از شاسی‌بلند مفهومی و ۷ سرنشینه خود با نام XAVL در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد. این خودرو که در سال ۲۰۲۰ به تولید می‌رسد خلأ میان کوراندو و رکستون در خط تولید این خودروساز کره‌ای را پر می‌کند.
تبلیغات

خودروی مفهومی و شاسی‌بلند سانگ‌یانگ XAVL نام دارد که در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شده است. ما نیز قصد داریم تا نگاهی به ویژگی‌های این خودرو با ظرفیت ۷ نفر بیندازیم.

به نظر می‌رسد که سانگ‌یانگ قصد دارد تا با تولید XAVL در آینده، خلأ میان کوراندو و رکستون را پر کند. XAVL اندکی بزرگ‌تر از کوراندو بوده، اما نسبت به رکستون (Rexton) جثه‌ی کوچک‌تری دارد. این محصول تا سال ۲۰۲۰ به بازارها عرضه نخواهد شد. طبق اعلام سانگ‌یانگ، این شرکت قصد دارد تا با معرفی سه مدل جدید در سه سال آینده، میزان فروش جهانی خود را به سالی ۵۰۰ هزار دستگاه برساند.

سانگ یانگ XAVL

به نظر می‌رسد که این سه مدل شامل رکستون جدید، رکستون پیکاپ و نسل سوم کوراندو باشند. خودروی مفهومی XAVL نیز در ادامه و سال‌های بعد به مدل‌های یادشده اضافه می‌شود.

این مدل مفهومی که نسخه‌ی بزرگتر کانسپت XAV با ظرفیت ۵ سرنشین است (مدلی که در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۵ رونمایی شد)، به عقیده‌ی بسیاری از نسل دوم کوراندو در دهه‌ی ۹۰ الهام گرفته‌شده است. XAVL یک شاسی‌بلند دوچرخ محرک است که با پیشرانه‌های ۱.۵ لیتری بنزینی (با میزان آلایندگی ۱۵۰ تا ۱۷۰ گرم در هر کیلومتر) و ۱.۶ لیتری دیزلی (با میزان آلایندگی ۱۲۰ تا ۱۵۰ گرم در هر کیلومتر) عرضه می‌شود.

سانگ یانگ XAVL

این کانسپت جدید با فناوری کنترل‌کننده‌ی سیستم ناوبری و تهویه مطبوع عرضه شده و از یک صفحه‌نمایش ۱۰.۲۵ اینچی بهره می‌برد. سانگ‌یانگ در مدل مفهومی خود نیز از سیستم‌های ایمنی کمک‌راننده نظیر ترمز اضطراری پیشرفته، تغییر هوشمند مسیر، حفظ خودرو در مسیر مستقیم، تغییر حالت سیستم روشنایی از نوربالا به نورپایین در هنگام مواجه‌شدن با خودرو از روبرو و سیستم هشدار ترافیک در پشت خودرو، استفاده کرده است.

سانگ یانگ XAVL

طول، عرض و ارتفاع XAVL به ترتیب به ۴۶۳۰، ۱۸۶۶ و ۱۶۴۰ میلی‌متر می‌رسد. فاصله‌ی بین دو محور جلو و عقب خودرو نیز ۲۷۷۵ میلی‌متر است. این ابعاد شباهت زیادی به خودروهایی چون کودیاک اشکودا و نیسان ایکس‌تریل دارد، اما قیمت این محصول در مقایسه با این دو خودرو کمتر است.

سانگ یانگ XAVL
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات