هیوندای از مدل مفهومی FE مجهز به پیل سوختی هیدروژنی رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
هیوندای در جریان نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۷ از محصول جدید خود که به فناوری سوخت هیدروژنی مجهز است، رونمایی کرد.
تبلیغات

در حالی‌که بعضی از خودروسازان مطرح جهان در حال عددسازی برای میزان آلاینده‌های تولیدی توسط محصولاتشان هستند، هیوندای با استفاده از فناوری پیل سوختی هیدروژنی توانسته است آلاینده‌های تولیدی را به نصف کاهش دهد. روز گذشته و در جریان نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۷، این خودروساز کره‌ای از مدل مفهومی FE Fuel Cell رونمایی کرد. این خودرو در حقیقت پیش‌نمایشی از نسل آینده‌ی شاسی بلندهای مجهز به پیل سوختی هیدروژنی است که می‌تواند با یک تانک پر از هیدروژن مسافت معادل ۸۰۰ کیلومتر را بپیماید.

هیوندای FE Fuel Cell

حروف FE بیانگر مفهوم سازگاری آینده با محیط زیست است که البته کاملا با ویژگی‌های این خودرو مطابقت دارد. مدل مفهومی FE Fuel Cell پیش‌نمایشی از مدلی است که در سال ۲۰۱۸ توسط این خودروساز به تولید انبوه خواهد رسید و در آن از چهارمین نسل تکنولوژی پیل سوختی هیوندای استفاده خواهد شد. طبق اعلام هیوندای، مدل مفهومی FE در مقایسه با توسان مجهز به پیل سوختی، ۲۰ درصد سبک‌تر و ۱۰ درصد بهینه‌تر است. همچنین، چگالی انرژی خروجی از باتری‌های آن ۳۰ درصد افزایش یافته است. همه‌ی این بهبودها سبب شده است این شاسی بلند هیدروژنی با هر باک پر از هیدروژن بتواند مسافت ۸۰۰ کیلومتر را بپیماید.

هیوندای FE Fuel Cell

ابعاد این خودرو تقریبا مشابه مدل توسان است، اما طراحی آن تا حد زیادی بلند پروازانه است و می‌توان انتظار داشت که در زمان تولید انبوه، شاهد تغییراتی در طراحی این خودروی مفهومی باشیم. علاوه بر تغییرات ظاهری، احتمالا در نسخه‌ی آماده‌ی تولید بعضی از ویژگی‌ها نظیر شارژرهای سرخود و قابل حمل و سیستم رطوبت‌زنی تهویه مطبوع این خودرو حذف حواهند شد. عملکرد سیستم تهویه مطبوع مجهز به رطوبت زنی به این صورت است که آب تولیدشده در پیل سوختی خودرو به سیستم تهویه مطبوع منتقل و در صورت نیاز به هوای ورودی به کابین افزوده می‌شود تا شرایط آسایش سرنشینان در بهترین حالت ممکن قرار بگیرد.

هیوندای FE Fuel Cell

اگرچه هیوندای هنوز کشورهای مورد نظر برای عرضه‌ی این خودرو را مشخص نکرده است؛ اما می‌توان انتظار داشت که در چند سال آینده، ایالات متحده‌ی آمریکا یکی از مراکز عرضه‌ی این مدل باشد.

هیوندای FE Fuel Cell
هیوندای FE Fuel Cell
هیوندای FE Fuel Cell
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات