طرح مفهومی مینی‌باتری قدرتمند؛ ایده‌ای جالب و کاربردی

پنج‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
تصور کنید در اواسط روز، باتری تلفن‌هوشمند شما به پایان شارژ خود نزدیک می‌شود و این در حالیست که شما به شارژر نیز دسترسی ندارید! چه می‌شد اگر می توانستید یک باتری قابل شارژ بسیار کوچک (در ابعاد یک شکلات!) را به گوشی‌هوشمندتان وصل کرده و بدون نگرانی به ادامه‌ی استفاده از آن بپردازید؟!
تبلیغات

اگر شما هم با ما موافقید که این ایده، بسیار جذاب و کاربردی است، آنگاه مطمئناً طرح مفهومی Tsung Chih-Hsien برای یک باتری قابل‌شارژ کوچک و قدرتمند نیز برای شما جالب توجه خواهد بود.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، طرح مفهومی وی از یک باتری قابل شارژ کوچک و قدرتمند، مثل این است که شما هر موقع به شارژ بیشتر نیاز داشتید، باتری متناسب با نیاز خود را برحسب تعداد ساعت مورد نیاز انتخاب و آنرا به تلفن‌تان وصل کنید و بدون نگرانی، به استفاده از آن بپردازید. وقتی هم که شارژ این باتری کوچک تمام شد، آنرا به فروشنده بازگردانید تا بعد از فرآیند بازیافت و شارژ مجدد، آن‌را به سایر مشتریان بفروشد.

سایز این باتری، متناسب با نیاز شما، متفاوت خواهد بود. اگر شما فقط به کمی زمان برای ادامه‌ی مکالمه و چک‌کردن ایمیل خود نیاز دارید، می‌توانید باتری کوچک‌تر با طول عمر 2 ساعت شارژ را انتخاب و استفاده کنید. اگر هم به زمان بیشتری نیاز دارید، می‌توانید باتری بزرگتر با طول عمر 6 ساعت شارژ را برگزینید که طبیعتاً سایز آن بزرگ‌تر و در حدود 3 برابر باتری 2 ساعته خواهد بود.

هر چند در حال حاضر، این فقط یک طرح مفهومی است. این ایده، برنده جایزه طراحی نقطه قرمز شده است؛ ولی دقیقاً مشخص نیست که چه زمان و توسط چه تولید‌کننده‌ای این ایده به یک محصول تجاری و در دسترس تبدیل خواهد شد.

نظر شما در رابطه با این ایده چیست؟ به نظر شما این ایده در صورت رسیدن به تولید انبوه، می‌تواند مورد استقبال کاربران قرار بگیرد یا استفاده از پاوربانک‌هایی با سایز و قدرت بیشتر، کاربردی‌تر خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات