قیمت دوج کوین به ۰٫۰۹۶۱ دلار رسید و رکوردشکنی کرد

چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
قیمت دوج کوین روز گذشته به ۰٫۰۹۶۱ دلار رسید تا رکورد جدیدی ثبت شود. طبق آمار، امتیاز VORTECS کوین‌تلگراف از چند روز قبل چنین اتفاقی را پیش‌بینی کرده بود.
تبلیغات

به گزارش کوین‌تلگراف، با رشد کلی بازار رمزارز، قیمت دوج کوین (Dogecoin) رکورد قیمتی جدید را ثبت کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد اکنون ارزش کل بازار رمزارز به ۲٫۱۹ تریلیون دلار می‌رسد. بر اساس آمار، در روز ۱۳ آوریل ۲۰۲۱ (۲۴ فروردین ۱۴۰۰) قیمت دوج کوین رشد چشم‌گیر ۳۶ درصدی تجربه کرده و به ۰٫۰۹۶۱ دلار رسیده است. این نخستین باری است که ارزش دوج کوین تا این حد بالا می‌رود.

در حال حاضر دلیل دقیقی برای افزایش ارزش دوج کوین اعلام نشده است؛ اما این ارز دیجیتال که کارشناس کوین‌تلگراف آن را محبوب‌ترین «میم‌کوین» بازار ارز رمزگذاری‌شده خطاب می‌کند، اکنون در فهرست کم‌تعداد رمزارزهایی قرار دارد که در بازگشایی‌های بعد از دوران دنیاگیری ویروس کرونا به‌عنوان روش پرداخت شناسایی می‌شوند.

طبق داده‌های Cointelegraph Markets و TradingView، در ساعات اولیه‌ی روز گذشته قیمت دوج کوین از حداقل ۰٫۰۷ دلار آغاز شده و در حالت اوج، به ۰٫۰۹۶۱ دلار با حجم معامله‌ی ۵٫۴ میلیارد دلار رسیده است. 

افزایش قیمت دوج کوین به یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات بازار رمزارز در سال ۲۰۲۱ تبدیل شده است؛ زیرا اینفلوئنسرهای بزرگ و نام‌آشنایی مثل ایلان ماسک، اسنوپ داگ و مارک کیوبن در حال جلب توجه مردم به سمت دوج کوین هستند و آن‌ها را به‌نوعی به عضویت «ارتش دوج کوین» درمی‌آورند. این افراد تعداد زیادی توییت درباره‌ی دوج کوین منتشر کرده‌اند.

امتیاز VORTECS کوین‌تلگراف در روز ۱۱ آوریل ۲۰۲۱ (۲۲ فروردین ۱۴۰۰) و پیش از بالا رفتن قیمت، نشان داد که بازار دوج کوین وارد بازار گاوی شده است. امتیاز VORTECS که در انحصار کوین‌تلگراف قرار دارد «مقایسه‌ای الگوریتمی از شرایط قبلی و فعلی بازار است» که با توجه به عوامل متعددی مثل «احساسات بازار، حجم معامله، تغییرات اخیر در قیمت و فعالیت توییتر» محاسبه می‌شود. 

همان‌طور که در نمودار بالا دیده می‌شود، امتیاز VORTECS دوج کوین ابتدا روز ۸ آوریل ۲۰۲۱ (۱۹ فروردین ۱۴۰۰) به رنگ سبز درآمد و در روز ۱۰ آوریل ۲۰۲۱ (۲۱ فروردین ۱۴۰۰) به بالاترین حد (۶۷) رسید؛ یعنی در حدود سه ساعت قبل از آغاز رشد ۳۰ درصدی قیمت دوج کوین در روز ۱۱ آوریل ۲۰۲۱ (۲۲ فروردین ۱۴۰۰). پس از آن افزایش قیمت، امتیاز VORTECS به‌سرعت در روز ۱۲ آوریل ۲۰۲۱ (۲۳ فروردین ۱۴۰۰) بالا رفت و در روز ۱۳ آوریل ۲۰۲۱ (۲۴ فروردین ۱۴۰۰) یعنی زمانی ‌که دوج کوین رشد ۴۰ درصدی دیگری تجربه کرد، به ۸۷ رسید. 

حال ‌که ارز دیجیتال توجه انواع اقشار جامعه را به خود جلب کرده‌ است و آمار روزانه این موضوع را تأیید می‌کند، پروژه‌هایی مثل دوج کوین با جامعه‌ی کاربری بزرگ و خرید آن‌ها توسط سلبریتی‌ها، قطعا توجه‌های بیشتری را به خود جلب می‌کنند؛ چون اکثر مردم به‌ دنبال سرمایه‌گذاری در رمزارزی هستند که آینده‌ی درخشانی داشته باشد. 

قیمت دوج کوین در حالی به بالاترین رکورد قیمتی می‌رسد که روز گذشته قیمت بیت کوین و اتریوم هم رکوردشکنی کرد. 

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی از سوی زومیت نیست. خطر از‌دست‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، خود تصمیم نهایی را اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر‌عهده بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات