اولین توییت جک دورسی به‌عنوان NFT فروش می‌رود

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
جک دورسی، بنیان‌گذار میلیاردر توییتر، اعلام کرده است نخستین توییت خود را به‌عنوان توکن غیرقابل‌معاوضه در پلتفرم Valuables می‌فروشد. این موضوع به چه معنا است؟
تبلیغات

طبق گزارش خبرگزاری ورج، جک دورسی که به‌صراحت از علاقه‌‌اش به بیت کوین پرده برداشته است، تلاش می‌کند اولین توییت خود را به‌عنوان NFT یا توکن غیرقابل‌معاوضه (Non-Fungible Token) بفروشد. NFT نوعی توکن رمزنگاری‌شده است که روی بلاک‌چین اتریوم فعالیت می‌کند.

احتمالا توییت معروف «just setting up my twttr»‌ را به‌خاطر می‌آورید. این، اولین توییت بنیان‌گذار و مدیرعامل میلیاردر توییتر است که ازقضا در آن غلط املایی به‌چشم می‌خورد و بارها در کانون توجه قرار گرفته است.

just setting up my twttr— jack (@jack) March 21, ۲۰۰۶

تقریبا ۱۵ سال است که این توییت جک دورسی به‌عنوان آیتمی دیجیتالی و رایگان دردسترس همه‌ی مردم قرار دارد؛ باوجوداین‌، دورسی تصمیم گرفته است آن را به‌عنوان NFT بفروشد. ظاهرا دورسی می‌خواهد این کار را ازطریق پلتفرمی با عنوان Valuables عملی کند. 

https://v.cent.co/tweet/20— jack (@jack) March 6, 2021

همان‌طورکه انتظار می‌رفت، پیشنهاد برای خرید این توییت از همین حالا آغاز شده و ارزش بیشترین پیشنهاد به ۸۰،۰۰۰ دلار می‌رسد. خرید اولین توییت جک دورسی واقعا به چه معنا است؟ براساس توضیحات صفحه‌ی پرسشگان (FAQ) وب‌سایت Valuables، «آنچه می‌خرید، گواهی رسمی توییت است. این گواهی منحصربه‌فرد است؛ زیرا خالقش آن توییت را امضا و اعتبارش را تأیید کرده است.» به‌بیان‌بهتر، شما عملا اتوگراف (Autograph) می‌خرید.

نخستین توییت جک دورسی تا زمانی‌که او و توییتر بخواهند، همچنان در اینترنت باقی می‌ماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات