گزارش مالی سه‌ماهه‌ اچ پی از افزایش فروش لپ تاپ حکایت دارد

دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش رویترز، عملکرد اچ‌پی در سه‌ماهه‌ی گذشته، فراتر از پیش‌بینی‌ها بوده است و این موضوع به رشد فروش لپ‌تاپ‌ برمی‌گردد.
تبلیغات

اچ‌پی اینک، یکی از دو شرکت مستقل پس از تقسیم شدن هیولت-پاکارد است و بخش تجارت سخت‌افزار این مجموعه محسوب می‌شود. گزارش مالی سه‌ماهه‌ی گذشته‌ی این شرکت که توسط خبرگزاری رویترز منتشر شد، نشان می‌دهد که فروش کامپیوترهای شخصی و به خصوص لپ‌تاپ‌های اچ‌پی افزایش یافته است.

بخش کامپیوترهای شخصی اچ‌پی که لپ‌تاپ، کامپیوتر رومیزی و کامپیوتر ورک‌استیشن تولید می‌کند، در سه‌ماهه‌ی منتهی به ۳۱ جولای ۲۰۱۷، با رشد ۱۲ درصدی، ۸.۴۰ میلیارد دلار درآمد داشته است. البته، شاخص اصلی این رشد، افزایش ۱۶.۴ درصدی فروش لپ‌تاپ‌ محسوب می‌شود که کاهش فروش کامپیوتر رومیزی را جبران کرده است. یک سال پیش، اچ‌پی به مالکیت بخش چاپگرهای سامسونگ درآمد و توانست با رشدی ۶.۲ درصدی در بخش چاپگر، درآمدی ۴.۷۰ میلیارد دلاری از آن داشته باشد.

اچ پی اسپکتر

اما سود خالص اچ‌پی از عملیات در حال اجرا، از ۸۴۳ میلیون دلار به ۶۹۶ میلیون دلار رسیده و ارزش هر سهم این شرکت را از ۴۹ سنت به ۴۱ سنت کاهش داده است؛ با وجود اینکه تحلیلگران، درآمدی ۱۲.۳۱ میلیارد دلاری برای اچ‌پی تخمین زده بودند، این شرکت توانست با رشد ۱۰ درصد و درآمد کل ۱۳.۱ میلیارد دلار، بهتر از پیش‌بینی‌ها عمل کند.

نظر شما در مورد عملکرد اچ‌پی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات