سامسونگ با سود عملیاتی ۱۲.۱ میلیارد دلاری در بهار ۲۰۱۷ رکوردشکنی می‌کند

جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس پیش‌بینی سامسونگ این کمپانی در طول سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ میلادی سود عملیاتی ۱۲.۱ میلیارد دلاری را کسب خواهد کرد که رکورد جدیدی برای کمپانی کره‌ای است.
تبلیغات

سامسونگ پیش‌بینی خود برای گزارش مالی سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ میلادی یا فصل بهار را منتشر کرده که براساس آن این کمپانی در فاصله‌ی ماه‌های آوریل تا ژوئن عملکرد بسیار درخشانی را از خود به ثبت رسانده است. این عملکرد درخشان در حالی بدست آمده که سامسونگ پاییز سال گذشته با مشکل بزرگی به نام گلکسی نوت ۷ و مشکل باتری آن دست و پنجه نرم کرد. براساس پیش‌بینی‌های سامسونگ انتظار می‌رود این کمپانی در فصل بهار به فروش ۵۸.۴ میلیارد دلاری دست پیدا کند. سود عملیاتی ثبت شده توسط سامسونگ به بیش از ۱۲.۱ میلیارد دلار خواهد رسید که از این‌رو این کمپانی کره‌ای برای اولین بار سودی فراتر از اپل را در سه ماه کسب خواهد کرد. پیش‌بینی‌های انجام شده نشان از این دارد که اپل طی سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ سود عملیاتی ۱۰.۵ میلیارد دلاری را به جیب خواهد رد. در صورتی که سامسونگ موفق شود تا به سود ۱۲.۱ میلیارد دلاری دست پیدا کند، عنوان سودده‌ترین کمپانی جهان در طول سه ماه را به خود اختصاص خواهد داد.

در صورتی که پیش‌بینی‌های سامسونگ درست از آب در آید، بهترین آمار مالی تاریخ سامسونگ در طول بهار ۲۰۱۷ رقم خواهد خورد. سامسونگ پیش‌بینی کرده تا شاهد افزایش ۱۸ درصدی فروش و رشد ۴۱ درصدی سود کسب شده باشد. تحلیل‌گران دلیل بهبود آمار مالی سامسونگ را در گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس که با استقبال خوب کاربران روبرو شد، می‌دانند. ضمنا باید به فروش خوب تراشه‌های حافظه، تراشه‌های پردازشی و پنل‌های نمایشی نیز اشاره کرد که نقش پررنگی در افزایش فروش و سوددهی سامسونگ بازی کرده‌‌اند. سامسونگ در صورت عملکرد خوب در بهار سال ۲۰۱۷، به عملکرد درخشانش طی زمستان ادامه خواهد داد. با وجود اینکه سامسونگ عملکرد خوبی را در زمینه‌ی حافظه‌های تراشه و پنل‌های نمایشی داشته، اما با این وجود این کمپانی سرمایه گذاری‌های گسترده‌ای را برای افزایش ظرفیت تولید تراشه‌های حافظه و پنل‌های نمایشی انجام خواهد داد.

کره‌ای‌ها بصورت تفکیک شده آماری را در رابطه با عملکرد بخش‌های مختلف ارائه نکرده‌اند و برای اطلاع از اینکه هر از یک بخش‌های سامسونگ چه عملکردی داشته‌اند، باید به انتظار ارائه‌ی گزارش مالی این کمپانی بنشینیم که در هفته‌های آینده منتشر خواهد شد. در صورتی که سامسونگ بتواند عملکرد کنونی خود در بخش حافظه‌ها را حفظ کند، قادر خواهد بود تا اینتل را از نظر تولید پردازنده پشت سر گذاشته و به بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی تراشه در جهان تبدیل شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات