سامسونگ ۱۳ درصد از سود عملیاتی بازار گوشی های هوشمند را در اختیار دارد

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ با ثبت سود ۱.۵۷ میلیارد دلاری در سه ماه اول سال ۲۰۱۷ حدود ۱۳ درصد از سود عملیاتی بازار را در اختیار دارد.
تبلیغات

طبق گزارش جدید Strategy Analytics، سامسونگ موفق شده است در فصل اول سال ۲۰۱۷ حدود ۱۳ درصد از سود عملیاتی بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد. این شرکت در سه ماه اول سال ۲۰۱۷، سود عملیاتی ۱.۵۷ میلیارد دلاری ثبت کرده است که نسبت به همین بازه‌ی زمانی در سال قبل ۲۱.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.  

برخلاف بسیاری از شاخص‌های دیگر، وقتی در مورد سود عملیاتی صحبت می‌کنیم سامسونگ پیشرو بازار نیست و اپل با فاصله‌ی بسیار زیادی اول است. اپل موفق شد در ۳ ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ سود عملیاتی ۱۰.۱ میلیارد دلاری به نام خود ثبت کند که چیزی حدود ۸۳.۴ درصد از کل سود عملیاتی صنعت گوشی‌های هوشمند در این بازه‌ی زمانی محسوب می‌شود. این رقم ۷۹.۸ درصد بیشتر از سود عملیاتی اپل در ۳ ماه اول سال ۲۰۱۶ است. 

وقتی به داده‌های ارائه‌شده توسط Strategy Analytics با دقت بیشتری نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که نسبت سود عملیاتی اپل به میزان فروش این شرکت ۳۰.۷ درصد است. این رقم به طرز قابل توجهی بیشتر از نسبت ۹.۷ درصدی سامسونگ است. 

تحلیلگران بازار معتقدند که سامسونگ با مشکلاتی در بهبود وضعیت سودآوری خود مواجه است که به دلیل اشباع بازار و حاشیه‌ی سود پایین رقبای چینی ایجاد شده است. نسبت سود عملیاتی به میزان فروش سامسونگ در سال ۲۰۱۳ حدود ۲۲.۱ درصد بود که حالا به ۹.۷ درصد رسیده است. به گفته‌ی تحلیلگران، از بین ۳۰۰ شرکت تولیدکننده‌ی گوشی‌ هوشمند فقط ۱۰ شرکت سودآور هستند.

باید دید سامسونگ طی فصل‌های آینده چه برنامه‌ای برای افزایش سود عملیاتی خود دارد. به نظر شما با توجه به شرایط فعلی بازار، سامسونگ شانسی برای افزایش سود عملیاتی خود در زمینه گوشی‌های هوشمند دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات