اینفینیتی QX50 در سال ۲۰۱۸ با پیشرانه پیشرفته ای عرضه می شود
چندی پیش، قبل از شروع نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷، شرکت اینفینیتی از طرح مفهومی شاسیبلند QX50 خبر داد، که قرار بود در این نمایشگاه رونمایی شود. بعد از رونمایی از این خودرو، مدیر عامل اینفینیتی اطلاعاتی دربارهی این خودرو اعلام کرد.
رولاند کروگر، مدیرعامل شرکت خودروسازی اینفینیتی تایید کرد که SUV-اینفینیتی QX50 از سال آینده عرضه خواهد شد و اولین مدل این برند خواهد بود که از پیشرانهی توربوشارژ با فناوری مبتکرانهی «ضریب تراکم متغیر» بهره میبرد.
وی در حاشیهی نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷ بیان کرد:
نگاه ما باید به سوی تکنولوژیهایی باشد که برای مصرفکنندگان مفید باشد؛ این پیشرانه در عملکرد شبیه نمونهی ۶ سیلندر است و از لحاظ مصرف سوخت نیز مشابه همتایان ۴ سیلندر دیزلی خود عمل میکند.
در کشورهایی مانند بریتانیا، که تمرکز بازار روی خودروهای دیزلی است، خودروهای اینفینیتی با پیشرانههای بنزینی، نکته ضعفی برای این شرکت محسوب میشدند. هرچند، انتظار میرود عرضهی خودروهای اینفینیتی با پیشرانهی ۲ لیتری بنزینی با تکنولوژی VC-T این نکته ضعف را بهبود بخشد. کروگر در این باره بیان کرد: «این همان جایگاهی است که شرکت اینفینیتی به دنبال آن است.»
کانسپت کراساوور QX50 که در نمایشگاه خودروی دیترویت معرفی شد، از سال بعد در ایالات متحده آماده فروش خواهد شد. فروش این خودرو در اروپا و همچنین بریتانیا نیز تایید شده است، اما تاریخ شروع فروش مشخص نیست. فناوری VC-T که مخفف عبارت «ضریب تراکم متغیر» است، در سپتامبر سال گذشته توسط این شرکت و در نمایشگاه خودروی پاریس معرفی شده بود.
مهندسان اینفینیتی در گذشته بیان کرده بودند که این پیشرانه قدرتی در حدود ۲۷۰ اسببخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتنمتر خواهد داشت که ۲۷ درصد اقتصادیتر از سایر پیشرانههای بنزینی مشابه است.
نظرات