کراس‌اوور زیبای GMC Terrain مدل 2018 معرفی شد

دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
بازار شاسی‌بلند‌های جمع و جور که به کراس‌اوور شهرت دارند، هر روز هواداران بیشتری جذب می‌کند و برندهایی مثل GMC با سابقه طولانی در این کلاس، محبوبیت خاصی دارند.
تبلیغات

بعد ازگذشت ۸ سال از عرضه موفق مدل قبلی تِرین (Terrain) توسط جنرال‌موتورز، قرار است این خودرو با تغییرات مختلفی برای سال ۲۰۱۸ تولید شود. جی‌ام‌سی تِرین ۲۰۱۸ لحظاتی پیش در نمایشگاه خودروی دیترویت، به‌صورت رسمی معرفی شد.

GMC Terrain مدل ۲۰۱۸

سری جدید تِرین از پلت‌فرم مدرن GMC با کد D۲XX استفاده می‌کند که مطابق سری قبل، با شورولت ایکوئیناکس ۲۰۱۸، مشترک خواهد بود. سه نوع پیشرانه تازه هم برای این خودرو در نظر گرفته شده است که یکی توربودیزل و سایرین از انواع بنزینی توربوشارژ خواهند بود. ارزان‌ترین پیشرانه، نمونه‌ی بنزینی ۱.۵ لیتری است که ۱۷۰ اسب بخار قدرت‌ و ۲۷۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. هرچند که همین پیشرانه‌ی بنزینی چندان ضعیف نیست، نمونه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ هم قابل سفارش است که ۲۵۲ اسب‌ بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. پیشرانه‌ی جدید ۲ لیتری Terrain به میزان نسخه‌ی ۳.۶ لیتری نسل قبل این خودرو قدرتمند است و البته مصرف کمتری نیز دارد.

GMC Terrain مدل ۲۰۱۸

کمپانی GMC از یک پیشرانه‌ی توربودیزل جدید نیز استفاده خواهد کرد که با ۴ سیلندر و حجم ۱.۶ لیتر، ۱۳۷ اسب بخار قدرت و ۳۲۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. طبیعی‌ است مدل دیزلی خودرو، در مقایسه با نمونه بنزینی ۱.۵ لیتری، گشتاور بهتری دارد و برای کارهای سنگین از جمله یدک کردن تریلر مناسب‌تر است. هنوز مصرف سوختی رسمی این پیشرانه اعلام نشده اما پیش‌بینی‌ می‌شود کمتر از ۵.۸ لیتر در صد کیلومتر، خواهد بود. در شاسی‌بلند‌های آینده GMC خبری از گیربکس دستی نیست و قرار است پیشرانه‌های بنزینی تِرین، با جعبه‌دنده ۹ سرعته‌ی خودکار و نسخه دیزل با نمونه‌ی ۶ سرعته خودکار همراه شوند.

GMC Terrain مدل ۲۰۱۸

آنچه بیش از همه تحسین‌ کارشناسان را برانگیخته، طراحی بیرونی چشم‌نواز این خودرو است که برعکس سری قبل، شباهت زیادی با برادر خود، شورولت ایکوئیناکس (Equinox) ندارد. گویا قرار است شاسی‌بلند‌های GMC زیباتر از گذشته باشند؛ چرا که این مهم در مدل ۲۰۱۷ آکادیا، شاسی بلند فول‌سایز این برند هم به‌خوبی دیده می‌شود. در چراغ‌ها از ترکیب LED و لامپ‌های مدرن استفاده شده است که LED‌-ها برای استفاده طولانی‌مدت و با روشنایی متعادل مناسب‌اند و لامپ‌ها اصطلاحا نور بالا هستند. شاید مهم‌ترین تغییر در کل بدنه این‌ خودرو، شیب سقف در قسمت عقب باشد که نمای کناری آن را اسپرت و جوان‌پسند کرده است.

GMC Terrain مدل ۲۰۱۸

همانند سال‌های قبل، کراس‌اوور GMC در تیپ‌های SL، SLE، SLT و دنالی (Denali) عرضه خواهد شد. علاوه بر کیفیت متفاوت چرم صندلی‌ها در مدل‌های مختلف و سطح متفاوت آپشن‌ها، هر تیپ از خودروی تِرین، یکی از ۲ نوع جلوپنجره مخصوص این خودرو را به همراه دارد.

درنمای داخلی، کیفیت مواد استفاده شده در اتاق کاملا بهبود یافته است و همه‌چیز مدرن به نظر می‌رسد. خصوصا نبود دسته دنده، بیش از هرچیز جالب توجه است و قرار است تعویض دنده در حالت دستی، با دکمه‌های روی فرمان انجام شود. تفاوتی ندارد نسخه‌ی تک یا دودیفرانسیل سفارش داده شود؛ سامانه‌ی کنترل کشش با دکمه چندوضعیتی پایین کنسول، در حالت‌های مختلف قابل انتخاب است و در مدل دودیفرانسیل، می‌تواند انتقال قدرت را با هدف کاهش مصرف سوخت، کاملا به چرخ‌های عقب منتقل کند.

GMC Terrain مدل ۲۰۱۸

نمایشگر استاندارد ۷ اینچی در میان داشبورد قرار دارد که نمونه ۸ اینچی آن هم قابل سفارش است. این خودرو با اپل‌پلی و اندروید‌اتو هماهنگ شده و اینترنت پرسرعت را به صورت هات‌اسپات در اختیار سرنشینان می‌گذارد. در بخش ایمنی، تِرین ۲۰۱۸ از رادار هوشمند و ترمز خودکار در سرعت‌های پایین بهره‌ می‌برد که در هنگام پارک خودرو و حرکت با دنده عقب، مفید خواهد بود.

در هنگام تعویض لاین، در صورت تشخیص دیگر خودروها در نقاط کور آینه، هشدار صوتی به صدا در می‌آید و راهنما به کار می‌افتد. هرچند کروزکنترل استاندارد در این خودرو وجود دارد اما نکته‌ی جالب، نبود کروزکنترل هوشمند و سیستم استارت/ استاپ خودکار در لیست آپشن‌های این خودرو است. سامانه‌ی یادآوری صندلی عقب، از ابتکار‌های جالب GMC است که در این مدل تِرین (Terrain) وجود خواهد داشت. این سامانه به هنگام خروج راننده از خودرو، به او یادآوری می‌کند که کودک (یا هر چیزدیگر) روی صندلی عقب باقی‌مانده است.

نسخه فعلی کراس‌اوور تِرین (Terrain)، در حالت استاندارد ۲۵ هزاردلار و در نسخه فول‌آپشن ۳۶ هزار دلار قیمت دارد.

GMC Terrain مدل ۲۰۱۸
GMC Terrain مدل ۲۰۱۸
GMC Terrain مدل ۲۰۱۸
GMC Terrain مدل ۲۰۱۸
GMC Terrain مدل ۲۰۱۸
GMC Terrain مدل ۲۰۱۸
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات