مک مینی اپل با تراشه M1 رونمایی شد

سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱
مطالعه 3 دقیقه
اپل دقایقی پیش در جریان مراسم خود که با محوریت تراشه‌ی اختصاصی M1 برگزار شده، نسل جدید رایانه ‌مک ‌مینی را مبتنی بر این تراشه رونمایی کرد.
تبلیغات

اپل در جریان برگزاری مراسم One More Thing خود که به معرفی محصولات مبتنی بر تراشه‌ی اختصاصی M1 اختصاص دارد، از جدیدترین مک مینی خود مبتنی بر این تراشه رونمایی کرد. مک مینی جدید به واسطه بهره‌گیری از تراشه‌ی M1 نه‌تنها براساس ادعای اپل از نظر عملکرد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، بلکه با کاهش ۱۰۰ دلاری قیمت نیز همراه شده است. 

اطلاعات ارائه شده توسط اپل نشان از این دارد که مک مینی‌ در مقایسه با نسل گذشته که از یک پردازنده ۴ هسته‌ای بهره می‌برد، ۳ برابر سریع‌تر شده است. این افزایش سرعت عملکرد تنها محدود به سرعت پردازشی نیست، چراکه سرعت پردازش گرافیکی نسل جدید مک مینی در مقایسه با نسل گذشته بیش از ۶ برابر افزایش پیدا کرده است. اپل در زمان رونمایی از این محصول، آن را گزینه‌ی مناسبی برای افرادی خواند که با پردازش‌های گرافیکی سنگین سر و کار دارند. مک مینی از نظر عملکرد در مقایسه با بهترین رقیب ویندوزی خود، از نظر سایز ۱۰ برابر کوچک‌تر است، حال آنکه از نظر عملکرد ۵ برابر بهتر از رقیب غول پیکر خود است. 

پنل پشنتی مک مینی اپل

تراشه M1 اپل قادر است تا از پردازش‌های مرتبط با یادگیری عمیق نیز پشتیبانی کند و این کار را بهتر از گذشته انجام می‌دهد، بطوریکه اپل‌ مینی از نظر پردازش تسک‌های مرتبط با یادگیری ماشین ۱۵ برابر سریع‌تر از نسل گذشته عمل می‌کند. عملکرد بهبود یافته مک‌مینی از نظر پردازش مرتبط با یادگیری ماشین به واسطه‌ی ۱۶ هسته‌ی پردازشی عصبی به دست آمده است. 

مک‌مینی از وجود دو درگاه USB-C بهره می‌برد که از ارتباط تاندربولت و USB 4 پشتیبانی می‌کند. همچنین باید به دو درگاه USB-A، اترنت و یک جک هدفون اشاره کرد. ضمنا باید به این نکته اشاره کنیم که به ادعای اپل، مصرف انرژی مک‌مینی جدید در مقایسه با نسل گذشته ۶۰ درصد بهبود یافته است. 

مک مینی ۲۰۲۱ با پردازنده M1
مک مینی اپل
مک مینی ۲۰۲۱ اپل
مک مینی ۲۰۲۱ با پردازنده M1

از دیگر قابلیت‌‌های مک مینی باید به پشتیبانی از نمایشگری با رزولوشن 6K اشاره کرد.همچنین باید به پشتیبانی از حافظه‌ی رم تا ۱۶ گیگابایت و همچنین حافظه‌ی SSD تا ۲ ترابایت اشاره کرد. همان‌طور که اشاره کردیم، نسخه‌ی پایه مک مینی در مقایسه با نسل گذشته ۱۰۰ دلار ارزان‌تر شده و با برچسب قیمت ۶۶۹ دلاری راهی بازار خواهد شد. این نسخه با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی و همچنین حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی راهی بازار می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات