بهترین اپلیکیشن‌های مدیریت پسورد ۲۰۲۴

پنج‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
دختر و پسر جوان با لباس نارنجی درحال کار با کامپیوتر و گوشی با پس زمینه رمزعبور
ابزارهای مدیریت پسورد به شما کمک می‌کنند امنیت گذرواژه‌های مختلف خود را افزایش دهید و مشکلی بابت حفظ‌کردن رمزهای عبور پیچیده نداشته باشید.
تبلیغات

هریک از ما در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خدماتی بسیاری عضویت داریم و یکی از مشکلات بزرگمان انتخاب رمز عبور مناسب است؛ به توصیه‌ی محققان امنیتی، گذرواژه‌ها نباید یکسان باشند. به‌صراحت می‌توان گفت درنظر گرفتن رمزهای عبور آن‌ هم با علائم و نشانه‌های مختلف و یکسان‌نبودن رمزها قطعاً کاربران را در به‌خاطر‌سپردن آن‌ها دچار مشکل خواهد کرد.

اپلیکیشن مدیریت پسورد با هدف آسان‌کردن مدیریت چندین گذرواژه‌ و رفع مشکل به‌خاطرسپردن رمزهای عبور مختلف و پیچیده طراحی شده است. طی سال‌های اخیر میزان استفاده از اپلیکیشن‌های مدیریت رمز عبور افزایش یافته است زیرا بستر امنی برای ذخیره‌سازی و دسترسی سریع و بدون مشکل به همه‌ی گذرواژه‌ها در یک مکان فراهم می‌کنند و بهترین راهکار برای مدیریت رمزهای عبور محسوب می‌شوند.

پسورد منیجر اپل iCloud Keychain

پسورد منیجر اپل keychain

iCloud Keychain اپل ابزاری برای نگهداری و محافظت از گذرواژه‌ها، شماره‌حساب‌ها و سایر اطلاعات محرمانه‌ای است که هرروز روی مک، گوشی آیفون یا تبلت اپل از آن‌ها استفاده می‌کنید. این ابزار به‌عنوان اپلیکیشن مدیریت پسورد نیاز به حفظ گذرواژه‌های متعدد برای حساب‌های مختلف را از بین می‌برد و اطلاعات مورد نیازتان را به‌طور خودکار در فرم‌های وب‌سایت‌ها در سافاری و برنامه‌ها پر می‌کند.

برای فعال‌سازی Keychain روی آیفون و آیپد وارد Settings شوید و پس‌از ضربه‌زدن روی نام خود در بالای فهرست، گزینه‌ی iCloud را انتخاب کنید. اکنون روی Passwords and Keychain ضربه بزنید و گزینه‌ی iCloud Keychain را فعال کنید.

در سیستم‌عامل مک برای فعال‌سازی Keychain ازطریق منوی Apple وارد System Settings یا System Preferences شوید و پس‌از کلیک روی نام نمایه‌ی خود، iCloud را انتخاب کنید. در نسخه‌های قدیمی‌تر مک روی Apple ID کلیک و سپس iCloud را در نوار کناری انتخاب کنید. اکنون باید گزینه‌ی Passwords & Keychain را در حالت فعال قرار دهید.

قیمت: رایگان

پسورد منیجر گوگل

پسورد منیجر گوگل

گوگل در کنار طیف وسیع خدماتش، ابزار قدرتمند مدیریت رمز عبور نیز دارد که امکانات بسیار جذابی را کاملاً رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پسورد منیجر گوگل تولید گذرواژه‌های پیچیده و منحصر‌به‌فرد را برای همه‌ی حساب‌های آنلاین شما ساده می‌کند. با استفاده از این ابزار، رمزهای عبور کاربران روی اکانت گوگل آن‌ها ذخیره می‌شود. ازجمله امکانات مدیریت رمز عبور گوگل می‌توان به سیستم حفاظتی قدرتمند و پرکردن خودکار گذرواژه‌ها اشاره کرد. این ابزار به‌طور پیش‌فرض روی مرورگر کروم فعال است.

برای استفاده از پسورد منیجر گوگل، گزینه‌ی همگام‌سازی (Sync) را ازطریق منوی تنظیمات کروم فعال کرده و اجازه دهید مرورگر هنگام نیاز از گذرواژه‌های موجود در اکانت گوگل شما استفاده کند. اگر هنگام ورود رمز عبور در کروم، گزینه‌ی ذخیره‌ی گذرواژه فعال نبود پس‌از تایپ گذرواژه در فرم مربوطه، روی علامت کلید در کنار نوار آدرس مرورگر کلیک و Save را انتخاب کنید. برای فعال‌ یا غیرفعال‌سازی این ویژگی در مرورگر کروم روی نمایه‌ی حساب خود در گوشه‌ی سمت‌ راست یا سمت‌ چپ بالای صفحه کلیک و Passwords را انتخاب کنید. اکنون می‌توانید گزینه‌ی Offer to save passwords را در حالت فعال یا غیرفعال قرار هید.

پسورد منیجر گوگل روی گوشی‌های اندرویدی از ورود گذرواژه‌های ذخیره‌شده با اسکن حسگر اثر انگشت نیز پشتیبانی می‌کند. برای دسترسی به تنظیمات این ابزار روی گوشی اندروید خود به مسیر Settings > Google > Manage your Google Account > Security > Password Manager بروید یا از نسخه‌ی تحت وب استفاده کنید.

قیمت: رایگان

اپلیکیشن مدیریت پسورد NordPass

مدیر پسورد Nord Pass

NordPass را NordVPN توسعه داده است؛ شرکتی که سابقه‌ی خوبی در ارائه‌ی ابزارهای امنیتی دارد. حتی نسخه‌ی رایگان این برنامه، همه‌ی قابلیت‌های اولیه‌ی مدیریت پسورد را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این اپلیکیشن مدیریت رمز عبور طراحی بسیار ساده‌ای دارد و استفاده از آن بسیار آسان است. یکی از ویژگی‌های جذاب این برنامه، پشتیبانی از ورود بیومتریک در نرم‌افزارهای دسکتاپی است.

اپلیکیشن مدیریت رمزعبور NordPass روی همه‌ی پلتفرم‌ها ازجمله ویندوز، مک، اندروید، لینوکس، سیستم‌عامل کروم و iOS دردسترس قرار دارد و یکی از امکانات بسیار خوب آن، پشتیبانی از احراز هویت دومرحله‌ای است. علاوه‌بر این می‌توانید مثل اکثر برنامه‌های مدیریت پسورد، این ابزار را روی مرورگر سافاری، کروم، فایرفاکس، اج، Brave و اوپرا نصب کنید. NordPass همچنین از قابلیت تکمیل خودکار فرم پشتیبانی می‌کند و با فیس آی‌دی، تاچ‌ آی‌دی، حسگرهای اثر انگشت دستگاه‌های اندرویدی و همچنین قابلیت ویندوز Hello سازگار است.

قیمت: دارای نسخه‌ی رایگان و نسخه‌ی پولی ماهانه از ۴ دلار به بالا باتوجه‌به نوع اشتراک

اپلیکیشن مدیریت پسورد RoboForm

برنامه مدیریت پسورد RoboForm

RoboForm یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های مدیریت پسورد است که انتشار نسخه‌ی اولیه‌ی آن به سال ۱۹۹۹ برمی‌گردد. اکنون رابط تحت‌ وب و برنامه‌های موبایلی این ابزار بازسازی شده‌اند و با ظاهری مدرن و بسیار روان دردسترس کاربران قرار دارند.

RoboForm ویژگی‌های کاربردی مثل اشتراک‌گذاری رمز عبور، احراز هویت دومرحله‌ای و تولیدکننده‌ی رمز عبور را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. علاوه‌بر این سیستم امنیتی این برنامه درصورتی که تشخیص دهد کاربر در معرض خطر نقض‌ داده‌ها قرار گرفته است، اعلانی به او نمایش خواهد داد. نسخه‌ی رایگان RoboForm شامل اکثر ویژگی‌های اصلی نرم‌افزارهای مدیریت پسورد است اما امکان همگام‌سازی با چند دستگاه را ارائه نمی‌دهد و برای استفاده از این قابلیت باید سرویس اشتراکی را خریداری کنید.

قیمت: دارای نسخه‌ی رایگان و نسخه‌ی پولی ماهانه از ۳ دلار به بالا باتوجه‌به نوع اشتراک

اپلیکیشن مدیریت پسورد Bitwarden

ابزار مدیریت رمز عبور Bitwarden

برنامه‌ی مدیریت رمز عبور Bitwarden یکی از بهترین و شناخته‌شده‌ترین پسورد منیجرهای حال‌ حاضر است. این ابزار قابلیت‌های متعددی در اختیار کاربر قرار می‌دهد و در دو پلن رایگان و اشتراکی عرضه می‌شود. البته نسخه‌ی رایگان این برنامه همه‌ی امکانات استاندارد مثل تولید گذرواژه‌ی امن، مدیریت رمزهای عبور، پر کردن خودکار فرم و غیره را ارائه می‌دهد.

اشتراک پریمیوم Bitwarden به شما امکان می‌دهد رمزها، لاگین‌ها و عضویت‌ها را با خانواده و دوستان مورد اعتمادتان به‌اشتراک بگذارید و از احراز هویت چند‌عاملی از‌طریق YubiKey استفاده و یک گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رمزگذاری‌شده دریافت کنید.

قیمت: دارای نسخه‌ی رایگان و نسخه‌ی پولی ماهانه یک دلار به بالا باتوجه‌به نوع اشتراک

اپلیکیشن مدیریت پسورد LastPass

ابزار مدیریت رمز عبور lastpass

برنامه‌‌ی مدیریت رمز عبور LastPass ازجمله محبوب ترین ابزارها برای مدیریت گذرواژه‌ها محسوب می‌شود که طی سال‌های اخیر در ایران نیز به‌شدت مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. نسخه‌ی رایگان این اپلیکیشن را فقط می‌توان روی یک دستگاه استفاده کرد اما امکانات اصلی مثل کیف امن نگهداری از گذرواژه‌ها، تولید رمز عبور امن، پر کردن خودکار فرم و مدیریت آسان رمزهای عبور را ارائه می‌دهد.

اشتراک پریمیوم LastPass امکانات بسیار بیشتری درمقایسه‌با نسخه‌ی رایگان دارد و می‌توان آن را به‌صورت سالانه خریداری کرد. به‌طور کلی اگر قصد دارید یکی از امن‌ترین و بهترین اپلیکیشن‌های مدیریت پسورد را داشته باشید، این برنامه می‌تواند انتخابی عالی باشد.

قیمت: دارای نسخه‌ی رایگان و نسخه‌ی پریمیوم ماهانه ۳٫۵ دلار به بالا باتوجه‌به نوع اشتراک

اپلیکیشن مدیریت پسورد 1Password

پسورد منیجر 1password

برنامه مدیریت رمز عبور 1Password در فهرست بهترین ابزارهای مدیریت پسورد جا دارد. این ابزار امکانات بسیار زیاد و فضایی امن را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این برنامه با سیستم‌عامل‌های مختلف نیز کاملاً سازگار است و می‌توان آن را روی کامپیوتر و موبایل اجرا کرد و ویژگی‌های پرکردن خودکار فرم و ایجاد پسوردهای امن را نیز دردسترس کاربران قرار می‌دهد.

1Passwordطراحی و رابط کاربری ساده و زیبایی دارد؛ اما متأسفانه نسخه‌ی رایگان ندارد. گفتنی است کاربران ابتدا به‌مدت ۱۴ روز مهلت تست و استفاده از همه امکانات این سرویس را خواهند داشت؛ اما پس‌از گذشت دو هفته، همه‌ی امکانات غیرفعال خواهند شد.

قیمت: ماهانه از ۳ دلار به بالا باتوجه‌به نوع اشتراک

اپلیکیشن مدیریت پسورد Dashlane

لوگو Dashlane وسط طرح سبز رنگ

برنامه‌‌ی مدیریت پسورد Dashlane در دو نسخه‌ی رایگان و اشتراکی دردسترس است. نسخه‌ی رایگان این ابزار فقط روی یک دستگاه فعال می‌شود و از ذخیره‌سازی پنج رمز عبور پشتیبانی می‌کند و بااین‌حال یکی از پرکاربردترین پسورد منیجرهای حال‌حاضر است. نسخه‌ی اشتراکی نیز امکانات بیشتری ازجمله ذخیره‌سازی نامحدود رمز عبور را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

اپلیکیشن مدیریت رمز عبور Dashlane نسخه‌ی Family نیز دارد؛ این یعنی با خرید اشتراک سالانه‌ی خانوادگی، چند نفر می‌توانند از این ابزار روی چند دستگاه و به‌صورت هم‌زمان استفاده کنند.

قیمت: دارای نسخه‌ی رایگان و نسخه‌ی پولی ماهانه از ۴ دلار به بالا باتوجه‌به نوع اشتراک

سوالات متداول زومیت

  • کاربرد اپلیکشن مدیریت رمز عبور چیست؟

    اپلیکیشن مدیریت پسورد به شما در ایجاد، مدیریت و به‌خاطر سپردن گذرواژه‌های طولانی و پیچیده برای همه‌ی حساب‌های آنلاین کمک می‌کنند و بدین‌ترتیب امنیت اکانت‌هایتان را به‌میزان چشم‌گیری بهبود می‌دهند.

  • بهترین اپلیکیشن مدیریت پسورد کدام است؟

    نمی‌توان پاسخ دقیقی به این‌ سؤال داد اما LastPass ،1Password و Dashlane ازجمله قدرتمندترین برنامه‌های مدیریت رمزعبور محسوب می‌شوند. البته ابزار مدیریت پسورد داخلی اپل موسوم‌به iCloud Keychain و ابزار مدیریت پسورد گوگل نیز امکانات بسیار زیادی دارند و مهم‌تر اینکه کاملاً رایگان هستند.

  • آیا می‌توان از مرورگر وب برای مدیریت پسورد استفاده کرد؟

    مرورگرها قابلیت مدیریت و ذخیره‌سازی رمزهای عبور را ارائه می‌دهند. حتی می‌توانید یک رمزعبور اصلی برای باز‌کردن قفل اطلاعات خود در مرورگر تنظیم کنید. استفاده از قابلیت ذخیره رمزعبور مرورگر بدون شک بهتر از استفاده‌نکردن از پسورد منیجرها است؛ اما قطعاً قابلیت‌ها و مزایای امنیتی پسورد منیجرها را نخواهند داشت. بنابراین پسورد منیجرها با قابلیت‌های متنوع خود می‌توانند نقش بسزایی در افزایش سطح امنیت کاربران و راحتی آن‌ها در مدیریت رمزهای مختلف ایفا کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات