قدرت‌های مخفی نوار آدرس مرورگر کروم

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴
مطالعه 5 دقیقه
تصور می‌کنید نوار آدرس کروم کار زیادی برای شما انجام نمی‌دهد. مطابق معمول باید آدرس سایت دلخواه را تایپ می‌کنید و این مرورگر شما را به آن آدرس می‌برد.
تبلیغات

در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از مهمترین ترفند‌ها‌یی که در نوار آدرس مرورگر گوگل کروم امکان اجرا دارد و احتمالا شما تاکنون از آن غافل بوده‌اید را بررسی کنیم.

تبدیل واحد و ریاضی

perform-quick-unit-conversion

گاهی پیش می‌آید که برای انجام محاسبات پایه‌ای ریاضی علاقه‌ای به برداشتن ماشین حساب ندارید و دوست دارید از طریق کامپیوتر خود آن محاسابت را انجام دهید. در این مواقع شما دو راه دارید؛ یا باید نرم‌افزار ماشین حساب سیستم عامل خود را باز کنید یا اینکه از نوار آدرس مرورگر کروم استفاده کنید! شما می‌توانید عملیات‌های پایه‌ای تبدیل واحد و محاسبات ریاضی را بدون حتی فشار دکمه Enter با نوار آدرس کروم بدست آورید. برای محاسبه‌های پایه‌ای ریاضی مطابق شکل بالا عمل کنید اما برای تبدیل واحد‌های اندازه‌گیری به این صورت:

50 c = f
50 feet = inches

پنجره مرورگر را به دفترچه یادداشت تبدیل کنید

turn-browser-window-into-a-notepad

این ترفند در تمام مرورگر‌های جدید کار می‌کند اما ذکر آن در اینجا خالی از لطف نیست. اگر دوست دارید صفحه خالی و جدید مرورگر خود را به دفترچه یادداشت تبدیل کنید، تنها لازم است این کد را در نوار آدرس تایپ کنید (یا آن را به عنوان بوک‌مارک اضافه‌ کنید):

data:text/html,

 به شما صفحه‌ای سفید، تمیز و خالی داده می‌شود تا هر چیزی را به راحتی تایپ کنید.

جستجوی کلمات با کشیدن و رها کردن

search-for-keywords

اگر دوست‌دار کات و پیست کردن برای جستجوی کلمات نیستید، یا اینکه به کلی کلیک راست موس خود را دوست ندارید، می‌توانید با برجسته کردن آن کلمه و سپس کشیدن و رها کردنش در نوار آدرس کلمه دلخواه  را مورد جستجو قرار دهید.

جستجو در وب‌سایت

search--sites

 در گوگل با عبارت "Site:" می‌توانید به دنبال سایت‌های مخصوص بگردید اما راه‌حل آسان‌تر آن در نوار آدرس کروم وجود دارد. با تایپ آدرس کامل یک ‌وب‌سایت و فشردن دکمه Tab، می‌توانید با ادامه نوشته خود در آن سایت جستجو کنید.

جستجو در جیمیل یا گوگل درایو

search-gmail

اگر قصد جستجو در جیمیل یا گوگل درایو داشته باشید، نیاز به چندین کلیک و صبر زیاد برای رسیدن به صفحه جستجوی آن سرویس دارید. اما در نوار آدرس کروم به راحتی می‌توانید به دنبال مواردی خاص و مستقیم در سرویس‌های جیمیل یا گوگل درایو بگردید. بدین شکل عمل کنید:

۱. بر روی نوار آدرس کلیک راست و گزینه "Edit Search Engines" را انتخاب کنید.

۲. امکان جستجوی دیگری با نام Google Drive را اضافه کنید.

۳. یک کلمه میان‌بر انتخاب کنید که به یاد‌ماندنی باشد، مثل "Gdrive".

۴. این آدرس را وارد کنید:

 می‌توانید همین کار را برای جیمیل انجام دهید، با وارد کردن این آدرس:

 اکنون هر گاه که لازم داشتید به صورت مستقیم در جیمیل یا گوگل درایو به جستجو بپردازید، تنها لازم است آدرس gmail.com یا docs.google.com را تایپ کنید و کلید Tab کیبورد را فشار دهید تا محل جستجوی شما در نوار آدرس کروم فراهم شود.

 باز کردن یک لینک در یک جایگاه مشخص بین تب‌ها

open-link-at-specific-tab-spot

 اگر دوست دارید جایگاه یک تب را تغییر دهید، می‌توانید آدرس آن وب‌سایت را با گرفتن و رها کردن به یک جایگاه خاص بین تب‌های باز شده تغییر دهید.

تبدیل مرورگر اینترنت به مرورگر فایل

use-address-bar-basic-file-explorer

دلیل دقیق و واضحی وجود ندارد که چرا ما باید از کروم به عنوان مرورگر فایل استفاده کنیم، اما میتوانیم. در ویندوز /:C و در مک یا لینوکس از file://localhost استفاده کنید تا مرورگر فایل شما حاضر شود. همچنین می‌توانید برای باز کردن هر فایل دیگر، آن را بگیرید و در نوار آدرس کروم رها کنید.

باز کردن پنجره ایمیل جدید

open-new-email-window

دوست دارید به سریع‌ترین شکل ممکن ایمیل ارسال کنید؟ عبارت :mailto را در نوار آدرس تایپ کنید تا یک پنجره جدید ارسال ایمیل بر پایه کلاینت پیش‌فرض ایمیل شما در سیستم عامل باز شود.

تمام اطلاعات امنیتی یک وب‌سایت را مشاهده کنید

look-at-all-the-security-information

 اگر به سایت مشکوکی برخوردید و خواستید از عملکردی که در حال انجام است اطلاع یابید، تنها لازم است بر روی علامت قفل یا آیکون صفحه در گوشه سمت چپ نوار آدرس کلیک کنید. حال می‌توانید کوکی‌ها را ببینید، جاوا اسکپریت را بلاک کنید، پنجره‌های پاپ‌آپ را غیر فعال کنید و موارد بیشتر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات