نگاهی به فناوری عمر باتری اکسپریا زد 5 سونی

سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
مطالعه 5 دقیقه
سونی در محصولات خود اهمیت بسیار بالایی برای طول عمر باتری قائل است و همیشه توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته است. برای نمونه در اکسپریا زد ۵، پرچم‌دار گوشی‌های هوشمند سونی، این کمپانی از جدیدترین فناوری‌های روز استفاده کرده تا محصولی بسازد که مدت زمان بیشتری شما را همراهی کند.
تبلیغات

 به صورت کلی امروزه تولید کننده‌های گوشی‌های هوشمند در بخش فناوری‌های باتری در سه حوزه می‌توانند فعالیت بیشتری داشته باشند تا طول عمر باتری بیشتری برای کاربران به ارمغان بیاورند. این سه حوزه را می‌توان به تکنولوژی‌هایی که برای طول عمر بیشتر در آن به کار رفته‌اند، حالت ذخیره نیروی stamina و فناوری برای شارژ سریع‌تر تقسیم‌بندی کرد.

دانلود نسخه 480P | دانلود نسخه 720P | لینک ویدیو در یوتیوب

فناوری‌ها و طول عمر باتری

همیشه یکی از مشکلات بزرگ کاربران شارژ چند باره دستگاه در طول روز است که خیلی از اوقات باعث می‌شود دسترسی ما به گوشی کمتر شود. اما اگر از باتری اکسپریا زد ۵ به صورت عادی و نه پردازش‌های سنگین استفاده کنید، طول عمر دو روزه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. با این حال ممکن است برخی از ما بخواهیم به صورت مرتب ویدیو تماشا کنیم یا مشغول شنیدن موسیقی شویم. در این صورت هم اکسپریا زد ۵ می‌تواند عمر باتری بیشتر از ۱۰ ساعت برای تماشای مداوم ویدیو و بیشتر از ۱۶۰ ساعت برای شنیدن موسیقی را برای شما مهیا کند.

طول عمر باتری دو روزه با استفاده‌های عادی مثل تماشای دقایقی ویدیو، گوش دادن به موسیقی برای ساعاتی، وبگردی و کار کردن کردن با اپلیکیشن‌های مختلف را شامل می‌شود که عمر باتری این دستگاه را به چالش نمی‌کشد و آن را برای مدت یک و نیم تا دو روز همراه با شما نگه می‌دارد.

حالت ذخیره نیروی Stamina

در گوشی‌های هوشمند منابع مختلفی ممکن است در حال مصرف انرژی باتری باشند که برخی از آن‌ها فرآیند‌های مفید و ضروری نیستند. برای مثال از مصرف انرژی زیاد سیستم عامل و نمایشگر نمی‌توان جلوگیری کرد اما می‌توان برنامه‌ها و بازی‌هایی که در پس‌زمینه در حال اجرا هستند و در حال تلف کردن انرژی باتری هستند را متوقف کرد. 

حالت استامینا یک ویژگی کنترل ذخیره نیرو در گوشی‌های سونی است که در پرچم‌دار این کمپانی نیز برای کنترل مصرف شارژ باتری و همچنین فعال کردن حالت‌های مختلف ذخیره نیرو بسیار مفید است.

در اکسپریا زد ۵ سونی حالت Stamina برای افزایش عمر باتری توسعه یافته است. یکی از راهکارهایی که سونی از آن برای افزایش عمر باتری گوشی هوشمند استفاده کرده، غیرفعال کردن اپلیکیشن‌هایی است که در زمان استفاده نکردن از گوشی، در پس زمینه در حال اجرا هستند. هرچند طول عمر باتری با فعال کردن Stamina در حالت استندبای بسیار افزایش پیدا می‌کند، اما باید چشم از برخی قابلیت‌های گوشی هوشمند ببنیدیم؛ چراکه در این حالت هیچ یک از اعلانیه‌های دریافتی از اپلیکیشن‌های گوشی به موجب توقف فعالیت سرویس‌ها و اپلکیکیشن‌هایی که در پشت پرده اجرا می‌شوند، دریافت نخواهد شد. فقط در حالتی می‌توان اعلانیه‌ها را دریافت کرد که صفحه‌ی نمایش گوشی روشن شود.

البته می‌توان تغییراتی در تنظیمات داد تا همچنان شماری از اپلیکیشن‌ها در پشت پرده نیز در حال اجرا باشند. البته در این حالت دیگر نباید انتظار داشته باشیم تا عمر باتری همچنان بیشتر باشد. برای دسترسی به تنظیمات استامینا می‌توان از طریق Setting> Power management این حالت را فعال کنید. در تنظیمات حالت Stamina می‌توان تغییرات مربوط به اپلیکیشن‌های فعال را هم اعمال کرد.

حالت ذخیره نیرو در گوشی اکسپریا زد ۵ حالت‌هایی همچون Extended standby برای افزایش چهار برابری روشن ماندن دستگاه در حالت آماده به کار، حالت Extended usage برای افزایش مدت زمان روشن ماندن دستگاه تا ۱۴ درصد بیشتر و در نهایت حالت Ultra Stamina که برای کار کردن با دستگاه برای چند روز متداول استفاده می‌شود.

دانلود ویدیو

 شارژ سریع

همانطور که می‌دانید گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار از سخت‌افزار بسیار پرقدرتی بهره می‌برند که این توان پردازشی زیاد مسلما با مصرف بیشتر انرژی برابر است. از آن طرف پرچم‌دار‌ها برای رقابت بیشتر مجبورند تا هر سال ضخامت کمتر اما خوش دستی بیشتری داشته باشند. قربانی هر دو اتفاق گفته شده، انرژی باتری است که بیشتر از همیشه از ظرفیت آن کاسته و از توان آن مصرف بیشتری می‌شود.

اما کمپانی‌های تولید کننده گوشی‌ هوشمند، مانند سونی از راه حل دیگری با نام «شارژ سریع» بهره می‌گیرند تا حداقل مدت زمان شارژ شدن دستگاه‌های هوشمند به کمترین میزان خود برسد.

تاکنون روال بر این بوده که فناوری‌های شارژ سریع تا ۵۰ درصد اولیه را بسیار سریع و ۵۰ درصد باقی را به صورت معمولی شارژ می‌کنند. به این صورت اگر نیاز به گوشی خود دارید و قرار است از منبع انرژی برای شارژ کردن دستگاه دور شوید، با به شارژ زدن دستگاه برای ۱۰ دقیقه، به گفته سونی، گوشی اکسپریا زد ۵ تا ۵ ساعت و ۳۰ دقیقه شما را همراهی خواهد کرد. همچنین اگر قرار است بیشتر از این مدت زمان از منبع شارژ دور بمانید، با به شارژ زدن گوشی برای ۴۵ دقیقه تا یک روز کامل گوشی هوشمند شما شارژ خواهد داشت.

جمع بندی

خوشبختانه در طول یکی و دو سال گذشته دنیای گوشی‌های هوشمند با پیشرفت‌هایی که داشته توانسته در بخش‌های مختلف خود را جلو بکشد، در بخش باتری هم با اینکه پیشرفت آنقدر چشمگیر نیست اما از راه‌های مختلف امکان بدست آوردن طول عمر باتری بیشتر از چند روز میسر شده است.

اکسپریا زد ۵ سونی با طول عمر باتری بسیار خوب می‌تواند شما را در طول یک روز کامل حتی با فشار‌های سنگین همراهی کند. پس از آن نیز با حالت‌های ویژه ذخیره انرژی می‌توان به راحتی در طول مدت اضافه‌ای که از محل مناسب برای شارژ کردن گوشی دور هستید، عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات