اسمارت شیفت؛ مکانیزمی برای برقراری توازن در توان مصرفی لپ‌تاپ‌های مجهز به AMD Ryzen

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
AMD در CES امسال از ویژگی جدیدی رونمایی کرده است که در صورت موفقیت در مراحل اولیه، با ایجاد توازن بین توان مصرفی تراشه‌ها می‌تواند سرعت بازی‌ها را افزایش دهد.
تبلیغات

یکی از ویژگی‌های خوب مجموعه نرم‌افزاری AMD که ذکر کوتاهی از آن در کنفرانس خبری CES 2020 رفت، فناوری موسوم‌به اسمارت شیفت (SmartShift) سری اچ از پردازنده‌های AMD بودکه بیشتر، مکانیزمی برای انتقال توان قلمداد می‌شود تا هر چیز دیگر. چون طراحی‌ تراشه‌های سری اچ از APU و یک کارت گرافیک مجزا استفاده می‌کند، این ویژگی که قرار است تنها در لپ‌تاپ‌های مجهزبه تراشه‌های رایزن AMD با گرافیک رادئون این شرکت در دسترس کاربران قرار بگیرد، توان را به هر شکلی که شرایط می‌طلبد، بین CPU و GPU تقسیم می‌کند. 

این کار به تسریع عملکرد دو تراشه‌ی پردازنده و کارت گرافیک نامتصل و درنتیجه، عملکرد بهتر برنامه‌هایی می‌انجامد که از این دو تراشه استفاده می‌کنند. این قابلیت می‌تواند همه‌ی لپ‌تاپ‌های AMD را از محصولاتی که از ترکیبی از تراشه‌های اینتل، AMD و انویدیا استفاده می‌کنند، متمایز بسازد. AMD مدعی است با اینکه اسمارت شیفت هنوز در مراحل اولیه‌ی آزمایش به‌سر می‌برد، توانسته است عملکرد برخی از بازی‌ها را تا ۱۰ درصد افزایش ببخشد. از لحاظ مقایسه بین بنچمارک‌هایی که ویژگی فوق در آن‌ها فعال یا غیرفعال است، گفته می‌شود که فریم‌ریت در بازی Division 2 و اجرای بنچمارک Cinebench R20 NT، به‌ترتیب ۱۰ و ۱۲ درصد بهبود نشان داده است. معلوم نیست که کدام تولیدکنندگان لپ‌تاپ این ویژگی را در محصولات خود فعال کرده‌اند؛ اما، امید می‌رود که AMD راه آسانی برای تشخیص دستگاه‌هایی پشتیبانی‌کننده از این ویژگی و سایرین پیش‌روی مصرف‌کنندگان قرار داده باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات