لنوو نسل جدید لپتاپ‌های لژیون را با کارت گرافیک RTX انویدیا معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
لنوو از دو لپ‌تاپ مخصوص بازی سری لژیون رونمایی کرده است که به کارت‌ گرافیک قدرتمند RTX انویدیا و پردازنده‌های نسل هشتم اینتل مجهز هستند.
تبلیغات

لنوو در CES 2019 دو محصول Y540 و Y740 راه رونمایی کرده است که اولی لپ‌تاپی اقتصادی و دومی لپ‌تاپی قدرتمند محسوب می‌شود. نسخه ۱۷ اینچی Y740 به جدیدترین کارت گرافیک شرکت انویدیا یعنی RTX 2080 Max-Q مجهز شده است که می‌تواند عملکردی فراتر از تمامی لپ‌تاپ‌های سال گذشته ارائه دهد.

نسخه ۱۵ اینچی نیز به کارت گرافیک RTX 2070 Max-Q مجهز شده است که همچنان عملکردی بهتر از نسخه‌های قدیمی‌تر GTX دارد. هر یک از این لپ‌تاپ‌ها  همراه‌با پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای Core i7-8750H اینتل، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع DDR4 با فرکانس 2666 مگاهرتز، صفحه‌کلید کورسیر با نورپردازی RGB، اسپیکرهای دالبی اتموس و نمایشگر اختیاری Full HD با نرخ بازسازی تصویر ۱۴۴ هرتز عرضه می‌شوند. نسخه‌ی قدرتمندتر می‌تواند از استاندارد دالبی ویژن نیز پشتیبانی کند و نمایشگر آن نیز روشنایی ۵۰۰ نیتی داشته و از فناوری HDR پشتیبانی می‌کند.

لپتاپ لنوو لژیون / lenovo legion laptop

اما مدل دیگر یعنی Y540 با نمایشگر ۱۵ اینچی درکنار سخت‌افزار ضعیف‌تر عرضه خواهد شد که موجب شده قیمت نهایی آن نیز به‌مراتب کاهش پیدا کند. کارت گرافیک RTX 2060 وظیفه پردازش‌های گرافیکی را در این دستگاه برعهده دارد؛ اما سایر ویژگی‌های آن مانند وزن و عمر باتری یکسان است. هر دو مدل دارای فناوری Coldfront لنوو هستند که از دو فن برای خنک کردن لپ‌تاپ استفاده می‌کند و عمر باتری تقریبی ۶ ساعت برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

لنوو اعلام کرده است که از نورپردازی‌های نامتعارف در سری جدید لپ‌تاپ‌های لژیون استفاده نکرده است تا موجب حواس‌پرتی گیمرها نشود. این امر موجب شده تا لپ‌تاپ‌های جدید لنوو برای تولیدکنندگان محتوا نیز گزینه‌ای مناسب به‌شمار بروند که قصد دارند از ظرفیت بالای کارت گرافیک این محصولات بهره ببرند. Y540 با قیمت پایه‌ی ۹۳۰ دلار از ماه می (اردیبهشت ۹۸) در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. Y740 نیز با قیمت پایه‌ی ۱۷۵۰ دلار برای نسخه‌ی ۱۵ اینچی و ۱۹۸۰ دلار برای نسخه‌ی ۱۷ اینچی از ماه فوریه (بهمن سال جاری) به بازار عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات