اسنیفی مارکت به شما اجازه می‌دهد در حین خرید محصولات را بو کنید

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
در نمایشگاه CES 2018 محصولی به نام اسنیفی مارکت معرفی شده است که به خریداران اجازه می‌دهد با انتخاب محصولات مختلف، از طریق دستگاه بوی آن‌ها را استنشاق کند.
تبلیغات

اگر تاکنون می‌خواستید تجربه‌ی خرید شما شامل بوی بیش‌تری باشد، باید بابت Sniffy هیجان‌زده شوید. این یک نمونه‌ی اولیه از محصولی مخصوص مغازه‌هایی است که می‌خواهند به مشتریان خود اجازه بدهند محصولات آن‌ها را بو کنند، ببینند یا لمس کنند. به‌عنوان مثال مواد غذایی یا نوشیدنی‌ها، مخصوصا این دستگاه برای بو کردن محصولاتی مثل ادویه‌جات یا قهوه بسیار مناسب است. عطر هم یک مثال مناسب دیگر است.

در هر صورت نحوه‌ی عملکرد این دستگاه به این صورت است: Sniffy Market یک صفحه نمایش لمسی، دوربین و محفظه‌ای دارد که فروشندگان بوهای مختلف را در آن قرار می‌دهند. وقتی دستگاه آماده شد، رهگذرهای کنجکاو می‌توانند با استفاده با از صفحه نمایش لمسی، محصولی را انتخاب و بوی آن را استنشاق کنند. اما یک مورد عجیب و جذاب دیگر در مورد Sniffy کارکرد دوربین است. دوربین تصویر واکنش مردم به بوها را می‌گیرد و آن را بررسی می‌کند تا متوجه شود آن واکنش مثبت است یا منفی. این چیزی نیست که قرار باشد مشتری ببیند؛ اما اطلاعاتی است که می‌تواند به درک اینکه محصولی که برای فروش گذاشته شده است چقدر مطلوب است، کمک کند.

محفظه بو

محفظه بو

با توجه به اینکه نسخه ارائه‎شده در نمایشگاه CES فقط یک نمونه‌ی اولیه بود که با چاپگر سه‌بعدی چاپ شده است، مشخص نیست چه زمانی این دستگاه به بازار عرضه می‌شود. این ایده‌ی عجیبی است؛ ولی شاید به قدر کافی عجیب باشد تا برای یک سری از فروشندگان خاص کار کند. سازندگان Sniffy گفته‌اند آن‌ها سخت‌افزار و نرم‌افزار را درست می‌کنند و حتی به درست کردن بوها برای شرکت هم کمک می‌کنند. به نظر می‌رسد آن‌ها می‌خواهند سهم بزرگی در بازار داشته باشند، هرچند هنوز زمان زیادی مانده است تا یک Sniffy را در بازار ببینیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات