ژنو 2014: ارمینی با سیوتوسی بارچِتا و نگاه به گذشته، برند خود را مجدداً راه‌اندازی می‌کند

سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
ارمینی سیوتوسی بارچتا محصول ارمینی، خودروساز قدیم ایتالیایی است که بعد از ۵۰ سال غیبت قصد دارد وارد بازار شود. این خودروساز در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ میلادی محبوبیت زیادی داشته و اکنون با به نمایش گذاشتن این رودستر ۳۱۵ اسب بخاری قصد دارد تا مجدداً جایگاهی در میان خودروسازان بزرگ بدست آورد.
تبلیغات

ارمینی تولیدکننده‌ی خودروهای اسپورت بهترین خودروی خود را به نام سیوتوسی بارچتا در نمایشگاه خودروی ژنو بعد از ۵۰ سال غیبت برای عموم به نمایش گذاشت. آخرین مدل این خودروساز فلسفه‌ی قدیم را با شکل ظاهری مدرن ترکیب می‌کند.

بارچتا در زبان ایتالیایی به معنی «قایق کوچک» بوده و به خودروهای کانورتیبل اطلاق می‌شود که در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ میلادی بسیار محبوب بوده و معمولاً ترکیبی از وزن کم و موتور کوچک برای ایجاد دینامیک عالی در یک خودروی کوچک بودند. سیوتوسی خیلی بی نقص این خواص را داشته و با شاسی استیل و پنل‌های فیبر کربن خود تنها ۶۸۶ کیلوگرم وزن دارد. نیروی این خودرو از طریق موتور توربوشارژ ۲ لیتری چهارسیلندر که از رنو گرفته شده و ۳۱۵ اسب بخار قدرت دارد تامین می‌شود و از گیرباکس شش سرعته‌ی ترتیبی استفاده می‌کند. ارمینی ادعا می‌کند که این سیستم پیشرانه برای شتاب ۳.۵ ثانیه‌ای این خودروی رودسترِ کوچک از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و سرعت نهایی ۲۷۰ کیلومتر در ساعت که به صورت الکترونیکی محدود شده است، کافی است.

ارمینی در سال ۱۹۶۲ میلادی برای اولین بار از بازار خارج شد ولی در زمان خود پیروزی‌های بزرگی در مسابقه‌های مهمی در کلاس خود مانند تارگا فلوریو در سال‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۵۳ میلادی بدست آورده بود. این شرکت در سال ۲۰۰۷ میلادی بازگشایی شد و اکنون امیدوار است تا جایگاه خود را در میان انبوه خودروسازان کنونی بدست آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات