ژنو 2014: فیات پاندا کراس یک خودروی آف‌رود کوچک برای شهر و روستا

سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
فیات پاندا کراس یک خودروی کامپکت با ویژگی‌های آف‌رود است که در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۴ به نمایش گذاشته شد. این خودرو با دو مدل موتور مختلف روانه بازار خواهد شد. در ادامه مطلب با اطلاعات بیشتر و گالری تصاویر فیات پاندا کراس همراه باشید.
تبلیغات

فیات قبلا خودروی کامپکت پاندای خود را با چیدمان 4X4 و کمی آف‌رود ارائه کرده بود، ولی این شرکت در نمایشگاه خودروی ژنو، پاندا کراس که خیلی بیشتر شکل ظاهری آف‌رود (خارج از جاده) دارد را به نمایش گذاشت. پاندا کراس یک خودروی هاچ‌بک است که رانندگان در صورت نیاز می‌توانند در گل و لای خارج از جاده نیز آن را برانند.

این خودرو دارای سیستم استاندارد محرکه‌ی تمام چرخ‌ها بهمراه دیفرانسیل به صورت الکتریکی قفل شونده است و برای توان کششی بیشتر، راننده می‌تواند در سرعت کمتر از ۴۸ کیلومتر در ساعت دیفرانسیل را قفل کند. نیروی پاندا کراس یا از طریق موتور چهار سیلندر دیزلی ۱.۳ لیتری با قدرت ۸۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۰ نیوتن متر یا توسط موتور ۹۰۰cc توربوشارژِ دو سیلندر با قدرت ۹۰ اسب بخار و گشتاور ۱۴۵ نیوتن متر تامین می‌شود. هر دو موتور با سیستم انتقال قدرت شش دنده‌ی دستی جفت شده‌اند.

در بیرون خودرو، در قسمت جلوی پاندا کراس یک ورودی هوای جدید که شبیه فلز سوراخ شده است و نیز چراغ‌های مه‌شکن دیده می‌شوند. در قسمت عقب نیز اگزوز کرومی و سپری که به شکل صفحه ترمز نقاشی شده است، دیه می‌شود. در داخل خودرو صندلی‌هایی از ترکیب پارچه و چرم به علاوه‌ی داشبورد مسی رنگ به چشم می‌خورد.

پاندا کراس پاییز امسال در اروپا به فروش خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات