خودروی سدان کوچک جدید جگوار به نام XE با بدنه‌ی تمام آلومینیومی بی‌ام‌دبلیو سری ۳ را به رقابت می‌طلبد

شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
سدان کوچک جگوار که XE نام دارد تماماً آلومینیومی خواهد بود. این خودروی چهار سیلندر که رقیب جدی BMW سری ۳ است، سال آینده تولید خواهد شد.
تبلیغات

جگوار به زودی سدان جدید خود را که یک خودروی چهاردر کوچک‌تر از XF و رقیب BMW سری ۳ خواهد بود را به خط تولید خود اضافه خواهد کرد. (خودروی XF در واقع درازتر از BMW سری ۵ است.) XE اولین خودروی تماماً آلومینیومی جگوار خواهد بود. بدنه‌ی آلومینیومی باعث می‌شود که XE سبک‌تر از رقبای خود بوده و همچنین به معنی صرفه‌ی اقتصادی و بهبود در کارایی است.

XE رشد در کارایی را مدیون خانواده‌ی جدید موتورهای JLR به نام «اینگِنیوم» است که در کارگاه جدید این شرکت در وست میدلنز ساخته می‌شوند. موتورهای اینگنیومِ بنزینی و دیزلی هردو ۲ لیتری و چهار سیلندر هستند و به XE سرعتی بیشتر از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت با خروجی CO2 با میزان کمتر از ۱۰۰ گرم در هر کیلومتر می‌دهند. همانند XJ و XF، جگوار XE نیز در هر دو مدل محرکه‌ی چرخ عقب و محرکه‌ی تمام چرخ‌ها تولید خواهد شد.

چیزی که مشخص نیست ظاهر XE است و جگوار تنها یک تصویر از جلوی این سدان در تیزر مربوط به آن نشان داده که ظاهرش زیبا و البته بسیار شبیه به برادر بزرگ‌ترش یعنی XF به نظر می‌رسد. یان کالوم، مدیر طراحی جگوار در خصوص XE این چنین می‌گوید:

ما هرگز فراموش نمی‌کنیم که در حال طراحی یک جگوار هستیم و این بدین معنی است که راندن و تماشا کردن این خودرو باید هیجان‌انگیز باشد. ما باور داریم که در مورد XE نیز چنین عمل کرده‌ایم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات