ژنو ۲۰۱۴: خودرو آلفا رومئو 4C اسپایدر رونمایی شد

پنج‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
آلفا رومئو 4C اسپایدر شبیه خودروی لوتوس الیس است. این خودرو که در شاخه کانورتیبل‌ها قرار می‌گیرد مجهز به اگزوز ساخت شرکت اکراپوویچ و شاسی فیبر کربنی است و در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۴ به نمایش گذاشته شده است.
تبلیغات

آلفا رومئو مدل مفهومی خودروی 4C اسپایدر خود را در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۴ به نمایش گذاشته است. مدل مفهومی 4C اسپایدر پتانسیل تبدیل شدن خودروی مورد تحسین منتقدان آلفا رومئو 4C را نشان می‌دهد. شاسی این خودرو از فیبر کربن ساخته شده و سقف آن به سادگی جمع می‌شود.

بنا است که وزن آلفا رومئو 4C اسپایدر تنها ۶۰ کیلوگرم از نسخه‌ی سبک وزن کوپه‌ی آن (۸۹۵ کیلوگرم) بیشتر باشد. 4C اسپایدر این موضوع را مدیون سقف پارچه‌ای و شاسی کربنی خود است.

آلفا رومئو اسپایدر از همان موتور چهار سیلندر ۲۳۶ اسب بخاری ۱.۷۵ لیتری به همراه جعبه دنده‌ی شش سرعته‌ی و کلاچه استفاده می‌کند. ترکیب وزن پایین و موتور قدرتمند به این معنی است که مدل مفهومی 4C اسپایدر می‌تواند در ۴.۵ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و سرعت نهایی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت داشته باشد.

علاوه بر سقف جدید به نظر می‌رسد که آلفا رومئو به حرف منتقدان خود عمل کرده است. این مدل مفهومی 4C‌ چراغ‌های خوشه‌ای مدل کوپه را کنار گذاشته و از یک طراحی جدید تاشو برای چراغ‌های جلو استفاده کرده است. آلفا رومئو از چرخ‌های متفاوتی در این مدل مفهومی استفاده کرده و رنگ آن نیز جدید است. در آخر برای سیستم اگزوز از اگزوز ساخت اکراپوویچ استفاده کرده که جنس آن از تیتانیوم و کربن است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات