ژنو ۲۰۱۴: مازراتی آلفیری معرفی می‌شود

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
مازراتی آلفیری نسل بعدی خودروی اسپورتِ FCA (فیات کرایسلر) را به نمایش خواهد گذاشت. احتمال استفاده‌ی مازراتی از موتور توربوشارژ ۴.۷ لیتری V8 که ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد، در آلفیری بسیار است.
تبلیغات

وقتی مازراتی خودروی خوبی تولید می‌کند، همه را شگفت‌زده می‌کند. این حالت در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۴ زمانی که این برند لوکس ایتالیایی از خودروی زیبای آلفیری کوپه پرده‌برداری کرد، اتفاق افتاد.

چگونه می‌توان در مقابل یک فراری و یک لامبورگینیِ ۶۱۰ اسب بخاری جلب نظر کرد؟ مدل مفهومی مازراتی آلفیری به قدری زیبا و جذاب است که هرچیزی در کنار آن کسل کننده به نظر می‌رسد. این به این معنی نیست که فراری کالیفرنیا و لامبورگینی که هردوی آنها در نمایشگاه ژنو حضور دارند خودروهای شگفت‌انگیزی نیستند، بلکه فقط به این خاطر است که مدل مفهومی مازراتی آلفیری به شدت زیبا بوده و چشم برداشتن از آن بسیار سخت است.

مازراتی قصد دارد تا در یکی دو سال آینده آلفیری را به تولید برساند. مشخصات فنی دقیق آلفرینی برای تولید هنوز مشخص نیست. این خودرو هنوز یک مدل مفهومی است و احتمال استفاده از نسخه‌ی فعلی موتور ۴.۷ لیتری V8 با ۴۵۴ اسب بخار قدرت که در حال حاضر در خودروی گران توریزمو کوپه دیده می‌شود، زیاد است.

زمانی که خودرو به مرحله‌ی تولید برسد، انتظار می‌رود که قیمت آن در حدود ۱۲۶۰۰۰ دلار یعنی قیمت یکسان با کوپه گران توریزمو ۲۰۱۴ باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات