برنامه‌ی احتمالی مک‌لارن برای قرار دادن P15 بین MP4-12C و P1

سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
بر کسی پوشیده نیست که مک‌لارن در حال تولید خودروی اسپورت ارزان خود به نام P13 برای رقابت با خودروی پورشه ۹۱۱ است ولی خبرهایی مبنی بر تولید خودروی دیگری با رنج قیمت متوسط توسط این خودروساز به گوش می‌رسد. نام این خودرو که در تصویر نیز آن را مشاهده می‌کنید P15 است.
تبلیغات

مک‌لارن تلاشی برای مخفی کردن فعالیت خود برای تولید یک خودروی اسپورت ارزان‌تر با اسم رمز P13 نکرده است، خودرویی که به طور مستقیم با هدف رقابت با پورشه ۹۱۱ طراحی شده‌ است. ولی شایعه‌ای مبنی بر اینکه این خودروساز بر روی مدل دومی که ما بین ابرخودروهای P1 و MP4-12C قرار خواهد گرفت و تصویر آن را در بالا مشاهده می‌کنید، نیز وجود دارد. اسم رمز این خودرو P15 است و در نخستین مراحل توسعه قرار دارد و مدیر اجرایی مک‌لارن، مایک فلویت، این پروژه را به سایت Autocar لو داد.

فلویت اعتراف کرد که P15 هنوز «فاصله بسیاری تا عرضه دارد.» همانند تمام محصولات فعلی مک‌لارن، P15 نیز از نسخه‌ی تنظیم شده‌ی موتور V8 دوقلوی توربوشارژ ۳.۸ لیتری استفاده خواهد کرد. فلویت به اینکه آیا این خودرو همانند P1 از نیروهای هیبریدی استفاده خواهد کرد یا مانند MP4-12C فقط موتورهای توربو بهره خواهد برد، اشاره‌ای نکرد. مشخصات فنی دقیق این خودرو هنوز مشخص نبوده و مک‌لارن در حال تصمیم‌گیری درباره‌ی آن است.

قیمت‌گذاری P15 احتمالا حدود ۴۰۰ هزار پوند (۶۶۰ هزار دلار با نرخ مبادلات ارز کنونی) خواهد بود. این قیمت، P15 را خیلی ظریف بین MP4-12C  با قیمت ۲۲۹ هزار دلار و P1  با قیمت ۱۱۵۰ هزار دلار قرار خواهد داد. مک‌لارن امیدوار است که چیزی حدود ۲۵۰۰ دستگاه خودروی P15 را در طول یک سال پس از تولید آن یعنی در سال ۲۰۱۵ یا ۲۰۱۶ به فروش برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات