Allroad Shooting Brake آئودی معرفی شد: ۳۰۰ کیلووات قدرت و مصرف ۱.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
هفته‌ی گذشته خودروی آئودی آلرود شوتینگ بریک معرفی شد. ۳۰۰ کیلووات قدرت، مصرف ۱.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۶ ثانیه و سرعت نهایی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت از ویژگی‌های این خودروی ای‌تران می‌باشد.
تبلیغات

تصاویر مختصری که از آئودی آلرود شوتینگ بریک منتشر شده بود به خوبی به ما نشان داد که این خودرو چه شکلی خواهد بود، ولی بعد از انتشار آمار رسمی این خودرو توسط آئودی می‌توان فهمید که سیستم پیشرانه‌ی این ای‌تران حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

آلرود شوتینگ بریک دارای سیستم پیشرانه‌ای هیبریدی (بنزینی-الکتریکی) می‌باشد که ۳۰۰ کیلووات قدرت داشته و در شرایط مناسب مصرف سوخت آن ۱.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر (به ادعای آئودی) می‌باشد. موتور بنزینی ۲ لیتری چهارسیلندر توربوشارژ بوده و دو موتور الکتریکی نیز از یک باتری ۸.۸ کیلووات ساعتی لیتیوم یونی بهره برده که می‌تواند خودرو را بدون کمک موتور بنزینی ۵۰ کیلومتر پیش ببرد. این خودرو دارای ۳ حالت مختلف رانندگی می‌باشد (EV، هیبریدی و اسپورت).

002-audi-allroad-shooting-brake-concept-leak-1

این برای اولین بار است که آئودی فرم‌های آلرود و ای‌تران را با هم در یک خودرو بکار می‌برد و این بدین معنی است که این کوآترو به جاده‌های سنگفرش شده محدود نبوده و می‌تواند در حالت‌های سبکِ آفرود نیز کارایی داشته باشد. با کمک دو موتور الکتریکی شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو ۴.۶ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد. آئودی با استفاده از چرخ‌های پلیمری تقویت شده با فیبر کربن (CFRP) و یک شاسی آلومینیومی، به کاهش وزن این خودروی ۴ سرنشینه‌ی ۱۶۰۰ کیلوگرمی توجه داشته است.

برای دیدن تصاویر این خودرو می‌توانید آلبوم زیر را مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات