مدل مفهومی آئودی نانوک 2013

مدل مفهومی آئودی نانوک 2013

کوآترو اسپرت, تنها مدل مفهومی‌ای آئودی در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت ۲۰۱۳ نبود؛ بلکه در کنار آن کوآدرو نانوک نیز معرفی شد. از آشنا به نظر رسیدن این مدل مفهومی متعجب نشوید چرا که آئودی با Italdesign Giugiaro برای توسعه‌ی این مدل تشکیل تیم داده‌اند (همان گروهی که پارکور ۲۰۱۴ را طراحی کرده‌اند).

مدل مفهومی نانوک جدید، یک خودروی دو در با موتور TDI V10 می‌باشد و همانطور که می‌دانید این اولین مدلی نیست که آئودی در آن از موتور TDI استفاده می‌کند. در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۰۸ آئودی مدل مفهومی R8 V12 TDI را به نمایش گذاشت. این رویه باعث می‌شود که ما امیدوار شویم شایعه‌ی ابرخودروی R8 TDI به واقعیت تبدیل شود، مخصوصاً اگر نگاهی به خروجی‌های برآمده از نانوک بیاندازیم.

از آنجا که «نانوک» یک نام عادی نبوده و آئودی نیز توضیحی برای اینکه چرا این نام را انتخاب کرده ارائه نکرده است، ما تحقیق کوچکی انجام داده و متوجه شدیم که در اسطوره شناسی Inuit «نانوک» رئیس خرس‌ها بوده‌است که تشخیص اینکه آیا شکارچی مستحق موفقیت در پیدا کردن و شکار خرس‌ها می‌باشد یا نه با نانوک بوده است.

بخش بیرونی

البته که مدل مفهومی کوآترو نانوک جدید بهره‌ای از زبان معمول آئودی در طراحی نبرده‌ است، ولی به گفته‌ی آئودی این مدل «فصل تازه‌ای در زبان طراحی آئودی خواهد گشود.»

در قسمت جلو و بالای خودرو، پنجره‌ی شش ضلعیِ تک قابِ معروف آئودی و چراغ‌های دینامیک با تکنولوژی جدید LED ماتریکسِ آئودی دیده می‌شوند. دور تا دور این طراحیِ عجیب و غریب دریچه‌های هوای بزرگ با ۳ نرده‌ی عمودی وجود دارد که به نمای جلوی آن جلوه‌ی یک آئودی واقعی می‌دهد.

audi-nanuk-quattro-concept-photo-01

در پهلوها شما جلوه‌ی آئودی را با لبه‌های تیز بلیستر خواهید دید. درهای خودرو با حرکت رو به بالا در زاویه‌ای خاص باز می‌شوند. هم‌ردیف با تمایلات اخیر در طراحی اتومبیل، آینه‌های بیرونی با دوربین‌های بال شکل جایگزین شده‌اند.

در قسمت عقب این مدل منحصربفرد دور لوله‌های سیستم اگزوز توسط یک پخش‌کننده پوشانده شده و همچنین دارای یک پنجره‌ی بزرگ می‌باشد که امکان دیدن موتور TDI را فراهم می‌کند.

audi-nanuk-quattro-concept-photo-03

برای سبک نگهداشتن این مدل مفهومی تمام اجزای آن از فیبر کربن تقویت شده با پلیمر (CFRP) ساخته شده‌اند. مدل نمایش داده شده در فرانکفورت قرمز رنگ بود.

ابعاد:

  • فاصله‌ی بین محور عقب و محور جلو ۲۷۱۰ میلی‌متر
  • طول ۴۵۴۱ میلی‌متر
  • عرض ۱۹۹۰ میلی‌متر
  • ارتفاع ۱۳۳۷ میلی‌متر

بخش داخلی

طراحی داخلی تا جایی که امکان داشته ساده صورت گرفته و بیشتر بر روی فضای اطراف فرمان و پنل مرکزی، شامل کنترل تعلیق هوا، سیستم‌های مسیریاب، سیستم های سرگرمی و علائم راهنما، تمرکز شده‌است. شکل طراحی به راننده امکان دسترسی راحت به تمامی دکمه ها و کنترل ها را می‌دهد. درست در جلوی راننده ابزار پیشرفته‌ی دیجیتالی و تماماً قابل برنامه‌ریزی تعبیه شده‌است.

audi-nanuk-quattro-concept-photo-07

تمام سطح داخلی از چرم خاکستری بهمراه علامت‌های آلومینیومی برروی پنل ابزار می‌باشد.

سیستم‌های پیشرانه، تعلیق و ترمز

وزن ۱۹۰۰ کیلوگرمی به این معنی است که نانوک برای ارزنده بودن به قدرت بالایی نیاز دارد که با وجود موتور جدید ۵ لیتری V10 TDI که ۵۴۴ اسب بخار نیرو و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور داشته و در عقب خودرو قرار گرفته است، قدرت جزو موارد نقصان نانوک محسوب نمی‌شود. این موتور دیزلیِ نیرومند با یک سیستم انتقال قدرت هفت سرعته‌ی S-Tronic که نیرو را از طریق سیستم پیشرانه‌ی مخصوص کوآترو به هر چهار چرخ می‌فرستد، جفت می‌شود.

صفر تا صد کیلومتر در نانوک تنها ۳.۸ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت است. همه‌ی اینها در کنار مصرف سوخت متوسط ۷.۸ لیتر در صد کیلومتر می‌باشند.

audi-nanuk-quattro-concept-photo-02

تمام این موارد بدون کنترل و کمک چرخ‌های ۵۶ سانتی‌متریِ قرارگرفته در لاستیک‌های با قابلیت بالا و سری 235/50 در جلو و 295/45 در عقب، بیهوده هستند. همچنین یک سیستم تعلیق هوایی انطباقی وجود دارد که دامپرهای به صورت الکترونیکی کنترل شده‌ی آن به راننده امکان تنظیم ارتفاع را در سه مرحله می‌دهد: عادی، ۳۰ میلی‌متر پایین‌تر و ۴۰ میلی‌متر بالاتر. خصیصه‌ی جدید دیگر هدایت انتگرالی است که مغایرت بین هندلینگ پویا و پایداری را، بسته به سرعت خودرو، حل می‌کند.

این مدل مفهومی سنگین توسط سیستم ترمز کربن-سرامیک متوقف می‌شود.

مشخصات سیستم پیشرانه:

  • موتور ۵ لیتری TDI V10
  • قدرت ۵۴۴ اسب بخار
  • گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن متر
  • سیستم انتقال قدرت ۷ سرعته اس-ترونیک
  • شتاب (صفر تا صد کیلومتر در ساعت) ۳.۸ ثانیه
  • حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت
  • مصرف سوخت ۷.۸۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

audi-nanuk-quattro-concept-photo-04

قیمت‌گذاری

ما حتی انتظار اینکه مدل مفهومی نانوک به تولید برسد را نداریم، ولی امیدواریم که موتور جدید TDI V10 به مرحله تولید برسد.

رقبا

پارکور Giugiaro ۲۰۱۴

به نظر می‌رسد نانوک جدید یک پاسخ آلمانی به یک طراحی ایتالیایی باشد! پارکور از یک موتور ۵.۲ لیتری V10 لامبورگینی که ۵۵۰ اسب بخار قدرت و شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت ۳.۶ ثانیه دارد، نیرو می‌گیرد که تقریبا همانند نانوک است.

Giugiaro-Parcour

مشکل اینجاست که نانوک و پارکور هر دو فقط مدل مفهومی هستند.

نقاط قوت

  • موتور قدرتمند TDI
  • رنگ خارجی عالی
  • بسیار سریع و قابل هدایت در تمام سطوح جاده

نقاط ضعف

  • طراحی خارجی بسیار ضخیم است.

نظر شما درباره آئودی نانوک چیست؟ آیا این خودرو غیرمتعارف به تولید خواهد رسید؟


از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید