در نمایشگاه خودروی 2013 توکیو اعلام شد: نیسان BladeGlider به تولید خواهد رسید

یک‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
طبق گفته‌ی اندی پالمر، رئیس بخش مهندسی نیسان، مدل مفهومی خودروی الکتریکی نیسان BladeGlider که بر مبنای دلتاوینگ ساخته شده‌است، طی سه سال آینده به مرحله تولید خواهد رسید. بن باولبی، سازنده‌ی دلتاوینگ، مسئول پروژه‌ی BladeGlider می‌باشد. مدیران نیسان همچنین آماده به کار بودن خودروی RWD الکتریکیِ سه نفره‌ی خود را تایید نموده‌اند.
تبلیغات

نیسان به BladeGlider به چشم یک خودروی اسپرت مقرون به صرفه برای جوانان نگاه می‌کند. به گفته‌ی پالمر: «در زمان نوجوانی من، اغلب جوانان خودروهای اسپرت می‌خواستند و والدین آنها از این موضوع ناراحت بودند. مشکل تمام خودروهای اسپرت کنونی این است که در واقع مالک آنها والدین هستند نه جوانان. ما در تلاش برای یافتن راه‌های بازگرداندن خودروهای اسپرت مقرون به صرفه و جذاب به جوانان هستیم.»

نسخه‌ی تولیدی BladeGlider به تعبیر سرپرست طراحی نیسان، شیرو ناکامورا، «یک تفسیر بی‌نهایت» از مدل مفهومی خواهد بود. بدنه‌ی مثلثی شکل این رودسترِ روباز از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن ساخته شده و صندلی راننده‌ی آن در وسط و دو صندلی مسافر در پشت قرار دارند. جلوی باریک آن برای شکاف هوا مناسب بوده و قسمت زیرین نیروی رو به پایین را فراهم می‌کند. نیروی موتورهای داخل چرخ توسط باتری‌های لیتیوم یونی که در پایین سمت عقب قرار گرفته‌اند، تامین می‌شود. نسبت توزیع وزن جلو به عقب BladeGlider 30 به 70 است.

پالمر در مورد رانندگی با BladeGlider می‌گوید: «من نمونه‌ی اولیه این خودرو را رانده‌ام و باید بگویم شبیه به هیچکدام از تجارب رانندگی‌ام نبود. این خودرو از تمام مزایای سیستم انتقال قدرت الکتریکی بهره می‌برد. ساختار و وزن جلوی خودرو بدین معنی است که این خودرو بسیار تیز است، ولی شیارهای عقب و نیروی رو به پایین به این معنی است شما می

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات