آیا ایربگ‌های خارجی نسل جدید فناوری ایمنی خودروها هستند؟

دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
در فیلم «Speed Racer» محصول سال ۲۰۰۸، رانندگان مسابقه از طریق فوم به سرعت منبسط شونده که خودروی آنها را به توپ بزرگی تبدیل می‌کرد که در برخورد با دیوار آسیب نمی‌دید، از مرگ حتمی نجات پیدا می‌کردند. این تکنولوژی یا چیزی شبیه به آن می‌تواند به زودی به واقعیت تبدیل شود.
تبلیغات

به گزارش دیلی میل شرکت خودروسازی TRW در حال طراحی ایربگ‌های خارجی‌ای می‌باشد که امید است تا پایان همین دهه میلادی بر روی خودروهای تولیدی نصب شوند.

این ایریگ‌ها از پهلوهای خودرو و در عرض ۲۰ الی ۳۰ میلی ثانیه گسترش خواهند یافت و توسط سیگنال‌هایی که از سوی سنسورها و دوربین‌های راداری می‌آیند، فعال خواهند شد. ایربگ‌های مورد آزمایش ۲ متر طول، ۷۰ سانتی‌متر ارتفاع، ۱۵ الی ۲۰ سانتی‌متر عمق و ۲ متر مکعب حجم دارند.

ایربگ‌های خارجی به مدت سه سال است که تحت حمایت مالی اتحادیه اروپا در حال آزمایش هستند. TRW امیدوار است در صورت موفقیت‌آمیز بودن آزمایشات، ایربگ‌های جدید خود را قبل از پایان دهه‌ی میلادی در سدان‌های لوکس آلمانی نصب کند.

این اولین باری نیست که یک شرکت تلاش می‌کند تا با استفاده از ایربگ‌های خارجی جاده‌ها را ایمن‌تر کند. ایربگ‌های عابرین پیاده در نمایشگاه خودروی جنوا ۲۰۱۲ بر روی ولوو V40 ۲۰۱۳ معرفی شدند. اگر خودرو در حال برخورد با یک عابر پیاده باشد، لبه‌ی کاپوت بالا آمده و یک ایربگ «U» شکل برای کاستن ضربه از زیر آن باز می‌شود.

فدراسیون دوچرخه سواری هلند اخیراً به امید این که این تکنولوژی از تلفات جلوگیری خواهد کرد، برای استفاده از این ایربگ‌ها رایزنی‌هایی را آغاز نموده است.

گروهی از مهندسان ژاپنی نیز بر روی مدل مفهومی مشابهی کار می‌کنند که در داخل سپر جلو از یک ایربگ پرباد برای نرم کردن ضربه در تصادفات داخل شهری استفاده می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات