مشارکت ۸ ایالت آمریکا برای وارد کردن ۳.۳ میلیون خودرو الکتریک به ترافیک شهری تا سال 2025

یک‌شنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۷
مطالعه 3 دقیقه
پیش از این بنا بود یک میلیون خودروی الکتریکی تا پایان سال 2015 به سطح خیابان‌های آمریکا وارد شوند. اکنون نیز پروژه‌ی تکمیلی با هدف فروش 3.3 میلیون خودروی الکتریک تا سال 2025 توسط هشت ایالت در حال انجام است. این ایالات در صددند تا با اعمال تسهیلات متنوع زمینه‌های رسیدن به این هدف بزرگ را فراهم نمایند.
تبلیغات

از همین الان روشن است که ورود یک میلیون خودروی الکتریکی تا پایان سال 2015 به سطح خیابان‌ها یک ایده‌ی غیرعملی است، اما پروژه‌ی تکمیلی با هدف فروش 3.3 میلیون EV (خودروی الکتریکی) تا سال 2025 که توسط هشت ایالت در حال انجام است، هدف واقع‌بینانه‌تری به نظر می‌رسد. این ایالات برای محاسبه و ساخت زیربناهایی برای جذب مردم به خرید خودروهای بدون آلودگی باهم همکاری می‌کنند. به طور عمده آنها در حال در دسترس‌تر نمودن ایستگاه‌های شارژ از طریق ساده‌سازی قوانین نصب و راه‌اندازی و تجهیزات مورد نیاز برای ساخت شارژرها برای استقرار ایستگاه‌ها در حومه‌ی خود می‌باشند. آنها همچنین بدنبال ایجاد انگیزه از طریق کاهش نرخ‌های خارج از ساعت اوج و عوارض کمتر نیز هستند. با استناد به روزنامه نیویورک تایمز فروش سالانه‌ی ماشین‌های الکتریکی حدودا 45000 دستگاه است، بنابراین هدف ۲.۲ میلیونی به راحتی بدست نخواهد آمد.

در تاریخ 24 اکتبر 2013 فرمانداران هشت ایالت آمریکا مشارکت بلندهمت خود را برای شتاب دادن به بکارگیری خودروهای الکتریکی اعلام کردند. این ایالات قرار است به همراه هم زیرساخت‌های سوخت‌گیری و قوانین ساخت ایستگاه‌های شارژ EV را گسترش داده، برای ناوگان دولتی خودروهای الکتریکی خریداری کرده و برنامه آموزش و انگیزه‌ی عمومی را برای افزایش خودرو‌های برقی و الکتریکی گسترش دهند.

این هشت ایالت عبارتند از: کالیفرنیا، کانکتیکات، مریلند، ماساچوست، نیویورک، اورگون، رودآیلند و ورمانت.

مایکل برون مدیر اجرایی باشگاه سیریا (حامی محیط زیست) در واکنش به این اقدام چنین گفته‌ است:

باشگاه سیریا این هشت ایالت را بخاطر پیشگام شدن در این برنامه بزرگ برای کاهش آلودگی کربنی با قرار دادن 3.3 میلیون وسیله نقلیه الکتریکی پاک در خیابان‌های آمریکا می‌ستاید. برای جنگ با آلودگی آب و هوا باید ورود EV‌ها جدی شود.بدلیل استاندارد‌های جدید و قوی سوختِ نو امکان این برنامه فراهم شده که مسلما به استفاده از خودروهای الکتریکی سرعت خواهد بخشید. در نیمه‌ی اول 2013 فروش‌ها دوبرابر شده و هم‌اکنون مدل‌های بیشتری نسبت به قبل در دسترس هستند. ماه گذشته بیش از 35000 نفر در ۹۸ شهر در سراسر کشور در جشنواره‌ی روز ملی خودرو الکتریک (این جشنواره برای بالابردن آگاهی عمومی نسبت به مزایای استفاده از ماشین‌های الکتریکی و هیبریدی و پاک برگزار می‌شود) شرکت کردند.چنین برنامه‌هایی تضمین کننده‌ی این است که نه تنها تمام خودرو‌های جدید سوخت فسیلی کمتری مصرف کنند، بلکه بسیاری از آنها کلا سوخت فسیلی را کنار بگذارند.EV‌ها پاک‌تر و کارآمد‌تر از موتورهای احتراق داخلی هستند و خودروسازان آمریکایی با سرمایه‌گذاری بیشتر روی کیفیت و تکنولوژی‌های جدید نوآورانه که خواسته‌ی آمریکایی‌هاست، به زندگی سلامی دوباره کرده‌اند.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا آینده از آن خودروهای الکتریکی و هیبریدی است؟ در بخش نظرات ما را همیاری کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات