پاناسونیک ۱.۶ میلیارد دلار در کارخانه تولید باتری های لیتیوم-یونی تسلا سرمایه‌ گذاری می‌کند

شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
پاناسونیک به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران در کارخانه‌ی جدید تسلا برای تولید باتری، از دو برابر کردن سرمایه‌گذاری خود در این کارخانه‌ی بزرگ خبر داده است. پاناسونیک در نظر دارد تا در کارخانه‌ی مخصوص تولید باتری‌های لیتیوم-یونی تسلا در نوادا، بیش از ۱.۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس اطلاعات ارائه شده توسط MarketWatch، کمپانی ژاپنی پاناسونیک در نظر دارد تا میزان سرمایه‌گذاری خود در فرآیند ساخت کارخانه‌ی تولید باتری‌‌های لیتیوم-یونی تسلا در نوادا را به بیش از دو برابر افزایش دهد. در اینصورت باید شاهد سرمایه‌گذاری ۱.۶ میلیارد دلاری این کمپانی در تسلا و کارخانه‌ی جدید آن باشیم.

براساس برآوردهای صورت گرفته هزینه‌ی احداث این کارخانه بین ۴ تا ۵ میلیارد دلار خواهد بود. ضمنا باید به این نکته اشاره کرد که این کارخانه پس از احداث نیز چند سال بدون استفاده باقی خواهد ماند. تسلا امیدوار است تا با راه‌اندازی این کارخانه تا سال ۲۰۲۰، بتواند به مدد تولید باتری‌هایی با ظرفیت بالا برای رانندگی در مسافت‌های طولانی، فروش محصولات خود را به بیش از ۵۰۰٫۰۰۰ دستگاه در سال افزایش دهد. پاناسونیک نیز امیدوار است تا تسلا به اهدافی که برای خود تعیین کرده، دست پیدا کند. این کمپانی ژاپنی امیدوار است تا در چند سال آینده فروش خود به کمپانی‌های خودروسازی را افزایش دهد و به موازات رونق هر چه بیشتر بازار‌ خودروهای الکتریکی، فروشی دو برابری را در این حوزه از صنعت تجربه کند.

کازوهیرو سوگا، رئیس هیئت مدیره‌ی پاناسونیک در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ما به نوعی در پی افزایش تقاضا برای محصولات تسلا در سال‌های آینده هستیم. در صورتی که تسلا به موفقیت رسیده و خودروهای الکتریکی بتوانند آنچنان که باید نظر خریداران را به سوی خود جلب کنند، وضعیت تغییر کرده و فرصت‌های بیشماری در برابر ما قرار خواهد گرفت.

تسلا در نظر دارد تا با تمام قوا به تبلیغ و فروش مدل ۳ خود بپردازد. این مدل از تسلا با قیمت پایین و دامنه‌ی حرکتی بالا با یکبار شارژ به عنوان رقیبی جدی برای شوی بولت به شمار می‌رود. هر دوی این مدل‌ها را باید به عنوان‌ خودروهای الکتریکی رده پایین در نظر گرفت که قیمت بسیار پایینی نیز دارند.

دو کمپانی نام آشنای فولکس واگن و جنرال موتورز نیز قرارداد همکاری مشابهی را برای تولید باتری‌های لیتیوم-یونی با کمپانی کره‌ای ال‌جی به امضا رسانده‌اند. البته وجود رقبایی نظیر خودروسازان کهنه کار تنها چالش پیش روی تسلا و ایلان ماسک نیست؛ بلکه باید به نام‌های تازه‌ای نظیر فارادی فیوچر نیز اشاره کرد که در حال ساخت یک مرکز و کارخانه‌ی بزرگ در نوادا با سرمایه‌گذاری یک تا سه میلیارد دلاری است. این کمپانی توسط LeTV چینی حمایت می‌شود. این کمپانی تازه‌کار از خودروی مفهومی الکتریکی خود در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2016 رونمایی کرد که یکی از بزرگ‌ترین محصولات معرفی شده در نمایشگاه امسال بود.

در پایان باید به این موضوع اشاره کنیم که سرمایه‌گذاری در مورد تولید باتری‌های لیتیوم-یونی یکی از ریسک‌پذیرترین حوزه‌های کسب و کار است. تا به امروز اغلب تولیدکنندگان این نوع باتری‌ها در مرحله‌ی درآمدزایی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده‌اند. فارغ از بحث‌های مختلف در حوزه‌ی تولید خودروهای هوشمند و الکتریکی، به جرات می‌توان گفت که آینده در اختیار این خودروها است و به طور حتم شاهد رونق گرفتن کسب و کار تولید باتری‌ها نیز خواهیم بود.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات